Το μήνα Μάρτιο στο Σινέ - Αμπάριζα ,θα προβλθούν ταινίες που αναφέρονται στις ανθρώπινες σχέσεις, τον έρωτα, την επικοινωνία, την επαφή του σύγχρονου ανθρώπου, που οδηγεί άλλες φορές στα άκρα, άλλες στην απομόνωση και άλλες στην ενεργητική αντίδραση για μια «διαφορετική στάση». Κάθε Κυριακή 20:30μμ.
ΚΥΡΙΑΚΗ 1/3
ΜΙΑ ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΚΗ ΣΧΕΣΗ του Φρεντερίκ Φοντέν
Η ταινία «Μια Πορνογραφική Σχέση» είναι ένα δοκίμιο πάνω στον έρωτα, στην ανθρώπινη επαφή και επικοινωνία καθώς και στο ρόλο που παίζουν η τύχη, η λεπτομέρεια και η παρεξήγηση στη ζωή μας, εν αγνοία μας. Οι δύο ήρωες είναι αυτό που μας δείχνουν τα δρώμενα. Δε μας αφορά το παρελθόν τους, το όνομα και το επάγγελμά τους. Θα μπορούσε ίσως να είναι ο καθένας από εμάς. Η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ τους ορίζεται εξαρχής ως «πορνογραφική» από την ηρωίδα, η φαντασίωση της οποίας έγινε αφορμή για να συναντηθούν. Δεν είναι ποτέ όμως καθαρά τέτοια, καθώς από την πρώτη τους συνάντηση κιόλας, το πρόσωπο παίζει καθοριστικό ρόλο στην έλξη που δημιουργείται. Εν τέλει, η φαντασίωση καταλήγει να είναι μικρής σημασίας. Εξάλλου, η μόνη σκηνή που βλέπουμε ερωτική πράξη, είναι όταν γίνεται «φυσιολογικά», όπως όταν είναι κανείς ερωτευμένος…
ΚΥΡΙΑΚΗ 8/3
REQUIEM FOR A DREAM του Ντάνερ Αρονόφσκι
Με φόντο τις εγκαταλειμμένες παραλίες και τα αποσαθρωμένα κτίρια του Κόνιλαντ, η ταινία αφηγείται τις παράλληλες ιστορίες, που έχουν ως συνδετικό κρίκο τη σχέση μεταξύ της μοναχικής χήρας Σάρα Γκολντφαρμπ και του συμπαθητικού, αλλά δίχως στόχους γιού της. Η ευτραφής Σάρα παρακινημένη από την προοπτική της εμφάνισής της σε ένα τηλεοπτικό παιχνίδι, ξεκινά μια επικίνδυνη δίαιτα με χάπια ώστε να επανέλθει στη νεανική της φόρμα. Παράλληλα, ο έφηβος γιος της, η κοπέλα του και ο κολλητός του φίλος κάνουν μια βουτιά σε αργή κίνηση από την ανία στην καταστροφή των ναρκωτικών. Μια από τις λίγες ταινίες που κοιτάζουν στα μάτια τον θεατή και του λένε όλη την αλήθεια για τα ναρκωτικά αλλά και για πολλούς άλλους εθισμούς όπως η τηλεόραση και το φαγητό. Ένα εξαιρετικό μουσικό θέμα, το οποίο μας κάνει κάθε φορά που το ακούμε να συγκινούμαστε όλο και πιο πολύ, μας μεταφέρει ακριβώς στη δράση της ταινίας και στα συναισθήματα των προσώπων…
ΚΥΡΙΑΚΗ 15/3
Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥ ΠΙΑΝΟΥ του Μίκαελ Χάνεκε
Μια αυστηρή καθηγήτρια μουσικής, η οποία μένει με τη μητέρα της κι έχει μάθει να καταπιέζει τις επιθυμίες της, ζει μια κρυφή ηδονοβλεπτική ζωή. Ώσπου ένας νεαρός μαθητής του ωδείου την ερωτεύεται και της δίνει μια μοναδική ευκαιρία να αγαπήσει. Αποκαλυπτική, σοκαριστικά ωμή ακτινογραφία της γυναικείας ψυχολογίας, με την Ιζαμπέλ Ιπέρ στη σπουδαιότερη ίσως ερμηνεία της καριέρας της. Είναι στιγμές που νομίζεις πως ο Χάνεκε επιδιώκει την πρόκληση και σπρώχνει τα πράγματα στα άκρα, η σκηνοθετική του ακρίβεια όμως είναι αξιοθαύμαστη και η πολιτικο-κοινωνική του κριτική αφοπλιστικά οξυδερκής. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής και δύο βραβεία ερμηνείας στο Φεστιβάλ Κανών.
ΚΥΡΙΑΚΗ 22/3
Ο ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ του Γιώργου Λάνθιμου
Σπίτι απομονωμένο στην εξοχή, με ψηλό φράχτη, στο οποίο ζουν πατέρας, μητέρα και τρία παιδιά ηλικίας περίπου 17-22 χρονών. Ο πατέρας είναι ο μόνος που βγαίνει από το σπίτι για την δουλειά του και τον εφοδιασμό. Τα τρία παιδιά δεν γνωρίζουν τίποτα για τον έξω κόσμο παρά μόνο μέσα από την εκπαίδευση τον γονιών: τα αεροπλάνα είναι ιπτάμενα μικρά παιχνίδια, τα ζόμπι κίτρινα λουλουδάκια, το μ…νί κάθε μεγάλη λάμπα, η γάτα ένα κακό θηρίο και η έξοδος από το σπίτι μπορεί να γίνει όταν πέσει ένας κυνόδοντάς σου, κάτι που δύσκολα μπορεί να συμβεί… Μεγαλώνουμε σε ένα κοινωνικό σύστημα για να γνωρίζουμε αυτά που το σύστημα θέλει. Μέσα του συστήματος είναι η εκπαίδευση και η ήδη εκπαιδευμένη οικογένεια. Θέτουμε από μικρά παιδιά δεδομένα, τα οποία δεν έχουμε αφεθεί να επεξεργαστούμε, επειδή αποστερούμαστε την ελευθερία να το κάνουμε και την πληροφόρηση να γνωρίζουμε. Μόνη ελπίδα απόδρασης είναι ο ψυχικός και σωματικός αυτοτραυματισμός προς την μεγάλη απόδραση. Ο Λάνθιμος ενεργεί σαν μεγάλος δημιουργός και δεν παρεκκλίνει ποτέ από την αλληγορική του δυναμική. Κάνει σινεμά για γερά στομάχια και δοκιμασμένα στην κοινωνική ανάλυση μυαλά, ξεσκαρτάροντας κάθε αδόκιμο «μέλος» με την οπτική πρόκληση.
ΚΥΡΙΑΚΗ 29/3
Η ΕΠΕΛΑΣΗ ΤΩΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ του Ντενίς Αρκάν
Ο άρρωστος Ρεμί, λίγο πριν υποκύψει στη θανάσιμη ασθένεια που τον χτύπησε, συμφιλιώνεται με τον απόμακρο γιο του, ο οποίος συγκεντρώνει κοντά στον πατέρα του αγαπημένους παλιούς φίλους και προσπαθεί να κάνει τις τελευταίες μέρες του όσο το δυνατόν πιο ανώδυνες. Αρκετό χιούμορ και λίγη πίκρα σε αυτό τον άκρως συγκινητικό απολογισμό της γενιάς του '60. Ταινία που ξεχωρίζει για την κριτική ματιά της πάνω στο θάνατο, τις σχέσεις των φύλων, τους δεσμούς της οικογένειας και τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες. Βραβείο σεναρίου και ερμηνείας στις Κάννες το 2003.