e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Πάντα επίκαιρο το πιο σύντομο ανέκδοτο... "Μετρό στο Γαλάτσι".Παιδιά του νηπίου που το πρωτάκουσαν  είναι πλέον φοιτητές, 4αρηδες είναι συνταξιούχοι,ενώ κάποιοι έφυγαν για το...αιώνιο ταξίδι.

Όπως διαβάζουμε στο BUSINESS DAILY, εντός των επομένων ημερών ανακοινώνεται αν ο διαγωνισμός που θα φέρει το Μετρό στο Γαλάτσι, του 1,8 δισ. ευρώ θα προχωρήσει ή θα προκηρυχθεί νέος. Μεγάλη προσπάθεια από το υπουργείο Υποδομών για να μην καθυστερήσει άλλο το έργο.

Η απόφαση δε μπορεί παρά να είναι πολιτική και πιθανώς να ληφθεί σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, αφού ο διαγωνισμός έχει εμπλακεί σε δικαστική διαμάχη μεταξύ των δύο κοινοπραξιών που διεκδικούν το έργο των 1,8 δισ. ευρώ.

 Πριν από λίγους μήνες, μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) αμφισβητούσε το σύνολο της τεχνικής αξιολόγησης από τις υπηρεσίες της Αττικό Μετρό. Χρειάστηκαν εβδομάδες παζαριών και συζητήσεων προκειμένου να ληφθεί οριστική απόφαση η οποία μάλλον θα δημοσιοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα. Προς το παρόν στο υπουργείο κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους. 

 Στην κυβέρνηση, παρά τις δυσκολίες που δημιουργεί η απόφαση του ΣτΕ, επιχείρησαν να σώσουν το διαγωνισμό με το επιχείρημα πως πρέπει να προχωρήσει κάποιο μεγάλο έργο, ειδικά σε μια περίοδο που αναζητούνται λύσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης. Ταυτόχρονα οι δύο ανταγωνιστικές κοινοπραξίες -στην πρώτη είναι επικεφαλής η ΑΚΤΩΡ και στη δεύτερη η ΑΒΑΞ- επιδιώκουν να προχωρήσει ο διαγωνισμός χωρίς ωστόσο να έχουν σταματήσει οι εκατέρωθεν προσφυγές. Σημειώνεται ότι ισχυρό δέλεαρ για τις εταιρείες είναι η προκαταβολή που προβλέπεται για την κατασκευή του έργου που φτάνει τα 130 εκατ. ευρώ.

 Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνα δρομολογείται από τις αρχές της δεκαετίας. Μάλιστα το 2014, δηλαδή πριν από έξι χρόνια, είχε ανακοινωθεί πως ο διαγωνισμός προκηρύσσεται άμεσα. Τελικά προκηρύχθηκε πριν από δύο χρόνια και κόλλησε στις προσφυγές και σε άλλα ζητήματα. Ταυτόχρονα υπήρξε πρόβλημα με το διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες ώστε ο ανάδοχος της κύριας σύμβασης να μπορεί να προχωρήσει γρήγορα. 

 Στην περίπτωση που αποφασιστεί η συνέχιση του διαγωνισμού, τότε θα υπάρξει νέα τεχνική αξιολόγηση των δύο προσφορών. Στη συνέχεια οι δύο κοινοπραξίες θα καταθέσουν δεσμευτική οικονομική προσφορά και ο φθηνότερος θα κερδίσει τη μεγαλύτερη σύμβαση δημοσίου έργου των τελευταίων ετών. Αν αποφασιστεί η επανάληψη του διαγωνισμού τότε το χρονοδιάγραμμα θα αλλάξει. Όμως, ούτως ή άλλως το έργο πάει για το επόμενο ΕΣΠΑ.

ΠΗΓΗ BUSINESS DAILY

Υ.Γ. Με δεδομένη λοιπόν αυτή την κατάσταση ,το Μετρό που θα έφτανε το 2022, το 2024,.το 2026 ή το 2028 ,αν όλα πάνε δεξιά (και αριστερά το ίδιο είναι) θα φτάσει στη πόλη μας  αγκομαχώντας μετά το 2030... Και επειδή η Κεντρική Πλατεία ,για την δημιουργία της οποίας ο Δήμος αγοράζει τα οικόπεδα στο Παλιό Τέρμα, συνδέεται άμεσα με τις εργασίες του ΜΕΤΡΟ...λίγο δύσκολο φαίνεται , κάποιοι ηλικιωμένοι να χαρούν το όνειρο 40 χρόνων.