e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

 

 

Εργολαβίες ή  πως σχεδιάζουν στην πόλη!

Αγαπητέ Αρχίδαμε

Δεν έχεις παρά, τούτη τη φορά,   να κάνεις τον περίπατό σου κατά μήκος της Λ.  Βέϊκου  προς το Άλσος, στην δεξιά τώρα πλευρά της, εσωτερικά, εκεί όπου, σε στέρεο χώμα , πριν την εργολαβία, πεζοπορούσαν  οι Γαλατσιώτες.                        

 Τώρα, μετά την  εργολαβία, θα πατήσεις σε πλάκες  << αρίστης ποιότητας >>.  Συγκέντρωσε την προσοχή σου στο δεξιό μέρος αυτής  της διαδρομής ,στον τσιμεντένιο τοίχο που  << οφείλει >> να συγκρατεί τα λασπόνερα της βροχής  που  κατεβαίνουν και -μαυρίζουν  τα ..λαμπερά πλακάκια της νέας εργολαβίας..

 Παρατήρησε  το σωρευμένο χώμα που έχει επικαθήσει   πάνω στα  νέα  πλακάκια της νέας εργολαβίας και σκέψου πόσο αυτή ήταν  << μελετημένη >>  και  πόσο αναγκαία..

Μιλάω για την εργολαβία ανάπλασης της Λ. Βέϊκου που  το ΜΕΤΡΟ  την καθιστούσε, εκ προοιμίου,  άχρηστη. Φαινότανε από μακριά ότι το ΜΕΤΡΟ... ερχότανε. Ανεξάρτητα  τούτου μπορούσε, τουλάχιστον, να ήταν<< μελετημένη>> και να << απέκλειε>> τον όγκο των λασπόνερων να << επισκεφτούν >>  τον χώρο της πεζοπορίας (πλακάκια) .  Ήταν θέμα απλής παρατήρησης ,  να προβλέψουν ( μέσω της εργολαβίας )  την ανύψωση του τσιμεντένιου τοίχου γιά  να συγκρατεί τα χώματα της βροχής και να προστατέψουν τα νέα πλακάκια από το να κατακλισθούν από  χώματα και μαυρίλα.  
Τώρα, όσον αφορά τις άλλες αδυναμίες – ελλείψεις- καθυστερήσεις-φωτισμό- πότισμα    κ.λ.π. της εργολαβίας ,και στα δύο μέρη της Λ. Βέϊκου,   αυτά  θα τα ξαναπούμε...  
 

Όμως, αντί να μας εγκαλέσεις για  άδικη κριτική στην τοπική εξουσία , πάρε τον δρόμο που σου υποδεικνύουμε, άλλαξε την καθημερινή σου κατεύθυνση και  τράβα κατά Άλσος μεριά. Θα κάνεις διαπιστώσεις ,ιδίοις όμμασι.     

Και ,επειδή, παρά την βαθιά γνώση που έχεις για τα δημοτικά πράγματα , τελευταία...αποφεύγεις να είσαι  παρατηρητικός, όπως άλλωστε και οι άρχοντες της αντιπολίτευσης ( για της συμπολίτευσης δεν μπαίνει θέμα),αναλαμβάνω οδηγός σου:               

 Α. Ξεκίνα από τον εσωτερικό δρόμο για περιπατητές ,εκεί που  συναντιέται με τον  δρόμο   προς λ .Κόκου – Δημοτικό γκαράζ.
Στα πρώτα 300 μέτρα ,έχεις  μία πρώτη επαφή με   το χώμα σε μικρούς σωρούς   που τα βροχόνερα  έχουν αφήσει στα πλακάκια  .Ο παλιός τσιμεντένιος  τοίχος ,προορισμένος να συγκρατεί  τα νερά δεν ξεπερνάει τους  δέκα πόντους. Στα επόμενα 300 μέτρα , όπου, από παλιά, πάνω στον τοίχο αυτό  έχουν  τοποθετηθεί  τσιμεντόλιθοι, η κατάσταση είναι  σχετικά καλή.

Β.  Στα 100 μέτρα πριν την περίφραξη  (σκυροδομή- έργα μετρό) ο τοίχος γίνεται πάλι  δέκα περίπου πόντους. Εδώ αρχίζει το πανηγύρι.Σωροί χώματος επί των πλακακίων , σε έκταση 25 περίπου μέτρων. Σε ορισμένα σημεία το χώμα είναι τόσο παχύ, κατάλληλο  για ...λαχανόκηπους (!). Στο σημείο αυτό  και μόνον αυτό,  διαπιστώνεις  τρύπες διαφυγής των νερών   στην σκυροδομή ( Μετρό ).

Γ.  Στα επόμενα 200 μέτρα  όπου η<<  βίλα>> , ο  υπερυψωμένος τοίχος και τα κάγκελα  εξασφαλίζουν αποδεκτή κατάσταση. Το χώμα στα πλακάκια λίγο. 

Δ. Έφθασες στο ύψος της γέφυρας. Μαυρίλα   στις άκρες  της διαδρομής  με μικρούς χωμάτινους ΄σωρούς  που μεγαλώνουν στο ύψος του περίπτερου και συνεχίζουν  μέχρι το πάρκιν.

Ε. Συνεχίζεις. Μετά την  κεντρική είσοδο του Άλσους  στα 130 βήματα μία λιμνούλα με τα μαύρα κατάλοιπά της. Οι άλλες μικρότερες έχουν απλά αφήσει τα ...αποτυπώματά τους. 

Στ. Μην μπεις  στο Άλσος. ( για το Άλσος έχουμε να πούμε πολλά  για το ποιοί δικαιούνται να το επικαλούνται  ). Στάσου στο φανάρι, πέρασε απέναντι, μην  περάσεις προς το εκκλησάκι του Αη- Γιώργη ( ανηφόρα ), περπάτα αριστερά  στο πεζοδρόμιο.  Το πλακόστρωτο κυριολεκτικά  κατεστραμμένο. Από τις πέντε σειρές  πλακάκια  << διασώζεται >> η μία σειρά ( κάπου- κάπου δύο)   και αυτές   σε ορισμένα μόνον σημεία . 

Ζ. Έφθασες  στην πλατεία   όπου ‘ήταν τα εκδοτήρια των Ο.Α, και παραπέρα η στάση των λεωφορείων . Εικάζω την χαρά σου διότι ως   αθεράπευτος οικολόγος, θα δεις επί της πλακοστρωμένης πλατείας  να  ξεφυτρώνουν... πόες που μπορεί να γίνουν δένδρα  όπου  στον ίσκιο τους  θα... ξεκουράζεσαι τα καλοκαίρια .

Η. Στο τέλος της πλατείας, στη στάση των λεωφορείων,  στην  άλλοτε ανοιχτή και άλλοτε κλειστή διάβαση προς Παλαί,  θα δεις    λίμνη μεγάλη αδιάβατη. Οι άλλες μικρότερες λιμνούλες έχουν αφήσει...ιχνοστοιχεία. 

Θ. Προσπερνάς την κλειδωμένη είσοδο  και φθάνεις στην Κεντρική είσοδο του παλαί , πριν την διαβείς , στρέφεις το βλέμμα σου  δεξιά και ...ανακαλύπεις μία ακόμη  αδιάβατη λίμνη. 

Ι. Σε όλη την διαδρομή θα συναντήσεις  την κυριαρχία της φύσης ,πεσμένα σαπισμένα φύλλα  που κανένας δεν φρόντισε να τα απομακρύνει ( καθαριότητα ).

  ια. Εδώ σταματάμε. Σε επόμενο πόνημα θα συνεχίσουμε από την είσοδο του παλαί και μετά. Πάντως στο σημείο που σε αφήνω,             Ρίξε  το βλέμμα σου απέναντι στην σκεπή  του παλαί. Επ αυτού θα σου...ξαναγράψουμε  

 

Αξιότιμε κύριε Αρχίδαμε,

1.Οφείλεις να παραδεχτείς ότι συστατικό στοιχείο της δημοκρατίας  είναι η  παρατήρηση, η ανάδειξη και η άσκηση καλόπιστης κριτικής.Περιγράφουμε ώς Ριζοσπάστες, τα της πόλης μας .Είναι συστατικό στοιχείο της  συγκρότησής μας .  
Δεν θα έπρεπε, για ένα έργο που χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια και εκτελείται από τον Δήμο Γαλατσίου,   η ανάθεση – μελέτη της εργολαβίας    να προβλέπει την προστασία των αχρείαστων πλακιδίων με ανύψωση    του μανδρότοιχου, για την  συγκράτηση και ελεγχόμενη διαφυγή των λασπόνερων της βροχής;
Σε ορισμένα σημεία  το χώμα έχει φθάσει στην λεωφόρο. Σίγουρα ,αυτή η εργολαβία δεν θα ήταν ένα από εκείνα τα φανταχτερά  έργα που  δημιουργούν εντυπώσεις  και... κομίζουν  ψήφους. 
Η ίδια αντίληψη επικρατεί και για την διόρθωση των ατεχνιών που  περιγράφουμε ( παλιές κατασκευές ), όπως  και για την συντήρηση των υποδομών ( Σχολεία, Παλαί,  ασφαλτοστρώσεις, λακκούβες, διαγραμμίσεις ....) 

2.. Αρχές του 2022 δημοπρατείται  η σύνδεση της Λ.Κύμης με την Εθνική οδό. <<Θα εξυπηρετεί  30.000 οχήματα  μεταξύ κέντρου πόλης  και περιοχές  Ψυχικού, Χαλανδρίου , Αμαρουσίου >>. Έτσι γράφουν οι εφημερίδες.   
Εσύ τι λες; Μας ενδιαφέρει το έργο αυτό;  Έπρεπε το Γαλάτσι να είχε ενδιαφερθεί όταν σχεδιαζότανε το έργο, όπως έκαναν οι άλλοι τρεις ενδιαφερόμενοι Δήμοι;   

Φαίνεται ότι το Γαλάτσι  είναι τόσο πλούσιο  που μπορεί, σήμερα  σε  περιόδους κρίσης,  με λεφτά των δημοτών  του ,να λύνει  χρονίζοντα  δομικά προβλήματα που όμως σχετίζονται με την λειτουργία του λεκανοπεδίου  ( κέντρο πόλης, υπογειοποίηση κόμβου) και να αφήνει να περνάνε ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες ,όπως οι ολυμπιακοί αγώνες  ( 2004 ),το Μετρό, λ.Κύμης....     

3.Γνωρίζεις ότι  για μία δεκαετία τουλάχιστον με τα  έργα ΜΕΤΡΟ , η πόλη θα κινείται δύσκολα  . Πάντως  θα κινείται  και Ίσως διερωτηθείς αν   έχει έννοια η  επισήμανση και ανάδειξη των παραπάνω  προβλημάτων που  μπορεί να θεραπευτούν,  ορισμένα  με  κινητοποίηση του μηχανισμού του Δήμου και ορισμένα με  μελετημένη εργολαβία . Το επιχείρημα ότι  η Αττικό μετρό θα  ...αποκαταστήσει τά λάθη, τις ελλείψεις,  τις στρεβλώσεις  της απαράδεκτης εργολαβίας μοιάζει βολικό και άλλοθι αποποίησης ευθύνης. Άλλωστε  , στον παραπεμπόμενο χρόνο , πολλοί σημερινοί θα λείπουν, οι δε τότε παρόντες ,με κοντή μνήμη , δεν θα ...θυμούνται καν

Τέλος για σήμερα.  Ελπίζουμε να αποφασίσεις να βγείς από τα καθιερωμένα σου και να σε δούμε  στον χώρο του διαλόγου. Αν ξεπροβάλλεις θα σε εντοπίσουν.

Κάτω από οποιασδήποτε συνθήκες, αν ακολουθήσεις την διαδρομή που σου λέμε  για να διαπιστώσεις την ακρίβεια των γραφομένων μας,  κάνε τον κόπο ανέβα ψηλότερα να προσκυνήσεις στο παράνομο Δημαρχιακό ναΪδριο στο Άλσος. Περιμένει προσκυνητές, το δύσμοιρο!.

Τελευταίο.- τελευταίο . Η  αναλυτική – επαναληπτική παρουσίαση των θεμάτων έγινε  για να σε βοηθήσει να αφομοιώσεις το θέμα και να σε παρακινήσει να  μετακινηθείς από τη λούφα  στο προσκήνιο.

"ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ"                                                                                                                                   

                                                                                                                                                             

  Υ.Γ Ο  Αρχίδαμος  ήταν βασιλιάς της αρχαίας Σπάρτης.