e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

loading...

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

loading...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

loading...

Ο δήμος Γαλατσίου παρουσίασε πρόσφατα στην ιστοσελίδα του μια μελέτη του ΚΕΦιΜ (Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών «Μάρκος Δραγούμης») για την αποτελεσματικότητα των Δήμων της χώρας το 2017, θέλοντας να αναδείξει την αναγνώριση των επιδόσεων της Δημοτικής Αρχής σε πανελλήνιο επίπεδο, όπως μας λέει και ο τίτλος της σχετικής ανάρτησης.

Στην δημοσίευση αυτή ο δήμαρχος ισχυρίζεται ότι τα αποτελέσματα από την λειτουργία της Δημοτικής Αρχής είναι εντυπωσιακά σε τρεις κατηγορίες, στην συνολική αποτελεσματικότητα, στο κόστος λειτουργίας ανά κάτοικο και στα ανταποδοτικά τέλη ανά κάτοικο.

Αν όμως ρίξουμε μια προσεκτική ματιά στο πλήρες κείμενο της μελέτης θα διαπιστώσουμε ότι η εικόνα που σχηματίζεται για όλους τους δήμους της χώρας είναι μάλλον αρνητική, καθώς κανείς δεν βαθμολογείται με περισσότερες από 62,50 μονάδες με άριστα το 100.

Για τον δήμο μας όμως το 51,9% που συγκεντρώνει, σε συνδυασμό με την ανάλυση των επιμέρους δεικτών, αποδεικνύει με στοιχεία ότι κατά την τετραετία που πέρασε, το έργο της Δημοτικής Αρχής δεν ήταν αυτό που παρουσιάζει η ανακοίνωση του δήμου.

Ας δούμε αναλυτικά τα στοιχεία της μελέτης που αφορούν τον δήμο Γαλατσίου.

Συνολική κατάταξη : ο δήμος είναι πολύ κάτω από την δέκατη θέση και ανεβαίνει στην όγδοη στην υποκατηγορία των μεγάλων αστικών δήμων με βαθμολογία 51,45%, δηλαδή ελάχιστα πάνω από την βάση.

Οικονομική Διαχείριση : στο σημαντικότερο κομμάτι της έρευνας ο δήμος μας δεν εμφανίζεται στην πρώτη δεκάδα των μεγάλων αστικών δήμων, καθώς έχει βαθμολογηθεί με λιγότερο από 38,70 στα 70, δηλαδή και εδώ ελάχιστα πάνω, ίσως και κάτω από την βάση.

Συνολικό κόστος λειτουργίας : το Γαλάτσι βρίσκεται στην τέταρτη θέση των μεγάλων αστικών δήμων με σύνολο δαπανών 246€ ανά κάτοικο. Αυτό μεν αποδεικνύει ότι η λειτουργία της Δημοτικής Αρχής είναι η τέταρτη φθηνότερη μεταξύ των μεγάλων αστικών δήμων, αλλά δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση, απόδειξη της επαρκούς ικανοποίησης των αναγκών των δημοτών του.

Γενική εκτέλεση του προϋπολογισμού : ο δήμος βρίσκεται εκτός δεκάδας, παρουσιάζοντας απόκλιση μεγαλύτερη του 30% μεταξύ προϋπολογισμού και ισολογισμού, στοιχείο που μαζί με άλλα, εξηγεί και την δημιουργία των «πλεονασμάτων» για τα οποία είναι τόσο περήφανος ο δήμαρχος.

Απόκλιση μεταξύ προϋπολογισμού και ισολογισμού για το μισθολογικό κόστος : ο δείκτης είναι εκτός δεκάδας των μεγάλων αστικών δήμων με ποσοστό μικρότερο του 21%. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα, αυτό είναι το μόνο θετικό στοιχείο που παρουσιάζει η μελέτη για τον δήμο μας, καθώς δείχνει ότι μπορεί να προϋπολογίσει σωστά το συνολικό κόστος απασχόλησης και δεν δημιουργεί μη επαρκώς αιτιολογημένες υπερβάσεις κατά την διάρκεια του έτους.

Απόκλιση μεταξύ προϋπολογισμού και ισολογισμού για τις επενδυτικές δαπάνες : ο δήμος εμφανίζει ποσοστό μεγαλύτερο του 71%. Αυτό σημαίνει ότι τα περισσότερα από τα έργα που εντάσσονται στους προϋπολογισμούς του δήμου δεν υλοποιούνται σύμφωνα με τον προγραμματισμό ή δεν εκτελούνται ποτέ.

Δείκτης κόστους προσωπικού ως προς τις συνολικές δαπάνες : είναι εκτός δεκάδας των μεγάλων αστικών δήμων και μεγαλύτερος από 34%, στοιχείο που δείχνει χαμηλή παραγωγικότητα και αδυναμία πλήρους αξιοποίησης του διαθέσιμου ανθρώπινου δυναμικού.

Δείκτης επενδυτικών δαπανών : ο δείκτης επενδύσεων σε υποδομές, δρόμους, πεζοδρόμια, πάρκα κλπ ως προς τις συνολικές δαπάνες είναι μικρότερος από 13%, στοιχείο που επιβεβαιώνει απόλυτα την ανυπαρξία εκτέλεσης ουσιαστικών έργων υποδομής με ίδια κεφάλαια τα τέσσερα τελευταία χρόνια.

Ανταποδοτικά τέλη : η μέση επιβάρυνση κάθε κατοίκου του Γαλατσίου είναι για το 2017 68€ και κατατάσσει το Γαλάτσι στην όγδοη θέση μεταξύ των μεγάλων αστικών δήμων. Αν συνυπολογίσουμε ότι δεν έχει γίνει καμιά προσπάθεια για την ορθολογική και περιβαλλοντικά φιλική διαχείριση των απορριμμάτων, το κόστος αυτό θεωρείται εξαιρετικά υψηλό.

Δείκτης λειτουργίας συσσιτίων και σχολικών γευμάτων : σε μια λειτουργία βαρύνουσας σημασίας σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, ο δήμος Γαλατσίου δεν έχει παρουσιάσει καμιά δραστηριότητα, με αποτέλεσμα να μην αναφέρεται στους βαθμολογούμενους δήμους της μελέτης.

Το πλήρες κείμενο της μελέτης είναι διαθέσιμο στην διεύθυνση : http://www.myota.gr/wp-content/uploads/2019/01/epidoseisdimon-1.pdf

 

Κοσμάς Παυλίδης

Αναλυτής Συστημάτων

 

 

Ο ερχομός της μεταπολίτευσης τον Ιούλιο του 1974, με βρήκε πιτσιρικά 16αρη που δούλευα για να βγάλω το χαρτζιλίκι μου στο αεροδρόμιο του Ελληνικού. Δούλευα στο πάρκινγκ, έλεγχα δηλαδή αν τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα είχαν πληρώσει στα παρκόμετρα που ήσαν προγραμματισμένα με την ώρα.  Όσα αυτοκίνητα είχαν παρκάρει και δεν είχαν βάλει χρήματα στον κερματοδέκτη, ή είχαν βάλει αλλά είχαν ξεπεράσει την χρονική διάρκεια, έβγαζα το μπλοκάκι -όπως οι τροχαίοι καλή ώρα- κι άφηνα στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου την κλήση με το ποσό που έπρεπε να πληρωθεί. Ο οδηγός του αυτοκινήτου, σαν έβλεπε την κλήση όταν πήγαινε σ’ αυτό, περνούσε από το γραφείο ελέγχου του πάρκινγκ, πλήρωνε και πήγαινε στη δουλειά του. Αυτή ήταν μία πολύ καλή δουλειά, αποδοτική για το αφεντικό της, αλλά κι εμείς κερδίζαμε καλά χρήματα.

Σε κάθε βάρδια -γιατί η επιχείρηση λειτουργούσε σε 24ωρη βάση- κάποιος υπεύθυνος περνούσε από κάθε παρκόμετρο, το ξεκλείδωνε και το άδειαζε από τα πολλά κέρματα. Άπειρο χρήμα έρεε και η επιχείρηση ήταν ικανοποιημένη. Καθαρή δουλειά για τον πλειοδότη που κατάφερνε καί κέρδιζε την δημοπρασία. Τότε, κυκλοφορούσε πολύς κόσμος μέσα κι έξω από το αεροδρόμιο, ειδικά έξω από αυτό υπήρχαν εστιατόρια, καφέ, δύο περίπτερα αν θυμάμαι καλά έκ των οποίων το ένα στεγασμένο στο κτίριο που βρισκόταν το ταχυδρομείο και η αστυνομία. Χρυσές δουλειές γιά όλους.

Η Ολυμπιακή ήταν στα πολύ επάνω της, οι πέντε κύκλοι της δέσποζαν και προκαλούσαν ρίγη συγκίνησης σε όποιον έβλεπε τ’ αεροπλάνα της ν’ απογειώνονται ή να προσγειώνονται. Ο «εθνικός αερομεταφορέας» ήταν στις καρδιές όλων, ειδικότερα δε σε όσους εργάζονταν σε αυτόν και απολάμβαναν πληθώρα προνομίων.  Τα προνόμια ξεκινούσαν από το δωρεάν σχεδόν φαγητό (ελάχιστη χρέωση), δωρεάν μετακινήσεις από και προς το αεροδρόμιο, δωρεάν ταξίδια, επίδομα στολών, και φυσικά ζηλευτοί μισθοί –και όλα αυτά και πόσα που δεν ξέρω- σε ένα κοσμοπολίτικο περιβάλλον. Μπορεί η Ολυμπιακή να ήταν πάντα ζημιογόνος για το δημόσιο σαν επιχείρηση, αλλά το πρεστίζ πληρώνεται ακριβά. Γιατί και επί Ωνάση, οικονομικά μέσα ήταν αλλά και η χούντα πλάτη έβαζε όπως και οι μετέπειτα εθνικές κυβερνήσεις που στο όνομα της κέρδισαν χιλιάδες ψηφοφόρους.

Εκείνο τον Ιούλιο του 1974 πολλά θαυμαστά πράγματα έγιναν στο αεροδρόμιο.  Μόλις είχε πέσει η χούντα και υπήρχε στην ατμόσφαιρα μία ευφορία, η αλλαγή που ερχόταν έκανε τους χουντικούς να αναζητήσουν πολιτική στέγη στο νέο πολιτικό τοπίο που άρχισε να δημιουργείται. Και κάπως έτσι άρχισε η Ελλάδα την καινούρια πορεία της, την μεταπολιτευτική όπως χαριτωμένα λέγεται και συγκινείσαι.

Χιλιάδες κόσμου είχαν κατακλύσει το αεροδρόμιο όταν εμφανίστηκε στην πόρτα του αεροπλάνου ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Τόσα χρόνια στην εξορία, ο νόστος της πατρίδας είχε γίνει σαράκι που του έτρωγε τα σωθικά, αλλά σαν πάτησε πάλι στα ιερά χώματα, βρήκε αμέσως το χρώμα του και το πεδίο ήταν ελεύθερο για να χαράξει την νέα πορεία του έθνους που σήμερα βλέπουμε ξεκάθαρα τα αποτελέσματά της. Χιλιάδες κόσμου υποδέχτηκαν επίσης τον Ανδρέα Παπανδρέου, εκείνον τον σούπερ οικονομολόγο που τίναξε στον αέρα την οικονομία και έδωσε επιστημονική χροιά στην κλοπή. Δάκρυσε όμως ο κόσμος και με την έλευση του Χαρίλαου Φλωράκη και τα σφυροδρέπανα σκέπασαν από την χαρά τους την Αττική γη.

Πλάκα δεν έχουν όλα αυτά; Μήπως σου κακοφαίνονται φίλε που τα γράφω; Κι εσύ δεν ήσουν ένας από αυτούς που σήκωσες την κομματική όποια σημαία; Για την Δημοκρατία, την Ελευθερία, την Παιδεία και πόσα ακόμα που παπαγάλιζες δίχως να τα κατανοείς; Εσύ δεν ήσουν φίλε που από χουντικός έγινες σε μία νύχτα αντιστασιακός; Εσύ, που από τσιράκι της χούντας έγινες πρασινοφρουρός;

Εκείνο το καλοκαίρι που δούλεψα στο αεροδρόμιο, ήταν πλούσιο σε εμπειρίες. Για πρώτη φορά αντίκρισα τον Έλληνα μαζάνθρωπο σε τέτοια έκταση -τον είχα πρώτο-συναντήσει στην εξέγερση του Πολυτεχνείου αλλά από τα όρια της λεωφόρου Αλεξάνδρας την προηγούμενη χρονιά- και για πρώτη φορά άρχισε να με απασχολεί η  αγελαία συμπεριφορά του. Ποιά ανάγκη έκανε τόσες χιλιάδες κόσμου να πάνε στο αεροδρόμιο και να αποθεώσουν μετριότητες που εισέρρεαν από το εξωτερικό; από την  «βάρβαρη εξορία;». Οι μάζες, αδύναμες όντως πνευματικά, αναζητούν αρχηγούς για να τις καθοδηγήσουν, ανίκανες να πορευθούν στη ζωή με τις δικές τους δυνάμεις, γίνονται μέλη κομμάτων για να αποκτήσουν μία ταυτότητα, γιατί φοβούνται να μείνουν έξω από την ομάδα, γιατί διακαώς θέλουν να έχουν πρόσβαση στην εξουσία. Και εξουσία απόκτησαν όλα τα κόμματα ανεξάρτητα από το τι ποσοστά λάμβαναν στις εκλογικές αναμετρήσεις. Και αναλογικά με τα ποσοστά του κάθε κόμμα, εκπροσωπήθηκε ανάλογα στον δημόσιο βίο με τους δικούς του ανθρώπους. Μια Ελλάδα, μια ατελείωτη διαίρεση, παντού οι καλοί και οι κακοί, συνέχιζαν τον εμφύλιο από διαφορετικές ατραπούς. Στην χούντα εμφανίστηκε ο υπερπατριώτης, αυτός ο «ηθικός» από πάσης απόψεως Έλληνας, στην μεταπολιτευτική πατρίδα εμφανίστηκε ο κομματόφρων, το πιστό σκυλί της εξουσίας, ο νέο-ιδεολόγος με τους αγώνες του και την δική του σημαία. Παντού σημαίες, όλων των αποχρώσεων της ίριδας, παντού λάβαρα περήφανα, και πίσω τους μυριάδες πρόβατα με ψήφους. Ένας τεράστιος κουβάς με περιττώματα απέκτησε αίγλη.

 

Γράφουν οι

"Οι ένοικοι τού κόσμου"

 

 

 

 

Απόψεις

loading...

Άλλα νέα

loading...

Συνέβη στο Γαλάτσι

loading...