e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Κατά την εορτή της Υπαπαντής (2 Φεβρουαρίου) ,η Εκκλησία της Αγίας Γλυκερίας ,έχει θεσπίσει να γιορτάζεται το ιερό πρόσωπο της Μητέρας.Για τον λόγο αυτό ,το διήμερο της γιορτής ,1 & 2 Φεβρουαρίου,θα υπάρξει προσκύνηση στην Θαυματουργό εικόνα της Παναγίας  της Μυρτιδιώτισσας. 

 

 

Την Κυριακή 12 και Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2023   ώρα 7.00 μμ,θα προβληθούν στον πολιτιστικό & κοινωνικό χώρο "παίρνω Αμπάριζα" τα  δύο Μέρη του αναβληθέντος λόγω κακοκαιρίας, Ντοκιμαντέρ "Το Σχέδιο" ,το οποίο αναδεικνύει τις αιτίες της τεράστιας καταστροφής που υπέστη η Βόρεια Εύβοια το καλοκαίρι του 2021.

Μετά το τέλος της δεύτερης προβολής θα ακολουθήσει συζήτηση με τους δημιουργούς.

Ντοκιμαντέρ Βόρεια Εύβοια, Το Σχέδιο, 1ο Μέρος: "8 δέκατα και αναφορά"

 

Μια ώρα και είκοσι λεπτά με μαρτυρίες και ντοκουμέντα που αποδεικνύουν πώς μια φωτιά που θα μπορούσε να περιοριστεί έγκαιρα, κατάφερε με μηδενικό άνεμο και “εντολές μη διακινδύνευσης” (που ισοδυναμούν με εντολές μη παρέμβασης), να κατακάψει περισσότερα από 520 χιλιάδες στρέμματα γης.

 

Δάση, ζώα, χωριά, καλλιέργειες, κόποι μιας ζωής αφέθηκαν στην τύχη τους και έγιναν στάχτη από μία κυβέρνηση η οποία εκδίωξε τους κατοίκους από τα χωρία τους ενώ ουδέποτε φρόντισε για τον προστασία των δασών ή την πυρόσβεση. Αντιθέτως, σχεδιάζει επενδύσεις με νέες χρήσεις γης, στο όνομα της “ανάπτυξης” και της “ανασυγκρότησης”.

 

 

 Όλες οι μουσικές που ακούγονται στην ταινία μας παραχωρήθηκαν ευγενικά από τους δημιουργούς τους και τους ευχαριστούμε από καρδιάς.

Όπως γνωρίζετε το ντοκιμαντέρ για την Βόρεια Εύβοια είναι ανεξάρτητη παραγωγή και στηρίζεται στη δική σας δωρεά, στην ελεύθερη συνεισφορά σας με την οποία καλύπτουμε τα έξοδά του και πληρώνονται όσοι εργάζονται σε αυτό.
Ευχαριστούμε όσους και όσες έχουν ήδη συνεισφέρει είτε οικονομικά είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Σας ενημερώνουμε πως, υπολειπόμαστε κατά πολύ από τον στόχο που είχαμε θέσει για τη δημιουργία ενός και μόνο ντοκιμαντέρ. Πόσο μάλλον που οι ανάγκες της έρευνας και της παρουσίασης έχουν οδηγήσει στη δημιουργία και 2ου ντοκιμαντέρ, αυτού που ολοκληρώνουμε προσεχώς. Εκτός από τους βασικούς μας συνεργάτες που δεν έχουν πληρωθεί γι’ αυτό καθόλου, έχουν προκύψει και νέα έξοδα από ζημιές, όπως σκληροί δίσκοι, βλάβες και ανάγκες αναβάθμισης υλικών. Παρόλα αυτά εμείς συνεχίζουμε. Και ζητάμε, για άλλη μια φορά, να μας βοηθήσετε να ανταπεξέλθουμε στα έξοδα που αντιμετωπίζουμε.

Βόρεια Εύβοια, Το Σχέδιο 2ο μέρος: "Πάρτυ Συνεργειών"

Μετά από δεκατέσσερις μήνες έρευνας ολοκληρώθηκε το έργο που αναλάβαμε, να αναδείξουμε τις αιτίες της τεράστιας καταστροφής που υπέστη η Βόρεια Εύβοια το καλοκαίρι του 2021.

Έτσι προέκυψαν δύο ντοκιμαντέρ όπου στο πρώτο μέρος, με τίτλο “8 δέκατα και αναφορά”, παρουσιάζουμε μέσω των μαρτυριών των κατοίκων το “Πώς” κάηκε η Βόρεια Εύβοια, και είναι ελεύθερα διαθέσιμο από τον Απρίλιο. Ο κόσμος το υποδέχτηκε με θέρμη, και έχει ήδη 360.000 προβολές, χωρίς καμία διαφήμιση, καθώς οι δημιουργοί είναι μια μικρή ομάδα ανεξάρτητων ερευνητών, με ελάχιστους πόρους, πυρόπληκτοι και οι ίδιοι (από τη Λίμνη που κάηκε στις πυρκαγιές).

Το 2ο μέρος, με τίτλο “Πάρτυ Συνεργειών”, διερευνά μέσα από αναλύσεις, μαρτυρίες και ντοκουμέντα, το «Γιατί» αφέθηκαν να καούν δάση, χωριά, ζώα και καλλιέργειες στη Βόρεια Εύβοια τον Αύγουστο του 2021, τι ετοιμάζουν κυβέρνηση και εταιρείες για την περιοχή καθώς και από πότε ήταν έτοιμος ο σχεδιασμός αυτός. Πρόκειται για ένα σκάνδαλο με αλλαγές χρήσεις γης, βιομηχανικές ζώνες και αιολικά.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι αυτό το ντοκιμαντέρ έχει ως αφορμή τη Βόρεια Εύβοια αλλά αφορά σε όλη τη χώρα. Στις μελέτες που μόλις πριν λίγες μέρες κατατέθηκαν από το σωματείο Διάζωμα, του Σταύρου Μπένου, αναφέρεται το εξής: «ο πιο υψιπετής στόχος του Προγράμματος είναι να εφαρμοστεί ένα ευρύ μεταρρυθμιστικό σχέδιο αναγέννησης της Βόρειας Εύβοιας που θα αποτελέσει το έναυσμα για να μεταδοθεί σε όλη τη χώρα».

Για τη δουλειά μας αυτή βασιστήκαμε στη στήριξη του κόσμου. Πριν λίγες μέρες ανανεώσαμε το κάλεσμα για οικονομική ενίσχυση, καθώς ακόμη προσπαθούμε να καλύψουμε τα κόστη για τα δύο ντοκιμαντέρ. Είστε χιλιάδες όσοι μας τιμήσατε βλέποντας και προωθώντας την προσπάθειά μας για να λάμψει η αλήθεια για την Βόρεια Εύβοια. Και η ελάχιστη πραγματικά συνεισφορά σας είναι σημαντική καθώς ενέχει και ένα στοιχείο ηθικής ανταμοιβής, πέραν της υλικής βοήθειας που συνοψίζεται στο μότο μας, “λίγα από πολλούς και όχι πολλά από λίγους”.
Για την στήριξή μας, μπείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://gogetfunding.com/%cf%84%ce%bf-%cf%83%cf%87%ce%ad%ce%b4%ce%b9%ce%bf-the-plan-fundraising-campaign/

Ευχόμαστε αυτή η έρευνα να αφυπνίσει τους συμπολίτες μας και να αναλάβουμε από κοινού δράση ώστε να υλοποιήσουμε τα δικά μας οράματα.

Σας ευχαριστούμε για τη στήριξή σας σε όλα μας τα βήματα ως τώρα.

Νέλλη Ψαρρού, Ιωάννης Λαζάρου

 

https://pernoampariza.wordpress.com/

Την Κυριακή 22 Νοεμβρίου οι Τσιριτσάντσουλες παρουσιάζουν στον πολιτιστικό χώρο Αμπάριζα , τη θεατρική παράσταση 

 Η Αλήθεια Πέθανε

 Τέσσερα μονόπρακτα του Οκτάβ Μιρμπώ

 «Ο Πόλεμος και ο Άνθρωπος», «Η συνέντευξη», «Η επιδημία», «Η Αλήθεια πέθανε»

 Συντελεστές

Κείμενο: Οκτάβ Μιρμπώ

Μετάφραση: Ντίνα Μαυρίδου, Τατιάνα Σκανάτοβιτς, Ευαγγελία Καραγεωργίου Αλέξης Κομνηνίδης

 Παίζουν και σκηνοθετούν τον εαυτό τους: Μαρίνος Μουζάκης, Ντίνα Μαυρίδου

Δραματουργική επεξεργασία-διασκευή-διεύθυνση παραγωγής: Ντίνα Μαυρίδου

Μουσική: Μαρίνος Μουζάκης

Κατασκευή σκηνικών και σκηνικών αντικειμένων: Μαρία Μαρκοπούλου, Κώστας Βαλατσός, Ντίνα Μαυρίδου

Κατασκευή κοστουμιών: Αγγελική Βασιλοπούλου

Η αφίσα και το εξώφυλλο του προγράμματος της παράστασης βασίστηκε στο ομότιτλο έργο του Διονύση Ματαράγκα

Επιμέλεια κειμένου προγράμματος: Κώστας Δεσποινιάδης

Κινησιολογική επιμέλεια, μουσικές επιλογές, σκηνικά, κοστούμια, παραγωγή: Τσιριτσάντσουλες 2022

 Ευχαριστούμε το αντιεξουσιαστικό, αναρχικό στέκι Αντίπνοια για τη φιλοξενία των προβών μας κι όλες τις τσιριτσάντσουλες που βοήθησαν στην παραγωγή αυτής της παράστασης.

 

 Υπόθεση

 Μετά από δυόμιση χρόνια επιδημιών, λιμών, σεισμών και καταποντισμών, οι Τσιριτσάντσουλες έχουν καταλήξει να ζουν (ξανά) στα σκουπίδια. Εκεί ανακαλύπτουν ένα παλιό γαλλικό βιβλίο του Οκτάβ Μιρμπώ, με μονόπρακτα και διηγήματα και αποφασίζουν να το παρουσιάσουν σε παράσταση. Οι ιστορίες του Μιρμπώ ζωντανεύουν από υλικά των σκουπιδιών και μας επιτρέπουν να παρακολουθήσουμε τη συνάντηση του Πολέμου με την Ανθρωπότητα, την αυθαιρεσία των μέσων μαζικής ενημέρωσης, την πολιτική αντιμετώπιση μιας επιδημίας και τη δολοφονία της Αλήθειας. Ιστορίες που ενώ γράφτηκαν περισσότερο από έναν αιώνα πριν, μοιάζουν να περιγράφουν τις ζωές μας.

 

Για την παράσταση

 Η συνάντησή μας με τον Οκτάβ Μιρμπώ (1848-1917) ήταν τυχαία και στάθηκε μοιραία. Στα κείμενά του βρήκαμε έναν παθιασμένο συγγραφέα, με βαθιά αίσθηση περί Δικαίου, μαχητικό, με πλήρη έλεγχο των εκφραστικών του μέσων, γνώστη της θεατρικής τέχνης, με ένα ιδιαίτερο, κοφτερό χιούμορ που πολύ μας ταίριαξε. Στην έρευνά μας βρήκαμε μόνο λίγα κείμενά του μεταφρασμένα στα ελληνικά. Ένα πολιτικό κείμενο περί εκλογικής απεργίας, λίγα μυθιστορήματα (εκ των οποίων μόνο Ο Θάνατος του Μπαλζάκ δεν είναι εξαντλημένο) και κάποιους διαλόγους που είχαν δημοσιευτεί στις αρχές του 20ού αιώνα στην καθαρεύουσα. Είδαμε ότι κάποια κείμενά του είχαν παρουσιαστεί το 2018 στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας και πέραν αυτού τίποτα άλλο. Έτσι, ο πολυγραφότατος αυτός αναρχικός συγγραφέας του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα, παραμένει στη χώρα μας εν πολλοίς, άγνωστος. Σε μια πιο προσεκτική ανάγνωση των κειμένων του, μείναμε εντυπωσιασμένοι από το πόσο επίκαιρα και φρέσκα παραμένουν τόσο τα έργα του, όσο και το ύφος της γραφής του. Με τη βοήθεια κοντινών μας ανθρώπων, με επαρκέστερη γνώση της γαλλικής γλώσσας, επιχειρήσαμε να μεταφράσουμε ορισμένα από αυτά και τελικά καταλήξαμε στα τέσσερα κείμενα (δύο μονόπρακτα και δύο διαλόγους) που δραματοποιήσαμε σε μία ενιαία παράσταση, με τον γενικό τίτλο «Η Αλήθεια Πέθανε».

Σε αυτά τα κείμενα ο Μιρμπώ ασχολείται με διαχρονικές ιδέες όπως ο πόλεμος, η «τέταρτη» εξουσία του Τύπου, οι επιδημίες, η Αλήθεια και το Ψέμα. Μία δραματουργική διαδρομή που, κατά την κρίση μας, διαγράφει έναν ευρύ θεματικό κύκλο που παραμένει ψηλά στις ανησυχίες και της σύγχρονης εποχής μας. Το κωμικό, σχεδόν γκροτέσκ ύφος και η οξυδερκής ανάλυση των ζητημάτων που διαχειρίζεται, καθιστά το κείμενο πολύτιμο εργαλείο έκφρασης των δικών μας σημερινών αγωνιών, μέσα από ένα μοτίβο λαϊκού θεάτρου, που μπορεί να απευθυνθεί στο σύνολο της κοινωνίας, γεγονός που αποτελεί για την κολεκτίβα μας μεγάλη πρόκληση και ευκαιρία για τη συνέχιση της θεατρικής μας πορείας.

Χρειάστηκε να διασκευάσουμε ελαφρώς τα πρωτότυπα κείμενα και να τα επεξεργαστούμε δραματικά, ώστε να γίνουν θεατρική δράση σύμφωνα με τις ανάγκες του θιάσου μας. Οι δύο κλοσάρ κλόουν, που θα διηγηθούν αυτές τις ιστορίες, χρησιμοποιούν υλικά από τα σκουπίδια, καθώς -όπως λέει και ο Μιρμπώ- η Αλήθεια είναι γυμνή. Το Ψέμα είναι αυτό που «...Το πρόσωπό του είναι βαμμένο σαν παλιού αριστοκράτη... Είναι ντυμένο με βαριά, πλούσια διακοσμημένα υφάσματα και φοράει περούκες και ψεύτικα κοσμήματα... και ποτέ δεν κλαίει στο πεζούλι ενός σιντριβανιού...». Και οι κλόουν αυτοί οφείλουν να πουν αυτές τις ιστορίες γιατί «Μπορεί πραγματικά, κάποιος να σκοτώσει την Αλήθεια... Αυτό όμως δεν έχει καμία σημασία, αφού έτσι και αλλιώς η Αλήθεια δεν πεθαίνει ποτέ...»

Για τον συγγραφέα

 Ο Οκτάβ Μιρμπώ ήταν συγγραφέας, κριτικός τέχνης και δημοσιογράφος. Είναι γνωστός στις μέρες μας κυρίως για το μυθιστόρημά του Ημερολόγιο μιας καμαριέρας, που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον Λουί Μπουνιουέλ. Λιβελογράφος που έκανε τους πάντες να τρέμουν, αλλά και νεωτεριστής μυθιστοριογράφος, έγραψε θεατρικά έργα κλασικά και μοντέρνα μαζί. Λογοτεχνικά ανορθόδοξος, πέρα από κατηγοριοποιήσεις, περιφρονούσε σχολές και θεωρίες και έσβηνε μέσα σε όλα τα λογοτεχνικά είδη τη ριζική του αποστροφή προς οτιδήποτε θεσμικό. Βίαια ατομικιστής και αναρχικός, ενσάρκωνε τον κριτικό, δυνητικά ανατρεπτικό διανοούμενο.

 (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου Η απεργία των ψηφοφόρων εκδ. Άγρα 2014.)

 

Για την έκδοση του προγράμματος

 Το γεγονός πως το σύνολο σχεδόν του έργου του Μιρμπώ δεν είναι γνωστό στη χώρα μας, μας οδήγησε στη σκέψη να εκδώσουμε τα τέσσερα κείμενα που επιλέξαμε να παρουσιάσουμε, σε μορφή προγράμματος της παράστασης. Στο πρόγραμμα αποφασίσαμε να μην παραθέσουμε τη διασκευή και τη δραματουργική επεξεργασία που κάναμε εμείς, για τις ανάγκες της παράστασής μας, αλλά τη μετάφραση των πρωτότυπων κειμένων του συγγραφέα, ώστε να μπορέσει να διασωθεί πλήρης και αυτούσιος ο λόγος του και να κοινοποιηθεί αδιαμεσολάβητα στο κοινό. Αυτή μας η προσπάθεια δεν θα είχε καταλήξει σε αποτέλεσμα χωρίς την πολύτιμη βοήθεια της Τατιάνας Σκανάτοβιτς, της Ευαγγελίας Καραγεωργίου και του Αλέξη Κομνηνίδη στη μετάφραση και του Κώστα Δεσποινιάδη στη σελιδοποίηση και την τελική επιμέλεια της έκδοσης.

 

www.tsiritsantsoules.gr

mailtsiritsantsoules@gmail.com

 

ΥΓ.Κοινωνικός & πολιτιστικός χώρος «παίρνω αμπάριζα»

Γαλακηδών 11 & Λυσίου – Γαλάτσι

Πως θα Πάτε : [ΕΔΩ]

email : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
τηλ: 211 11 69 879