e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Ούτε τούτη τη φορά πλατεία πόλης !!!.

Που ήταν ο Δήμος; Που είναι τώρα ο Δήμος;

Λαϊκή συνέλευση (τώρα) στο Γαλάτσι.

 

Πληροφοριακά στοιχεία :

Ανακοινώσεις και πληροφορίες από αρμόδιο  υπουργό και Διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. "λένε"ότι, μετά από συνεχείς τροποποιήσεις σχεδίων και αναβολές  ,  τούτη τη φορά, θα ξεκινήσουν  ορισμένες διαδικασίες ( δημοπράτηση έργου κ.λ.π.) .Τούτο δεν σημαίνει ότι το μετρό έρχεται αύριο στο Γαλάτσι. Απλά ξεκινάνε οι διαδικασίες.

Πρόκειται για διαδικασίες σχετικές με  την γραμμή 4 ,σε σχήμα U,  μήκους 33 χλμ. με  30 νέους σύγχρονους σταθμούς, προϋπολογισμού 3,3 δις Ευρώ. Όμως ,Το έργο θα υλοποιηθεί τμηματικά  σε πέντε φάσεις εκ των οποίων η πρώτη που μας αφορά θα δημοπρατηθεί κατά προτεραιότητα ( Άλσος Βέικου  -Γαλάτσι-Κυψέλη – Δικαστήρια – Λ .Αλεξάνδρας-Εξάρχεια – Ακαδημία – Κολωνάκι - Ευαγγελισμός  - Καισαριανή  - Νήαρ ΉΣΤ – Ιλίσια – Ζωγράφου -   Γουδή)  με 14 σταθμούς,11,7 χλμ. προϋπολογισμού 1,2 δις Ευρώ. Η γραμμή αυτή θα εξυπηρετεί καθημερινά  220.000 επιβάτες  και θα μειώσει την κυκλοφορία  των ΙΧ αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως .Ο χρόνος διαδρομής  Άλσους Βέικου – κέντρου πόλης  θα είναι 10’.
"Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή υπόγειων  χώρων εναπόθεσης συρμών με πλυντήριο συρμών και χώρο ελαφρών επισκευών πίσω από το σταθμό Άλσος Βέικου…." 

Αξιολόγηση:

Κανένας δεν λέει όχι στο ΜΕΤΡΟ.Το αντίθετο μάλιστα. Όλοι λέμε ΝΑΙ.
Όμως, στις σχετικές ανακοινώσεις δεν διακρίναμε κατασκευή ενός τουλάχιστον Πάρκινγκ για την στάθμευση των ΙΧ αυτοκινήτων των κατοίκων των  βορεινών προαστίων που θα κατευθύνονται στο Γαλάτσι. Σκέφθηκε κανένας τι θα συμβεί στη πόλη μας;  Εκτός και λόγω περιορισμένης χρηματοδότησης  προσβλέπουν, σε  πολύ απώτερο χρόνο, πάρκινγκ  μέσω της αποτυχημένης διαδικασίας επιδοτούμενων θέσεων, ξεκομμένης από τη κατασκευή ΜΕΤΡΟ !Τα παραπάνω δίνουν τροφή για σκέψεις- συνδυασμούς  γύρω από τις εντός του ΠΑΛΑΙ υπαίθριες 369  θέσεις πάρκιν, αλλά και  το "Αγία Σοφιά" του Μελισσανίδη , (στα σχέδια της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. υπάρχει και η νέα  γραμμή 5 με επέκταση Άλσος Βέικου – Περισσός !),  χωρίς να μένει εκτός υποψίας η πλατεία Ηνιόχου.
Ανοιχτό είναι το θέμα των πόρων που θα απαιτηθούν, όχι τόσο  για την έναρξη, όσο  για την συνέχιση των έργων ( Ευρωπαική Τράπεζα Επενδύσεων-ΕΣΠΑ – Εθνικοί πόροι). Συνήθως το έργο ξεκινάει και στην συνέχεια βραδυπορεί σε χρόνους εξοργιστικούς με μακροχρόνια προβλήματα στους κατοίκους.

Η Λ .Βέϊκου, κέντρο της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της πόλης, θα δεχθεί ολοκληρωτική πίεση από τις εκσκαφές ,την δημιουργία των σταθμών, τους αεραγωγούς…. Η αναστάτωση και η απώλεια εισοδημάτων έχει υπολογιστεί; Εάν το έργο εκτελεστεί κανονικά, τότε το κόστος αυτό θα θεωρηθεί  αναπόφευκτο.Εάν, όμως, καθυστερήσει σημαντικά ( το πιθανότερο ) ,όπως Μετρό Θεσσαλονίκης , Πειραιά, ποιες οι επιπτώσεις στη πόλη; Πως θα τις περιορίσουμε; 
Τέλος, καμία αναφορά δεν διακρίνουμε για απαλλοτρίωση του τετραγώνου Goodys – Λυσίου, όπου θα δημιουργείτο  υπόγειο πάρκινγκ και επί τέλους,  Πλατεία πόλης! .

Ερώτημα :

Τόσα χρόνια με τις μελέτες για το μετρό, να ανακοινώνονται  και να τροποποιούνται( για τους σταθμούς, το αμαξοστάσιο… ) ο αρμόδιος Δήμος Γαλατσίου που ήταν; Σήμερα που είναι; Τι παρεμβάσεις έχει κάνει; Τι  μελέτη και τι προτάσεις υπέβαλλε και διεκδίκησε;
Θα περάσει από πάνω μας ένα τεράστιο έργο, θα αναστατωθεί η ζωή της πόλης  για απροσδιόριστο χρόνο, με πολλούς, ίσως, Δήμαρχους και εμάς απλούς  θεατές;

Η σπουδαιότητα του θέματος δεν καλύπτεται από μία, άνευ ουσίας, "συνηθισμένη"  συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο που, άλλωστε, δεν έχει γίνει.
Επιτακτική κρίνεται μία πάνδημη -  Λαϊκή συνέλευση για να πληροφορηθούν και να προετοιμαστούν οι Δημότες που σήμερα  δείχνουν  εγκλωβισμένοι στα αδιέξοδά  τους και απόμακροι από το "γίγνεσθαι"  της πόλης τους. Αύριο  όμως; 

Του Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου 

 

 

 

 

     

.