e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Αναμένεται πως κατά την προσεχή περίοδο γρίπης 2020-2021, ο ιός της γρίπης θα κυκλοφορήσει παράλληλα με τον ιό SARS-CoV-2, που προκαλεί τη νόσο από κορωνοïό-2019 (COVID-19). Αυτή η ιδιαίτερη συγκυρία απαιτεί την πιο πλήρη εφαρμογή του αντιγριπικού εμβολιασμού κατά την προσεχή περίοδο με προτεραιότητα τον εμβολιασμό ατόμων που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου.

Σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών της χώρας μας, ο αντιγριπικός εμβολιασμός,θα γίνεται  μόνο με ηλεκτρονική ιατρική συνταγή και  πρέπει να εφαρμόζεται συστηματικά και κατά προτεραιότητα σε άτομα (ενήλικες και παιδιά) που ανήκουν στις παρακάτω ομάδες αυξημένου κινδύνου:

 

1. ‘Ατομα ηλικίας 60 ετών και άνω

2. Παιδιά (6 μηνών και άνω) και ενήλικες με έναν ή περισσότερους από τους παρακάτω επιβαρυντικούς παράγοντες ή χρόνια νοσήματα:

- Χρόνια νοσήματα αναπνευστικού, όπως άσθμα, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια.
- Καρδιακή νόσο με σοβαρή αιμοδυναμική διαταραχή. Ανοσοκαταστολή (κληρονομική ή επίκτητη).
- Μεταμόσχευση οργάνων και μεταμόσχευση μυελού των οστών.
- Δρεπανοκυτταρική αναιμία (και άλλες αιμοσφαιρινοπάθειες).
- Σακχαρώδη διαβήτη ή άλλο χρόνιο μεταβολικό νόσημα.
- Χρόνια νεφροπάθεια.
- Χρόνιες παθήσεις ήπατος.
- Νευρολογικά -νευρομυϊκά νοσήματα.
- Σύνδρομο Down

3. Έγκυες γυναίκες ανεξαρτήτως ηλικίας κύησης, λεχωΐδες και θηλάζουσες.

4. ‘Ατομα με νοσογόνο παχυσαρκία (Δείκτη Μάζας Σώματος >40Kg/m2) και παιδιά με ΔΜΣ >95ηΕΘ.

5. Παιδιά που παίρνουν ασπιρίνη μακροχρόνια (π.χ. για νόσο Kawasaki, ρευματοειδή αρθρίτιδα και άλλα).

6. ‘Ατομα που βρίσκονται σε στενή επαφή με παιδιά μικρότερα των 6 μηνών ή φροντίζουν ή διαβιούν με άτομα με υποκείμενο νόσημα, που αυξάνει τον κίνδυνο επιπλοκών της γρίπης.

7. Κλειστοί πληθυσμοί, όπως προσωπικό και εσωτερικοί σπουδαστές (σχολείων, στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών, ειδικών σχολείων κλπ.), νεοσύλλεκτοι, ιδρύματα χρονίως πασχόντων και μονάδες φιλοξενίας ηλικιωμένων, καταστήματα κράτησης .

8. Εργαζόμενοι σε χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας (ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, λοιποί εργαζόμενοι, φοιτητές επαγγελμάτων υγείας σε κλινική άσκηση) και σε κέντρα διαμονής προσφύγων-μεταναστών.

9. ‘Αστεγοι.

10. Κτηνίατροι, πτηνοτρόφοι, χοιροτρόφοι, εκτροφείς, σφαγείς και γενικά άτομα που έρχονται σε συστηματική επαφή με πτηνά ή χοίρους.

 

 Πότε πρέπει να γίνεται για να είναι αποτελεσματικό

Το αντιγριπικό εμβόλιο πρέπει να χορηγείται έγκαιρα και πριν την έναρξη της συνήθους περιόδου εμφάνισης της έξαρσης των κρουσμάτων γρίπης, δεδομένου ότι απαιτούνται περίπου 2 εβδομάδες για την επίτευξη ανοσολογικής απάντησης. Κατά προτίμηση, ο εμβολιασμός θα πρέπει να ολοκληρώνεται τουλάχιστον 4-6 εβδομάδες προς της ενάρξεως του ετήσιου επιδημικού κύματος της γρίπης στην Ελλάδα (δηλαδή στα μέσα-μέχρι τέλος Νοεμβρίου). Επιπρόσθετα, ο εμβολιασμός συνεχίζεται καθ’ όλη τη διάρκεια της εποχικής γρίπης για άτομα για τα οποία ενδείκνυται ο εμβολιασμός και δεν πρόλαβαν να εμβολιαστούν εγκαίρως.

Ο αντιγριπικός εμβολιασμός γενικά περιλαμβάνει 1 μόνο δόση του εμβολίου ετησίως. Βρέφη και παιδιά ηλικίας <9 ετών που εμβολιάζονται για πρώτη φορά, ή εκείνα <9 ετών που στο παρελθόν είχαν λάβει μόνο 1 δόση εμβολίου γρίπης χρειάζονται 2 δόσεις αντιγριπικού εμβολίου με μεσοδιάστημα τουλάχιστον 28 ημερών. Σε βρέφη ηλικίας >=6 μηνών χορηγείται 0,5 ml (ολόκληρη η δόση), σύμφωνα με τις οδηγίες από επίσημους Ευρωπαϊκούς ή άλλους φορείς φαρμάκων ( FDA, ΕΜΑ κ.α.).

 

ΠΗΓΗ το1ΟGR

 

Η Κυψέλη σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του ΕΟΔΥ και του Υπουργού Υγείας , συγκαταλέγεται στις περιοχές που παρουσιάζουν βαρύ επιδημιολογικό φορτίο .
Για τον λόγο αυτό ,το 3μερο Παρασκευή έως Κυριακή,(25-27/09), κινητές ομάδες του ΕΟΔΥ  βρέθηκαν στην πλατεία της περιοχής και πραγματοποίησαν δειγματοληπτικά ταχεία  τεστ ανίχνευσης αντιγόνων του  κορωνοϊού σε κατοίκους της Κυψέλης,

Διενηργήθηκαν  συνολικά 1.600 τεστ και βρέθηκαν θετικά 28.Το αποτέλεσμα αυτό κρίνεται  ανησυχητικά,γιατί  τα κρούσματα που εντοπίστηκαν δεν είχαν προηγουμένως έρθει σε επαφή με κάποιο μολυσμένο άτομο.

Τα γρήγορα τεστ δίνουν αποτέλεσμα σε μόλις 10 λεπτά, ενώ  σε δεύτερη φάση γίνεται επιβεβαίωση μέσω  μοριακής  εξέτασης

 

Τεράστιο εκτιμάται από τις πρώτες ενδείξεις για την αγορά -μέσω επιδότησης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας- ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην πλατφόρμα kinoumeilektrika. Τις πρώτες 18 ώρες, απορροφήθηκε περίπου 1 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 45 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού επιδότησης για το 2020.

Σε πρώτη ζήτηση το ηλεκτρικό ποδήλατο

Πρώτο σε ζήτηση αναδεικνύεται το ηλεκτρικό ποδήλατο καταλαμβάνοντας ποσοστό 79,10%, ακολουθούν τα ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα, ενώ καλή επίδοση παρουσίασαν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς μέσα σε μόλις 18 ώρες επιδοτήθηκαν 80 ενώ έγιναν 742 αιτήσεις.

Για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου τέλος, δίνεται ποσοστό 40% επί της αξίας και με μέγιστο ποσό τα 800€

Οσον αφορά την γεωγραφική κατανομή, έχει ως εξής:

- Αττική: 39%

- Θεσσαλονίκη: 12,5%

- Ηράκλειο: 9%

- Πάτρα: 4%

Σημειώνεται ότι από τις 24 Αυγούστου έχουν γίνει 901 τηλεφωνικές κλήσεις στο Help Desk για ερωτήσεις ενδιαφερομένων και έχουν αποσταλεί 162 ηλεκτρονικές αλληλογραφίες (mails).

 

Kinoumeilektrika – Σε 18 ώρες λειτουργίας

 

Αιτήσεις: 938

 

- Δίκυκλα/Τρίκυκλα (L1ea-L7): 116 δηλαδή 12,37%

 

- Επαγγελματικά οχήματα van (Ν1 BEV) αμιγώς: 2 Ποσοστό 0,21%

 

- Επαγγελματικά οχήματα van (Ν1 PHEV) υβριδικά: 1 ποσοστό 0,11%

 

- Ηλεκτρικά Ποδήλατα:

- Ι.Χ. επιβατικά Αυτοκίνητα (M1 ΒΕV): 77 ποσοστό 8,21%

 

Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις στη διεύθυνση:  https://kinoumeilektrika.gov.gr/

Help Desk

Η λειτουργία του Help Desk δέχεται κλήσεις από τις 10.00 πμ-22.00 μμ προκειμένου να εξυπηρετεί τους ενδιαφερόμενους.

Τηλέφωνα επικοινωνίας :

2131513640, 2131513643, 2131513797, 2131513124 2131513139

 

Παράλληλα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στέλνουν τα ερωτήματά τους ηλεκτρονικά στη διεύθυνση:

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Τα φυσικά πρόσωπα έχουν επίσης την δυνατότητα, εφόσον το επιλέξουν, να επιδοτηθούν με 500€ για την αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή, υπό την προϋπόθεση ότι θα τεκμαίρεται η δυνατότητά τους να τον εγκαταστήσουν σε ιδιόκτητο ή μισθωμένο σημείο στην κύρια κατοικία τους.

Ειδικές κατηγορίες που δικαιούνται επιπλέον επιδότηση είναι οι πολύτεκνοι και τα άτομα με αναπηρίες, οι οποίοι λαμβάνουν επιπλέον 1.000€ για την αγορά αυτοκινήτου ή 500 ευρώ για την αγορά δίκυκλου, τρίκυκλου και ποδηλάτου.

Τέλος, δίνεται προαιρετικά η δυνατότητα απόσυρσης παλαιού οχήματος το οποίο έχει ταξινομηθεί στην Ελλάδα από την 1.1.2013 και πίσω ενώ βρίσκεται στην ιδιοκτησία του αιτούντος τουλάχιστον από την 1η Ιανουαρίου 2020. Η απόσυρση αυτοκινήτου επιβραβεύεται με 1.000€ ενώ αυτή του δικύκλου με 400€.

Η εξέλιξη αυτή θα δημιουργήσει σύντομα αυξημένες πιέσεις στου δήμους καθώς σύμφωνα με το νόμο 4710/2020 με τα άρθρα 16 και 17 οι δήμοι μητροπολιτικών κέντρων, οι μεγάλοι και μεσαίοι ηπειρωτικοί δήμοι, οι δήμοι πρωτευουσών περιφερειακών ενοτήτων, καθώς και οι μεγάλοι και μεσαίοι νησιωτικοί δήμοι, σύμφωνα με το άρθρο 2Α του ν. 3852/2010 εκπονούν υποχρεωτικά Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.), με το οποίο προγραμματίζουν τη χωροθέτηση επαρκούς αριθμού κανονικής ή υψηλής ισχύος δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο και θέσεων στάθμευσης Η/Ο εντός των διοικητικών τους ορίων.

Το Σ.Φ.Η.Ο. λαμβάνει υπόψη του ιδίως, τα πολεοδομικά και κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά της περιοχής και την υφιστάμενη ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών και μπορεί να ενταχθεί ως μέτρο παρέμβασης σε εκπονούμενα στρατηγικά σχέδια των οικείων O.T.A., όπως στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ΣΒΑΚ, τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις ΟΧΕ, τα σχέδια για Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη – ΒΑΑ, καθώς και σε ευρύτερες μελέτες και προγράμματα αστικών αναπλάσεων. Το Σ.Φ.Η.Ο. περιέχει υποχρεωτικά κατ’ ελάχιστον τα εξής:

α) τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης Η/Ο κατά μήκος των διοικητικών τους ορίων, στους χώρους στάσης και στάθμευσης του άρθρου 34 του ν. 2696/1999 (Α΄ 57), καθώς και σε ελεγχόμενους από τους δήμους χώρους στάθμευσης και δημοτικούς χώρους στάθμευσης, ώστε να προβλέπεται υποχρεωτικά η χωροθέτηση ενός (1) κατ’ ελάχιστον σημείου επαναφόρτισης Η/Ο ανά χιλίους (1.000) κατοίκους του δήμου.