Ο μετροπόντικας "Νίκη" , αυτός αφού ξεκίνησε την πορεία του πριν από λίγους μήνες, πλέον έχει βρει ρυθμό και όπως σημειώνουν πηγές κοντά στο έργο, στο ypodomes.com, πλέον είναι σε θέση να διανοίγει 10-12 μέτρα σε καθημερινή βάση. Τώρα βρίσκεται περίπου 280 μέτρα πριν τον μελλοντικά δυτικό τερματικό σταθμό της γραμμής 4, στο ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ(Βεϊκου & Τράλλεων). Αν η πορεία του δεν διακοπεί, τότε θα φτάσει στον πρώτο του προορισμό περίπου μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου.
Από εκεί και έπειτα θα βάλει ως επόμενο στόχο, τον σταθμό ΓΑΛΑΤΣΙ όπου προβλέπεται να φτάσει εντός του πρώτου τριμήνου.
Ο έτερος μετροπόντικας "Αθηνά" σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, έχει διανύσει σχεδόν 2 χιλιόμετρα (1970 μέτρα για την ακρίβεια) και βρίσκεται περίπου 150 μέτρα μακριά από τον μελλοντικό σταθμό ΖΩΓΡΑΦΟΥ. Το πότε θα περάσει από τον σταθμό δεν μπορεί επακριβώς να υπολογιστεί καθώς το βαρύ μηχάνημα έχει σταματήσει για το καθιερωμένο ανά κάποια μέτρα “φρεσκάρισμα” για να ξεκινήσει εκ νέου.
Η όλη διαδικασία θα ήταν πιο απλή και πιο εύκολη αν ο προηγούμενος σταθμός είχε διανοιχθεί καθώς θα υπήρχε ο κατάλληλος χώρος για να δεχθεί την “φροντίδα” των τεχνικών του έργου. Όπως όμως είχε προβλεφθεί για οικονομία χρόνου, το ΤΒΜ θα περνούσε χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη κάποιων σταθμών. Αυτό σημαίνει με τη σειρά του πως σε περίπου 10 ημέρες το μηχάνημα θα ξεκινήσει εκ νέου και κατ` εκτίμηση στις αρχές Νοεμβρίου θα περάσει κάτω από τον σταθμό ΖΩΓΡΑΦΟΥ, τον δεύτερο σταθμό από την ανατολική πλευρά της γραμμής.
Να θυμίσουμε πως έχει ήδη περάσει από τον μελλοντικά τερματικό σταθμό της γραμμής, ΓΟΥΔΗ. Μετά το πέρασμα από την περιοχή του Ζωγράφου θα ακολουθήσει πορεία προς τον τρίτο σταθμό που ονομάζεται ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ. Αυτό αν δεν υπάρξει κάποια συγκλονιστική αλλαγή θα γίνει κάπου στις αρχές του 2025.
Σήμερα βρισκόμαστε 40 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης -ήταν Ιούνιος του 2021-και οδεύουμε χρονικά προς τα μισά του έργου. Το κρίσιμο σημείο του έργου θα είναι να έχει ξεκινήσει η κατασκευή όλων των σταθμών το 2025 για να μην υπάρξει περαιτέρω καθυστέρηση στο έργο και να μπορέσει σε ένα λογικό χρονικό πλαίσιο να τρέξει και να ολοκληρωθεί. Οι δύο σημαντικότερες εμπλοκές παραμένουν στους σταθμούς: ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ και ΕΞΑΡΧΕΙΑ.
ΠΗΓΗ Ypodomes.com