e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Για μία ακόμη φορά ,η Γαλατσιώτισσα  "μαμά αριστερά ", καμαρώνει  τα παιδιά της να επιβεβαιώνουν την αριστεροσύνη τους (!) και να  τιμούν την παράδοση. Δηλαδή να διασπώνται !
Αυτοί που το 2014 συνέκλιναν και δημιούργησαν την Δημοτική κίνηση  "Ενότητα για την ανατροπή", ξέχασαν την ενότητα και  κράτησαν την Ανατροπή . Μόνο  που από ανατροπή  της παθογένειας και του ατομοκεντρισμού στο Δήμο Γαλατσίου που θα επεδίωκαν ,  πέτυχαν την ανατροπή της  ενότητάς τους  !
Θα ήταν αφελές να επιχειρήσει  κανένας να εντοπίσει τους  υπαίτιους της διάσπασης και να ταχθεί με την μία η την άλλη πλευρά.
Θυμάμαι ότι  τα  "εύκολα"  χρόνια  στο Γαλάτσι , τότε που για τα σχολεία ( που δεν είχαμε),για  το κέντρο πόλης, γιά τη δασική-αναδασωτέα,για το ΠΑΛΑΙ κ.λ.π.  μαζευόμαστε, κατ αρχήν, πάνω από εκατό άνθρωποι  και στην συνέχεια περισσότεροι. Υπήρχε αριστερό κίνημα ,παράλληλα , όμως ,υπήρχε  κίνημα με διαφορετικότητα , υπήρχε Ζαφειράκης, Χατζούδης , Μιμηγιάννης, Αστήθα, χωριανόπουλος .
Προιόντος του χρόνου οι σοφοί …μαρξιστές της πόλης …ανεκάλυψαν, την μεγάλη αλήθεια , ότι δηλαδή, τα τοπικά προβλήματα εξαρτώνται από την κεντρική πολιτική  σκηνή ,τουτέστιν τα κόμματα. Και επειδή τα κόμματα λειτουργούν…υποδειγματικά, αποφάσισαν να χωρίσουν και την τοπική κοινωνία σε κόμματα και να πορεύονται με το κόμμα τους, δηλαδή μόνοι τους.
Έτσι δεν μολύνονται,κρατάνε την καθαρότητά τους  (!)
Έτσι οι εκατό (plus) έγιναν πενήντα, μετά είκοσι πέντε, για να καταλήξουμε σε πεντάδες! Εκτός και κατεβαίνει ατόφιο το  "κόμμα"  που πετυχαίνει περισσότερους.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την απλουστευτική  μαρξιστική  ,κατά τα  άλλα,ανάλυσή τους , η μετάλλαξη του  ΣΥΡΙΖΑ,έπρεπε να οδηγήσει σε διάσπαση μίας τοπικής Δημοτικής κίνησης(!).
Δεν θα έπρεπε, όμως,οι αμόλυντοι,  που θεωρούν ότι με την καταδίκη του σημερινού μνημονιακού   ΣΥΡΙΖΑ καθαρίσανε , να  αναλογίζονται και την δική τους ευθύνη  ,όταν πετραδάκι – πετραδάκι ,έχτιζαν έναν κόμμα, καταδικασμένο να παραδοθεί στους δανειστές ;
Να συναισθανθούν  και την δική τους ευθύνη, όσοι  συνεχίζουν να λένε και να πράττουν,όπως τότε που  έχτιζαν τον  ΣΥΡΙΖΑ;  . Τότε,που  ο ξεσηκωμένος λαός ,ζήταγε την αριστερή στροφή και πήρε ,ο ίδιος ο λαός,τον ΣΥΡΙΖΑ και τον ανέβασε στα ύψη. Τότε ( πρώτες εκλογές ) ,με ένα λαό,σε μεγάλη κινητικότητα, τότε που  αχνόφεγγε η  "ώρα Ελλάδας ", τότε που το κίνημα στην Ευρώπη φώναζε "είμαστε Έλληνες " , τότε  η αριστερά που ήταν;…
 Τότε η εσωστρεφής αριστερά πάλευε,όπως τα αστικά κόμματα, για τα εκλογικά ποσοστά της!! Τότε,κι όχι αργότερα , κρίθηκαν όλα……. 

 

Toυ Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου 

 

Σε αστραπιαίο ,πρόσφατο, πέρασμά μου από την Βόννη, είχα την μεγάλη τύχη να συνομιλήσω με τον κ. Β.Σόιμπλε . Συνέβαλλε φίλος Γερμανός, Ελληνομαθής,   που`` παίζει `` στα πολιτικά πράγματα της Γερμανίας .Η συνάντηση:

Φίλος : κ. Υπουργέ, ευχαριστούμε που μας δεχθήκατε. Απ εδώ ο φίλος μου είναι Έλληνας ,έχει άποψη για το πρόβλημα της χώρας του και για το δικό σας ρόλο.

Σόιμπλε :Απ ευθείας σε μένα στη γλώσσα του ( μεταφρασμένα) . ``Γνωρίζω τα αισθήματα των Ελλήνων για το πρόσωπό μου. Το θεωρώ άδικο. Ήμουν από την αρχή της κρίσης ειλικρινής με τη χώρα σας. Με κοιτάζει : Που μένεις ;

Εγώ : Στην Αθήνα

Σόιμπλε : Κουνάει το κεφάλι του ανασηκωνόμενος στο καρότσι του.`` Εκεί βιώνετε έντονα προβλήματα ``συμπλήρωσε.

Στη συνέχεια,  βλέπει την καταφατική απάντησή  μου και  κοιτάζει  τον υπολογιστή του απευθυνόμενος στον φίλο μου :  "σε 1΄θα δεχθώ τον Υπουργό ενέργειας" υποδηλώνοντας ότι πρέπει να φύγουμε. Ξαναφέρνει το βλέμμα του   σε εμένα και λέει:

Β Σόιμπλε :Είμαι πολιτικός Ευρωπαίος και Γερμανός. Υπόκειμαι στις  υποχρεώσεις μου απέναντι στην χώρα μου και στην Ευρώπη. Έχω κι εγώ Γερμανούς που διαμαρτύρονται για τον επιεική δανεισμό στην Ελλάδα. Παρά ταύτα εδώ και χρόνια ,στα Γιουρογκρούπ και σε συναντήσεις προτείνω ένα σχέδιο που θεωρώ ότι είναι το μόνο που αρμόζει στην Ελλάδα.    Θα κοστίσει στην Γερμανία και στην Ευρώπη .  Όμως θα μπορούσα να το περάσω ,χωρίς πολλά προβλήματα. Πρόκειται για την έξοδο από την ευρωζώνη της Ελλάδας, με σημαντική οικονομική ενίσχυση  της Γερμανίας και Ευρώπης για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της εξόδου. Θα γυρίζατε σε εγχώριο νόμισμα, θα βελτιώνατε την ανταγωνιστικότητά σας  και μετά από χρόνια, αν το επιθυμούσατε, θα επιστρέφατε στην Ευρωζώνη.  Οι πολιτικοί σας όμως το απέκρουαν. Το συζήτησα  και στο τελευταίο Γιουρογκρούπ στις 5.12.16. Επειδή , όμως, πρέπει να φύγετε, ζητήστε από την `` Γραμμα;τεία  `` μου τις δηλώσεις  που έκανα μετά τη λήξη του

Οι δηλώσεις  Σόιμπλε :``Η Ελλάδα έχει πολύ δρόμο  μπροστά της να διανύσει και πολύ δουλειά να κάνει….Η αποστολή να φέρουμε την Ελλάδα σε μία βιώσιμη ,ανταγωνιστική πορεία υπό τον όρο της συμμετοχής της στην νομισματική ένωση είναι – το παραδέχομαι –μακράς διάρκειας  και πολιτικά φιλόδοξη`` και προσέθεσε :Όσο, όμως,οι υπεύθυνοι στην Ελλάδα το επιθυμούν, γιατί συζητήσαμε και εναλλακτικές προτάσεις ,τρίτος δρόμος δεν υπάρχει``

Δεν φαντάζει ξεκάθαρη η συνέπεια και η ειλικρίνεια του Γερμανού; Ο πρώτος δρόμος είναι αυτός του μαρτυρίου που βαδίζουμε ,που τον χαρακτηρίζει "μακράς διάρκειας και πολιτικά φιλόδοξη ". Καθένας αντιλαμβάνεται ότι, κατά τον Σόιμπλε , τούτο που περνάμε 7 χρόνια ,θα συνεχιστεί για χρόνια. Και εφόσον  δεν υπάρχει τρίτος "δρόμος" ,ο μοναδικός δεύτερος δρόμος είναι η πρόταση εξόδου. Γιατί δεν υπάρχει  περίπτωση να γίνει ανταγωνιστική η Ελλάδα μέσα στην ευρωζώνη . Ανοιχτό ,όμως , παραμένει το θέμα, αν όντως  "δεν υπάρχει τρίτος δρόμος "

 

Θεωρητικά υπάρχει. Μία άλλη οργάνωση της κοινωνίας, μία άλλη διεύθυνση της οικονομίας.Μία μορφή σοσιαλισμού. Πως θα μπορούσε,όμως,  να υποστηρίξει κανένας μία τέτοια λύση, χωρίς μαζικό προσανατολισμό της κοινωνίας σε αντίστοιχη κατεύθυνση,χωρίς ισχυρό κίνημα ,με πρόνοια , με μελέτες, με έντονο ριζοσπαστισμό ; 
Γιατί ,αλλιώς,έτσι όπως  ακούγεται, η διαφορά της πρότασης Σόιμπλε με αυτής  των Ελλήνων πολιτικών που προτείνουν την επιστροφή στην δραχμή,χωρίς να καταθέτουν πειστική πρόταση – μελέτη αντιμετώπισης των προβλημάτων,ιδιαίτερα στο πρώτο μεταβατικό στάδιο , είναι ανύπαρκτη.

Toυ Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου 

 

 

ΠΟΛΙΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

ΤΟ METΡO ΣΤΟ ΓΑΛΑΤΣΙ           .

Σε προηγούμενο άρθρο είχα δώσει ορισμένα πραγματικά στοιχεία και έκανα ορισμένες αντικειμενικές   εκτιμήσεις σχετικές με την τεράστια σημασία για την πόλη μας του ΜΕΤΡΟ,αλλά και για τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν κατά  την απροσδιόριστης χρονικής διάρκειας εκτελεση των έργων.  Παραθέτω περικοπή του εν λόγω άρθρου : 

"Η Λ .Βέικου, κέντρο της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της πόλης, θα δεχθεί ολοκληρωτική πίεση από τις εκσκαφές ,την δημιουργία των σταθμών, τους αεραγωγούς…. Η αναστάτωση και η απώλεια εισοδημάτων έχει υπολογιστεί;
Εάν το έργο εκτελεστεί κανονικά, τότε το κόστος αυτό θα θεωρηθεί  αναπόφευκτο.
Εάν, όμως,καθυστερήσει σημαντικά ( το πιθανότερο ) ,όπως Μετρό Θεσσαλονίκης , Πειραιά, ποιες οι επιπτώσεις στη πόλη; Πως θα τις περιορίσουμε;
Τέλος, καμία αναφορά δεν διακρίνουμε για απαλλοτρίωση του τετραγώνου Goodys – Λυσίου,όπου θα δημιουργείτο  υπόγειο πάρκιν και επί τέλους,  πλατεία πόλης!
Ερώτημα : Τόσα χρόνια με τις μελέτες για το μετρό, να ανακοινώνονται  και να τροποποιούνται( για τους σταθμούς, το αμαξοστάσιο… ) ο αρμόδιος Δήμος Γαλατσίου που ήταν; Σήμερα που είναι; Τι παρεμβάσεις έχει κάνει;Τι  μελέτη και τι προτάσεις υπέβαλλε και διεκδίκησε; Θα περάσει από πάνω μας ένα τεράστιο έργο, θα αναστατωθεί η ζωή της πόλης  για απροσδιόριστο χρόνο, με πολλούς, ίσως, Δήμαρχους και εμάς απλούς  θεατές;

Η σπουδαιότητα του θέματος δεν καλύπτεται από μία,άνευ ουσίας, "συνηθισμένη"  συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο που, άλλωστε, δεν έχει γίνει.
Επιτακτική κρίνεται μία πάνδημη -  λαική συνέλευση για να πληροφορηθούν και να προετοιμαστούν οι Δημότες που σήμερα δείχνουν εγκλωβισμένοι στα αδιέξοδά τους και  απόμακροι από το "γίγνεσθαι" της πόλης τους. Αύριο όμως;"

Με δεδομένη την αδυναμία του διαλόγου στη πόλη μας , ορισμένοι φίλοι , την  επισήμανση του απροπαράσκευου και παντελώς ανέτοιμου γιά το τόσο σοβαρό θέμα Δήμου, εξέλαβαν ως… επίθεση   στο Δήμαρχο και στη κυβέρνηση !

Τώρα,κατά πόσο ,τα υπεύθυνα στοιχεία,  όπως αυτά προκύπτουν μέσα από την Μ.Π.Ε.που έχει  τεθεί σε διαβούλευση,  είναι εναντίον του Μαρκόπουλου η του Τσίπρα είναι λογαριασμός τους.Τα παραθέτω :

Στο Γαλάτσι,  η αρχή του έργου  ευρίσκεται,στη περιοχή του Άλσους Βέικου ( Χ.Θ.  9 + 774,193).
Στην αρχή του έργου  κατασκευάζεται ο επίσταθμος  Βέικου.Υπάρχει όμως ανάγκη πλυσίματος και συντήρησης των συμρών επί της γραμμής .Γιά το λόγο αυτό κατασκευάζεται  το φρέαρ Βέικου εντός του επίσταθμου Βέικου.
Το φρέαρ Βέικου ,εκτός από φρέαρ συναρμολόγησης του μηχανήματος διάνοιξης  (ΤΒΜ ) της κύριας σήραγγας,  θα χρησιμοποιηθεί επίσης και για εγκατάσταση πλυντήριου συρμών  καθώς και συντήρησή τους.Η περιοχή έχει αρκετά πλεονεκτήματα  για την χωροθέτηση του φρέατος  εκκίνησης της κατασκευής της σήραγγας ΤΒΜ  επί του παράδρομου  της οδού Βέικου ,λόγω του ικανού πλάτουτς της οδού(  6.4 ).

Oi δύο υπόγειοι σταθμοί είναι χωροθετημένοι :      
                                                                                 
---Ο πρώτος σταθμός  "Άλσος Βέικου" χωροθετείται  επί της λεωφόρου Βέικου ομορφοκκλησιάς  πλησίον της διασταύρωσης με την οδό Τράλλεων.
Η θέση του σταθμού είναι μονοσήμαντη  καθώς  ο κόμβος των οδών  Βέικου και Τράλλεων παρουσιάζει πλεονεκτήματα .Οι χώροι κοινού και οι περισσότεροι χώροι Η/Μ εγκαταστάσεων  xωροθετούνται σε υπόγειο κτίριο  που κατασκευάζεται  σε υφιστάμενο  δημόσιο χώρο  πρασίνου  . Επιλέγεται ο ελεύθερος χώρος  ανατολικά και όχι δυτικά  της Βέικου ``γιά να μην επιβαρυνθεί  ο χώρος της παιδικής χαράς`(!!)`. Αναφέρονται η πλατεία Σκύρου , η Λ.Βέικου, η οδόςΤρικούπη….                        


Οι είσοδοι του  METRO είναι δύο :
Πλησίον της διασταύρωσης,  εκατέρωθεν του άξονα  της Λ.Βέικου. Διαθέτει δύο φρεάτια εκτόνωσης ,στο ύψος της οδού Πυθίας,το δε άλλο στο ύψος της οδού Ευβοίας.Και τα δύο καταλαμβάνουν τμήμα της οδού Πυθίας και Ευβοίας ώστε να μειωθούν οι απαλλοτριώσεις στο ελάχιστο                                                              

--Ο δεύτερος  σταθμός  " Γαλάτσι" χωροθετείται  στην διασταύρωση  των λεωφόρων Βέικου  και Γαλατσίου. 
Υπάρχει παρακείμενος υπαίθριος χώρος  νοτίως της Λ. Πρωτοπαπαδάκη μετά την Αγ.Γλυκερία και Προφήτου Ηλία  με ικανή επιφάνεια  όπου μπορεί να χωροθετηθεί  το υπόγειο κτίριο  το οποίο περιλαμβάνει  χώρους κοινού και μηχ/κούς  σε επιθυμητή  λειτουργική σχέση  με την σήραγγα των αποβάθρων  χωρίςνα απαιτούνται απαλλοτριώσεις ( λιγότερες συγκριτικά με άλλες επιλογές ) .

Ο σταθμός διαθέτει δύο φρεάτια εκτόνωσης . Το ένα χωροθετείται  στο Β.Δ. πεζοδρόμιο της Λ.Βέικου ,μεταξύ των οδών Αρτέμιδος και Εκάτης και το δεύτερο χωροθετείται στο Βόρειο πεζοδρόμιο  της οδού Ιπποκράτους στην άκρη της προς την οδό Αγ.Γλυκερίας ( 6 – 21 ) .
Οι είσοδοι του σταθμού  χωροθετούνται στο νότιο πεζοδρόμιο  της Λ. Γαλατσίου  - Πρωτοπαπαδάκη  και εκατέρωθεν του άξονα Βέικου – Αγ.Γλυκερίας.

 ---Ο  3ος σταθμός "Κυψέλη" στη Πλ.Κυψέλης

Πέραν αυτών ,η μελέτη προβλέπει έργα που ενδιαφέρουν-επηρεάζουν την πόλη :

  • Δύο ενδιάμεσα και τερματικά φρεάτια( ΕΥΔΑΠ ,Βέικου – πλυντήριο – συντήρηση)( …ΠΑΡΝΗΘΟΣ)
  • Φρέατα αερισμού σταθμών ( 2 φρέατα ανά σταθμό χωροθετούνται εκτός και εκατέρωθεν  του κεντρικού  σώματος των σταθμών Άλσος Βέικου και Γαλάτσι. 
  • Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης με μηχανήματα ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ ) διπλής τροχιάς  καθαρού μήκους 10134,6 περίπου, 58,5 μ. μετά το τέλος του φρέατος Βέικου – πλυντήριο – συντήρηση, στη περιοχή του Άλσους Βέικου  έως το φρέαρ ΤΒΜ Κατεχάκη… εκτός των σταθμών και των τμημάτων  όπου θα γίνει υπόγεια  διάνοιξη  με συμβατικά μηχανικά μέσα.
  • Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης  με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς DTT μήκους  181,5 μ.  και ικανού μεγέθους  για την διέλευση  του  ΤΒΜ  εντός αυτής.
  • Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης  με συμβατικά μηχανικά μέσα τριπλής τροχιάς  ( ΤΤΤ ) συνολικού μήκους  665,5 μ.περίπου   και το πρώτο τμήμα έχει μήκος 294,8 μ. και χωροθετείται κάτω  από την λεωφόρο Βέικου  από την αρχή του έργου  έως φρέαρ Βέικου – πλυντήριο – συντήρηση
  • Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης  με συμβατικά μηχανικά μέσα  μεταβαλλόμενης διατομής  μήκους  58,5 μ. κάτω από την Λ.Βέικου  μετά το φρέαρ  Βέικου – πλυντήριο – συντήρηση
  • Δύο υπόγειoυς επίσταθμους  πίσω από κάθε τερματικό σταθμό ως εξής :                                                  

    *… Επίσταθμος Βέικου μήκους 465 μ. περίπου από τον σταθμό Άλσος Βέικου  έως το φρέαρ  Βέικου – πλυντήριο  -συντήρηση .
    Η χάραξη του επίσταθμου  Βέικου λαμβάνει  υπόψη  την μελλοντική επέκταση  της γραμμής 4 ( τμήμα ‘Ε προς Περισσό )….

          *    Ένα υπόγειο χώρο εναπόθεσης ,συντήρησης και καθαρισμού  συρμών στη Λεωφόρο Βέικου  που αρχίζει από το φρέαρ  Βέικου – πλυντήριο             συντήρηση έως την αρχή του έργου μήκους 504,5 μ.περίπου 

Για την απόθεση των προιόντων  εκσκαφής  η ανωτέρω ποσότητα χωματισμών μπορεί να  αποτεθούν σε ανενεργά  λατομεία της περιφέρειας Αττικής (. 3 – 6 ).Η αποκατάσταση των λατομείων  θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με ειδική μελέτη  μορφολογικής και βλαστικής αποκατάστασης .Η διαχείριση των αντλούμενων από τις υπόγειες εκσκαφές υδάτων  προβλέπεται  η διάθεσή τους στην ΕΥΔΑΠ 

Από την αρχή των έργων έως  τον σταθμό Άλσος Βέικου χωροθετείται ο πρώτος επισταθμός του έργου.(στην αρχή του έργου  από χ.θ. 9 +  7674,193 έως Χ.Θ.  10 + 278,65)  γίνεται απόθεση έως  8 συρμών .
Εκτός σήραγγας και πάνω στην νησίδα της Λ.Βέικου χωροθετείται το τερματικό φρέαρ ΕΥΔΑΠ  στην Χ.Θ., 9 + 79…..                                                                        
Το πρώτο τμήμα αφορά σήραγγα τριπλής τροχιάς  μήκους  295 μ.  η οποία προβλέπεται να κατασκευασθεί  υπόγεια με συμβατικά μηχανικά μέσα ( μέθοδος ΝΑΤΜ ) κάτω από την Λ. Βέικου  προς την πλευρά του πάρκου.Στο συγκεκριμένο τμήμα γίνεται απόθεση  5 συρμών……….. Ξεκινάει το δεύτερο τμήμα του  επίσταθμου στο οποίο  περιλαμβάνεται το φρέαρ ( από  Χ.Θ. 107….) όπου θα  κατασκευασθεί ……… Στο φρέαρ εκτός από την απόθεση των 2 συρμών  συνεχίζεται στις τροχιές….. όπου προβλέπεται η εγκατάσταση πλυντήριου  των συρμών .

Τρόπος χρηματοδότησης: Έχει προβλεφθεί στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ  2014 – 2020   και στο επιχειρησιακό πρόγραμμα  ΥΜΕΠΕΡΑΑ ( Υποδομές ,μεταφορές , περιβάλλον, αειφόρος ανάπτυξη ) (Εντύπωση προκαλεί ότι δεν αναφέρεται η Ευρωπαική Τράπεζα Επενδύσεων)

Τα παραπάνω αναφέρονται στην Μ.Π.Ε. που έχει τεθεί σε διαβούλευση.
Η απλή ανάγνωση  προδικάζει τα προβλήματα από ένα έργο που ομόθυμα λέμε ΝΑΙ.
Όμως, ο καθαρά τεχνοκρατικός  σχεδιασμός του,βάσει της οικονομικής αρχής του ελάχιστου κόστους,   με εμφανή την  απουσία πρόβλεψης υποδομών για την πόλη ( πάρκιν, πλατεία – κέντρο πόλης στο Ο.Τ. Λυσίου-ιπποκράτους-Βέικου-Γαλατσίου…),πλέον των  πρόδηλων άμεσων και επειγόντων ζητημάτων  λειτουργικότητας της πόλης για απροσδιόριστο χρόνο  επιβάλλουν  την παρέμβαση του Δήμου την ύστατη έστω ώρα, 

 

Του Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου