e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Αν κάποιος βάλει το αφτί του στη λεωφόρο Βεΐκου,  ,θ' ακούσει τον Μετροπόντικα να βρυχάται και να  ...φτάνει Γαλάτσι,αργά αργά αλλά  σταθερά.

Με 2 μετροπόντικες θα γίνει η διάνοιξη της Σήραγγας της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας,που θα καταλήγει Γαλάτσι. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικό Θανάση Παπαδόπουλο η επιλογή αυτή θα βοηθήσει στην γρηγορότερη διάνοιξη καθώς τα δύο ΤΒΜ θα ξεκινήσουν από τα δύο άκρα της γραμμής και θα συναντηθούν σε κάποιον ενδιάμεσο σταθμό έχοντας σκάψει ο καθένας περίπου 6χλμ. Η δημοπράτηση της νέας Γραμμής του Μετρό της Αθήνας τοποθετήθηκε από τον κο Παπαδόπουλο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Όπως ανέφερε πρόκειται για το πρώτο τμήμα της Γραμμής από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή μήκους 12,9χλμ με 14 υπόγειους σταθμούς. Το σύνολο της Γραμμής 4 θα έχει 30χλμ μήκους με 33 σταθμούς.

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 θα ενώσει το κέντρο της Αθήνας με τα Ανατολικά προάστια της πόλης. Η δημοπράτηση αναμένεται να διαρκέσει περίπου 1 έτος και τα έργα να ξεκινήσουν το 2018

Το κόστος υπολογίστηκε σε 1,4 δισ ευρώ. Οι περιοχές που θα δημιουργηθούν Σταθμοί θα κατασκευαστούν στις περιοχές Γαλάτσι, Κυψέλη, Γκύζη, Κολωνάκι, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Σταθμοί Ανταπόκρισης θα είναι οι Σταθμοί: Ακαδημίας (με το σταθμός Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2), Ευαγγελισμός (με Γραμμή 3).

Η γραμμή 4 θα κατασκευαστεί με πιο μοντέρνα χαρακτηριστικά, όλοι οι σταθμοί θα είναι πλάγιοι, όμως θα διαθέτουν συρμούς υπεραυτόματους που θα κινούνται χωρίς οδηγό ενώ θα υπάρχουν θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες οι οποίες θα ανοίγουν μόνο όταν ο συρμός θα έχει φτάσει και θα έχει ακινητοποιηθεί. Οι σήραγγες θα είναι διπλές (μία για κάθε κατεύθυνση).

Το έργο του τμήματος ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ της νέας γραμμής 4 θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 (μέσω του Ε.Π.ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ) και την ΕΤΕπ σε ποσοστό που φτάνει το 75%.

Τα έργα αναμένεται να διαρκέσουν 7-8 χρόνια, με το 2025 να είναι μάλλον η χρονιά σταθμός όπου προβλέπεται η λειτουργία του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4. Προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί αν η γραμμή λειτουργήσει τμηματικά και κάποιοι σταθμοί λειτουργήσουν νωρίτερα.

H πρώτη φάση της δημοπράτησης ξεκινά με τη φάση της προεπιλογής, ενώ στη συνέχεια αυτοί που θα περάσουν στη Β' φάση θα καλεστούν να δώσουν την τεχνική και οικονομική προσφορά τους.

Θα κατασκευαστούν οι παρακάτω σταθμοί:

 

1.Σταθμός ‘Άλσος Βεΐκου, Διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων

 

2.Σταθμός Γαλάτσι, Διασταύρωση Γαλατσίου και Βεΐκου

 

3.Σταθμός Κυψέλη, Πλατεία Κυψέλης

 

4.Σταθμός Δικαστήρια, Διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη

 

5.Σταθμός Αλεξάνδρας, Διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη

 

6.Σταθμός Εξάρχεια, Πλατεία Εξαρχείων

 

7.Σταθμός Ακαδημία, Διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα

 

8.Σταθμός Κολωνάκι, Πλατεία Κολωνακίου

 

9.Σταθμός Ευαγγελισμός, Διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου

 

10.Σταθμός Καισαριανή, Διασταύρωση Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως

 

11.Σταθμός Νήαρ Ηστ, Εθν. Αντιστάσεως

 

12.Σταθμός Ιλίσια, Πλατεία Κύπρου

 

13.Σταθμός Ζωγράφου, Πλατεία Γαρδένια

 

14.Σταθμός Γουδί, Πλατεία Ελευθερίας

 

Πηγή:Madata