e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

 

 

Σε εξέλιξη είναι τα έργα για την νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και σύμφωνα με πληροφορίες, τον σταθμό ΕΛΙΚΩΝΟΣ αγγίζει ο μετροπόντικας “Νίκη”. Μέχρι σήμερα το βαρύ μηχάνημα έχει σκάψει κάτι παραπάνω από 2.000 μέτρα και ετοιμάζεται να περάσει από τον υπό κατασκευή σταθμό.

Όπως και στους περισσότερους σταθμούς της γραμμής 4, ο μετροπόντικας θα περάσει χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή του. Είναι ο τρίτος σταθμός που περνά το δεύτερο ΤΒΜ της νέας “πορτοκαλί” γραμμής. Μέσα στο 2025 έχει περάσει επίσης από τους σταθμούς ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ (μελλοντικά τερματικός σταθμός) και ΓΑΛΑΤΣΙ.

Επόμενος σταθμός, περίπου στα τέλη του έτους θα είναι ο σταθμός ΚΥΨΕΛΗ. Στη συνέχεια ο μετροπόντικας “Νίκη” θα βάλει πλώρη προς το Γκύζη και τον σταθμό ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ και ακολούθως θα περάσει από ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ για να τερματίσει στον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ όπου θα βγει από ειδικά διαμορφωμένο φρέαρ, χοντρικά στα τέλη του 2026.

Από τους 15 σταθμούς, κύριες εργασίες εκτελούνται στους 13 ενώ παραμένει μπλοκαρισμένος ο σταθμός ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ. Ο σταθμός ΚΟΛΩΝΑΚΙ παραμένει ο πιο προχωρημένος καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή και έχει πέσει και η πλάκα θεμελίωσης και κατασκευάζονται και τα τοιχία. Αυτό σημαίνει ότι θα αρχίσει να κατασκευάζεται ο υπόγειος σκελετός του σταθμούς και τα διάφορα επίπεδα που περιλαμβάνει.

Στον σταθμό ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ έχουν ολοκληρωθεί οι πάσσαλοι. Στο ένα όρυγμα η εκσκαφή είναι στο 85% ενώ στο δεύτερο είναι στο 10% και προχωρούν οι εργασίες για τα σγκύρια.

Στον σταθμό ΓΑΛΑΤΣΙ η εκσκαφή έχει φτάσει σε ποσοστό 35% και η τοποθέτηση αντηρίδων στο 20%. Στον σταθμό ΕΛΙΚΩΝΟΣ όπου φτάνει όπως ειπώθηκε παραπάνω ο μετροπόντικας, τελείωσε η τοποθέτηση των πασσάλων και του κεφαλόδεσμου και πλέον ξεκινά η εκσκαφή του σταθμού.

 

 

 

Το χρονοδιάγραμμα

 

Όπως έχει γίνει γνωστό από τον Ιούλιο, αναμένεται η αναδιαμόρφωση του χρονοδιαγράμματος του μεγάλου έργου καθώς η Ελληνικό Μετρό περιμένει από το ανάδοχο σχήμα ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM σχετικό έγγραφο.

 

Σήμερα το χρονοδιάγραμμα του έργου βάσει της σύμβασης έχει οριστεί για το τέλος του 2029, ορόσημο που θα επαναπροσδιοριστεί.

 

Σήμερα είμαστε στα μισά του χρόνου έχοντας υπόψη το αρχικό χρονοδιάγραμμα καθώς η σύμβαση υπεγράφη τον Ιούνιο του 2021 με διάρκεια 8,5 έτη (96 μήνες). Σήμερα είμαστε στα 4 χρόνια και 3 μήνες (δηλαδή 51 μήνες).

 

Από το βήμα της βουλής ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, έχει ε ότι αναμένεται το νέο χρονοδιάγραμμα από τον ανάδοχο η αποδοχή του οποίου όμως θα πρέπει να τεκμηριωθεί για να γίνει αποδεκτό από την Ελληνικό Μετρό. Αυτό αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΙΣΟΤΕΡΑ

ΠΗΓΗ  Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com