e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

 

 

Ολοκληρώθηκαν τα Best City Awards, υπό την αιγίδα της ΚΕΔΕ, τα μοναδικά βραβεία που επιβραβεύουν την καινοτομία,  την βιώσιμη ανάπτυξη, τις έξυπνες εφαρμογές, τις μεταφορές και την κινητικότητα έχοντας ως στόχο ευφυείς πόλεις.

Για 7η συνεχόμενη χρονιά, αναδεικνύονται και βραβεύονται δεκάδες δήμοι, και κάποιοι από αυτούς γειτονικοί μας. Το Γαλάτσι δυστυχώς δε κατάφερε να κερδίσει μία θέση μέσα σε αυτούς.

Καταλήγουμε λοιπόν σε αυτό που όλοι ξέρουμε και επιβεβαιώνεται συνεχώς, ότι στο Γαλάτσι, δεν γίνονται τα αυτονόητα, για ποιες έξυπνες πόλεις μιλάμε; Ναι, αλλά δεν μπορούμε να συμβιβαζόμαστε με αυτή την κατάσταση, ούτε να βολευόμαστε με την στασιμότητα.

Οφείλουμε να οραματιστούμε την πόλη μας αλλιώς, αναζητώντας τρόπους για να αλλάξουμε την καθημερινότητα μας προς το καλύτερο.

 

  

Για την παράταξη «Γαλάτσι. Ζούμε εδώ!»


Με εκτίμηση, 


Κώστας Ζώμπος 
Δημοτικός Σύμβουλος Γαλατσίου

Επικεφαλής μείζονος αντιπολίτευσης

 

 

 

Στις 17-11-2023 ημέρα απεργίας και κινητοποιήσεων για τα «ατυχήματα» που κοστίζουν ζωές και σωματική ακεραιότητα εργαζομένων στους Δήμους, είχαμε άλλο ένα στο δήμο μας. Ήταν το τρίτο ατύχημα από την παραμονή των Χριστουγέννων με παθόντα εργάτη/τρια καθαριότητας, και τα τρία μετά από πρόσκρουση αυτοκινήτου σε απορριμματοφόρο.  Τα δύο προηγούμενα στο Δήμο Σαρωνικού και στο Δήμο Ξυλοκάστρου είχαν τραγική κατάληξη με βαρύ ακρωτηριασμό ενός εργαζόμενου και επί τόπου τον θάνατο μιας – ανασφάλιστης μάλιστα- εργαζόμενης αντίστοιχα. Στο Γαλάτσι ευτυχώς δεν είχαμε τραγική κατάληξη, αλλά και πάλι είχαμε τραυματισμό μιας εργαζόμενης.

 

Από τον Ιούλιο του 2014 μέχρι σήμερα είχαμε στο χώρο των ΟΤΑ 64 θανατηφόρα ατυχήματα και 102 περιπτώσεις βαριά τραυματισμένων και ακρωτηριασμένων εργαζομένων κύρια στο χώρο της καθαριότητας.

 

Εδώ και 12 χρόνια με όλες τις κυβερνήσεις που μεσολάβησαν ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ υπάρχει πάγωμα μισθών στο Δημόσιο και στους ΟΤΑ.

 

Εντατικοποίηση της εργασίας, υπερωριακή εργασία, νυχτερινά, αργίες… Ελαστικές σχέσεις εργασίας με εργαζόμενους οι οποίοι δεν έχουν εκπαιδευτεί πάνω στο αντικείμενο της δουλειάς, συχνά αλλότρια καθήκοντα, ελλιπή Μέσα Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ), πεπαλαιωμένα οχήματα είναι μερικές από τις αιτίες των εργατικών αυτών «ατυχημάτων». Έρχονται τώρα να προστεθούν τα επαναλαμβανόμενα «τροχαία» που δείχνουν ανάγλυφα πόσους παράγοντες θανάσιμου κινδύνου έχουν να αντιμετωπίσουν οι εργαζόμενοι που «κρέμονται» πίσω από τα απορριμματοφόρα, πολλές φορές τελείως ανυπεράσπιστοι.

 

Την ίδια στιγμή στους σχεδιασμούς τόσο της προηγούμενης κυβέρνησης όσο και της τωρινής, η κατάργηση του συνταξιοδοτικού καθεστώτος των Βαριών & Ανθυγιεινών καθώς και του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας αποτελούν αντεργατικά μέτρα «σε εκκρεμότητα» και αν κάτι τους έχει φρενάρει μέχρι σήμερα είναι μόνο οι αντιδράσεις και οι αγώνες των εργαζομένων.

 

Όλα τα παραπάνω έχουν κοινό παρονομαστή την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των επιχειρηματικών ομίλων. Μείωση της κρατικής χρηματοδότησης των Δήμων μέσω της έλλειψης προσωπικού και υλικοτεχνικής υποδομής, απ’ ευθείας αναθέσεις, σύσταση «αναπτυξιακών οργανισμών των ΟΤΑ», συμπράξεις δημόσιου – ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), προκειμένου να μετατραπούν οι Δήμοι σε Ανώνυμες Εταιρείες που θα λειτουργούν με τέτοια κριτήρια.

 

Το γεγονός ότι το συγκεκριμένο απορριμματοφόρο ήταν καινούργιο, το ότι η συγκεκριμένη εργαζόμενη φορούσε τα κατάλληλα παπούτσια που είχαν παρασχεθεί από την υπηρεσία από την προμήθεια ΜΑΠ, αποδεικνύει το πόσο επικίνδυνο μπορεί να γίνει το νομοθετικό πλαίσιο που αποτιμά και σε χρήμα – και όχι αποκλειστικά σε είδος-  τα ΜΑΠ.

 

Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι η υποχρεωτική προμήθεια με επαρκή ΜΑΠ μαζί με όλα τα υπόλοιπα μπορεί να είναι καθοριστικά για την πρόληψη και αποτροπή τραυματισμών και απωλειών ζωής.

 

Ταυτόχρονα τα πρόσφατα «ατυχήματα», «χτυπούν καμπάνες» στους αρμόδιους για πάγια καθιέρωση – και με  νομοθετική κατοχύρωση- χρήσης, επιπλέον, των απαραίτητων για την οδική ασφάλεια μέσων κινούμενης οδικής σήμανσης του εξοπλισμού και προστασίας των εργαζομένων που νύχτα και πρώτες πρωινές ώρες μέσα στο σκοτάδι, εκτελούν το τόσο επικίνδυνο έργο της περισυλλογής απορριμμάτων σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας και εθνικές οδούς.

 

Η Λαϊκή Συσπείρωση δεσμεύεται να πάρει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση αυτή προβάλλοντας και διεκδικώντας τα σχετικά – απολύτως αναγκαία  – μέτρα.

Γαλάτσι 18/1/2023

 

 

 

 

 

 

 

Για την Λαϊκή Συσπείρωση Γαλατσίου

Οι Δημοτικοί σύμβουλοι

Γρηγόρης Χαραλαμπίδης

Τάσος Οικονόμου

 

 Μάνθος Ιμπριάλος

 

 

 

 

 

 

 

Μεγάλο πολιτικό άνοιγμα οργανώνει η Κομματική Οργάνωση Βορειοδυτικής Αθήνας του ΚΚΕ. Το κάλεσμα και η επιδίωξη των Κομματικών Οργανώσεων είναι ένα:

Όλοι μαζικά στους αγώνες και πλατιά συζήτηση για δυνατό ΚΚΕ παντού. Δεν υπάρχει ώρα για αναμονή «λύσεων» από τα πάνω, αλλά χρειάζεται οι εργαζόμενοι να μπουν μπροστά για να διεκδικήσουν τα σύγχρονα δικαιώματά τους, δυναμώνοντας τον οργανωμένο συλλογικό αγώνα σε συμπόρευση με το ΚΚΕ.

 

Στο Γαλάτσι, οι Κομματικές Οργανώσεις Βάσης διοργανώνουν τις παρακάτω περιοδείες:

Πέμπτη 19 Γενάρη

§  Στις 12.00 π.μ., στο Δημαρχείο Γαλατσίου, με επικεφαλής τον Γρηγόρη Χαραλαμπίδη, στέλεχος του ΚΚΕ.

Δευτέρα 23 Γενάρη

§  Στις 9.00 π.μ., στο γκαράζ των απορριματοφόρων του Δήμου Γαλατσίου, με επικεφαλής τον Γρηγόρη Χαραλαμπίδη, στέλεχος του ΚΚΕ.

 

Τρίτη 24 Γενάρη

§  Στις 11.00 π.μ., στον δημοτικό παιδικό σταθμό Β' και στον βρεφονηπιακό σταθμό Ζ', με επικεφαλής την Ανθή Σύψα, μέλος της Τομεακής Επιτροπής Βορειοδυτικής Αθήνας του ΚΚΕ.

Τετάρτη 25 Γενάρη

§  Στις 8.00 π.μ., στο ΙΚΑ Γαλατσίου, με επικεφαλής την Δώρα Τζογάνη, μέλος της Τομεακής Επιτροπής Βορειοδυτικής Αθήνας του ΚΚΕ.

 

Πέμπτη 26 Γενάρη

§  Στις 11.00 π.μ., στον δημοτικό παιδικό σταθμό Γ' και στον βρεφονηπιακό σταθμό Η', με επικεφαλής την Ανθή Σύψα, μέλος της Τομεακής Επιτροπής Βορειοδυτικής Αθήνας του ΚΚΕ.

Παρασκευή 27 Γενάρη

§  Στις 10.00 π.μ., στα εμπορικά μαγαζιά της Βεΐκου, με επικεφαλής την Λάουρα Πετρικόλα, στέλεχος του ΚΚΕ.