e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), με τη στήριξη της κυβέρνησης, προχωρά σε μαζικό κλείσιμο άνω των 200 ταχυδρομικών καταστημάτων σε όλη τη χώρα και στο Γαλάτσι, στο πλαίσιο της λεγόμενης «αναδιάρθρωσης» και «εξορθολογισμού» του δικτύου τους. Η εξέλιξη αυτή προκαλεί έντονες αντιδράσεις από εργαζόμενους και κατοίκους και της περιοχής μας, καθώς οδηγεί σε υποβάθμιση βασικών ταχυδρομικών υπηρεσιών, απώλεια θέσεων εργασίας και παραπέρα ιδιωτικοποίηση του οργανισμού.

Η λεγόμενη «αναδιοργάνωση» των ΕΛΤΑ έχει ως βασικό αποτέλεσμα την περαιτέρω συρρίκνωση του δικτύου και των υπηρεσιών τους, με σοβαρές συνέπειες τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για το κοινό. Οι αλλαγές αυτές συνοδεύονται από περικοπές θέσεων εργασίας, εντατικοποίηση, μετακινήσεις προσωπικού, ενώ οι πολίτες βλέπουν να αποκόπτονται από απαραίτητες ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

Οι εξελίξεις αυτές εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης των ταχυδρομικών υπηρεσιών, στο πλαίσιο της «απελευθέρωσης» της αγοράς και της αναζήτησης «στρατηγικού επενδυτή» για τα ΕΛΤΑ. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για παράδοση ενός κρίσιμου δημόσιου αγαθού στα επιχειρηματικά συμφέροντα, με στόχο τη διασφάλιση της κερδοφορίας του κεφαλαίου και όχι την κάλυψη των λαϊκών αναγκών.

Είναι αποτέλεσμα σχεδιασμών που υλοποιούνται βήμα-βήμα εδώ και πάνω από μια δεκαετία, με τη συνέργεια όλων των κυβερνήσεων. Το 2020 η κυβέρνηση της ΝΔ πέρασε τροπολογία που άνοιξε τον δρόμο στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, νομιμοποίησε μαζικές απολύσεις, εισήγαγε τις ατομικές συμβάσεις, διέλυσε τον ενιαίο χαρακτήρα των ΕΛΤΑ, άνοιξε τον δρόμο για το σπάσιμο του δικτύου και την παράδοσή του σε εργολάβους. Νωρίτερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε ανοίξει τον δρόμο, ενέταξε τα ΕΛΤΑ στο Υπερταμείο, ενίσχυσε τη λειτουργία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και προώθησε την αποδόμηση της καθολικής υπηρεσίας.

Υπογραμμίζουμε ότι η διασφάλιση ενός καθολικού, δημόσιου και αξιόπιστου ταχυδρομικού δικτύου αποτελεί κοινωνική ανάγκη και υποχρέωση του κράτους. Αντί για λουκέτα, απολύσεις και ιδιωτικοποίηση, απαιτείται στήριξη των ΕΛΤΑ με επαρκή κρατική χρηματοδότηση, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και βελτίωση των υποδομών, ώστε να εξασφαλίζεται η εξυπηρέτηση όλων των πολιτών, σε κάθε γωνιά της χώρας.

Απαιτούμε:

- Άμεσα να διασφαλιστεί ότι το Γαλάτσι και καμία περιοχή δεν θα μείνει χωρίς πρόσβαση σε βασικές ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Να εξασφαλιστεί η παραμονή όλων των εργαζομένων στις θέσεις τους, χωρίς απολύσεις ή αναγκαστικές μετακινήσεις σε μεγάλες αποστάσεις, να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και να ενισχυθούν οι υποδομές.

- Να οριστεί άμεσα δια ζώσης συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το συγκεκριμένο θέμα.

 

 

 

Για την Λαϊκή Συσπείρωση Γαλατσίου

Οι Δημοτικοί σύμβουλοι

Γρηγόρης Χαραλαμπίδης

Άννα Αναστασοπούλου

Μάνθος Ιμπριάλος

Στέφανος Δημητριάδης

Κώστας Αγγελής

 

 

Η Ελληνική κοινωνία βιώνει μια κρίση των θεσμών,  όπου η Κυβέρνηση της Ν.Δ. δείχνει να αδιαφορεί για τα αποτελέσματα αυτής της κρίσης, μολονότι οι δημοσκοπήσεις την δείχνουν να έχει χάσει το 50% της εκλογικής της δύναμης από τις εκλογές του 2023  παρά το ότι βρίσκεται με συρρικνούμενα ποσοστά γύρω στο 25% σύμφωνα με τις πρόσφατες εκτιμήσεις .

Η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός  κ. Κυριάκος  Μητσοτάκης, με τον πλέον αλαζονικό τρόπο αγνοούν τα φλέγοντα προβλήματα τα οποία καθιστούν αβίωτη την καθημερινότητα των πολιτών (ακρίβεια, απονομή δικαιοσύνης, διαφθορά, αίσθημα ασφάλειας, υπογεννητικότητα, ερημοποίηση της υπαίθρου, κλπ.)   και προβαίνει σε λήψη νέων μέτρων και ενεργειών σε βάρος της ελληνικής κοινωνίας.

Η ύπαιθρος χώρα αλλά και τα αστικά κέντρα βρίσκονται σε αναβρασμό, αφού στο πρόσφατο παρελθόν, η Κυβέρνηση, έκλεισε υποκαταστήματα Τραπεζών, Αστυνομικά Τμήματα, και υπηρεσίες ΕΛΤΑ και ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟΥ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟΥ, και τώρα με αιφνίδιο τρόπο και άθλια μεθόδευση, προβαίνει το κλείσιμο 204 ταχυδρομικών υπηρεσιών σε ολόκληρη  την Ελληνική επικράτεια, μεταξύ των οποίων και το κατάστημα ΕΛΤΑ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ ( ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΟΥ- ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗ 10)

Η αιφνίδια αυτή απόφασή της ελήφθη  ερήμην της κοινωνίας  και χωρίς  διαβούλευση με τους αρμόδιου φορείς (ΟΤΑ , βουλευτές , τοπικούς φορείς , εργαζόμενους κλπ.), με αποτέλεσμα συμπολίτες μας που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές και νησιά να αντιμετωπίζουν αξεπέραστα προβλήματα στην καθημερινότητα τους και πλέον να στερούνται το δικαίωμα της ισονομίας στην πρόσβαση σε απόλυτα αναγκαίες υπηρεσίες της καθημερινότητας τους.

Η  ανάλγητη αυτή ενέργεια  της κυβέρνησης να κλείσει τον ΕΛΤΑ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ, συνιστά βάναυση και προκλητική συμπεριφορά στην καθημερινότητα των πολιτών και την ομαλή λειτουργία της πόλης μας.

Επειδή, η διασφάλιση  Δημόσιας Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας για την χώρα μας, αποτελεί θεμελιώδη υποχρέωση του κράτους, για την ισότιμη πρόσβαση των πολιτών, ανεξάρτητα από την γεωγραφική περιοχή διαμονής τους.

ΚΑΛΟΥΜΕ, τον δήμαρχο , τους τοπικούς συλλογικούς φορείς,  τα αυτοδιοικητικά  σχήματα , τους ενεργούς πολίτες του δήμου ,αλλά και τα πολιτικά κόμματα, να αναληφθούν πρωτοβουλίες , ώστε να σταματήσει το κλείσιμο των ΕΛΤΑ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ καθώς και   η περαιτέρω επιχειρούμενη ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΊΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ . 
    

 

 

 Εκ του Συντονιστικού Οργάνου της Οργάνωσης Μελών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Γαλατσίου,

Μαρία Κατράνη-Ελευθερίου, Συντονίστρια

Αντώνης Αυγουστίνος, Αναπληρωτής Συντονιστής

 

 

Σύμφωνα με ανακοίνωση των ΕΛΤΑ, 204 καταστήματα  με ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα αναστέλουν την λειτουργία τους.

Η λίστα με τα καταστήματα που θα κλείσουν περιλαμβάνει κι εκείνο που βρίσκεται στην οδό Καραϊσκάκη στο Γαλάτσι.

Αν και δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση από την εταιρεία, σε καταστήματα που είναι προ του λουκέτου, έχει αναρτηθεί σχετική ανακοίνωση, με την οποία οι κάτοικοι ενημερώνονται για το από πού θα μπορούν να εξυπηρετούνται. Το πιθανότερο είναι, οι κάτοικοι Γαλατσίου να εξυπηρετούνται στα ΕΛΤΑ των Άνω Πατησίων(Σαρανταπόρου1)

Με τον τρόπο αυτό, όπως ανακοινώνει η εταιρεία(και η κυβέρνηση),  ολοκληρώνεται ο εξορθολογισμός του δικτύου των ΕΛΤΑ και εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα συνολικά των Ελληνικών Ταχυδρομείων, τα οποία επενδύουν σε νέες υπηρεσίες, στην τεχνολογική αναβάθμιση και καλύτερες συνθήκες για εργαζόμενους και πελάτες. Σήμερα πλέον η συναλλακτική δραστηριότητα στα καταστήματα συνεισφέρει λιγότερο από 10% των εσόδων, αλλά αναλώνει πάνω από το 50% των εξόδων, κατασπαταλώντας δυνατότητες επένδυσης, ανάπτυξης και το αποτέλεσμα από τις άλλες υγιώς αναπτυσσόμενες δραστηριότητες, όπως courier, ανάπτυξη ecommerce, υποστήριξη επιχειρήσεων, κ.α.

Οι ταχυδρομικές υπηρεσίες παρέχονται αδιάλειπτα σε κάθε περιοχή της χώρας, ανεξάρτητα από τη λειτουργία φυσικού καταστήματος, μέσα από 1.400 ταχυδρόμους, 500 συνεργάτες, 400 πράκτορες couriers και αγροτικούς διανομείς, σε εκατοντάδες συνεργαζόμενα σημεία και  με χρήση σύγχρονων εργαλείων. Έτσι διασφαλίζεται ότι η περιφέρεια θα εξυπηρετείται με πιο ευέλικτα και αποτελεσματικά.

Τα 204 καταστήματα που αποσύρονται, έχουν ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα και με επικαλύψεις από γειτονικά σημεία. Αρκετά από αυτά λειτουργούσαν με ζημίες που ξεπερνούσαν τις 150.000 ευρώ ετησίως. Με την αναπροσαρμογή του δικτύου, το προσωπικό των ΕΛΤΑ μεταφέρεται σε  παραγωγικές λειτουργίες, ενισχύοντας την παρουσία ταχυδρόμων και την επιχειρησιακή δυναμική στην περιφέρεια.

 

Τα καταστήματα που κλείνουν, είναι

 

·         Αγιάς.

·         Αγίας Βαρβάρας Ηρακλείου ΚΡ.

·         Αγίας Τριάδας (ΘΕΣ 11).

·         Αγιάσου.

·         Αγίου Αθανασίου.

·         Αγίου Βλασίου.

·         Αγίου Ιεροθέου.

·         Αγίου Ιωάννη Ρέντη.

·         Αγίου Κηρύκου.

·         Αγίου Στεφάνου.

·         Αγίων Θεοδώρων.

·         Αγνάντερου.

·         Αερολιμένα Αθήνας.

·         Αιτωλικού.

·         Ακράτας – Αιγείρας.

·         Ακροπόλεως (ΑΘ 171).

·         Αλεξάνδρειας.

·         Αλιβερίου.

·         Αλικιανού.

·         Αλίμου.

·         Αμαρίου.

·         Αμαρουσίου (2) (Carrefour).

·         Αναβύσσου.

·         Ανδρίτσαινας.

·         Αντιπάρου.

·         Άνω Λιοσίων.

·         Αργαλαστής.

·         Άργος Ορεστικού.

·         Αρεόπολης.

·         Αριδαίας.

·         Αρκαλοχωρίου.

·         Αρναίας.

·         Αρτέμιδος.

·         Αρχαιολογικός Χώρος Μυκηνών.

·         Αρχαίου Θεάτρου Επιδαύρου.

·         Αρχανών.

·         Ασβεστοχωρίου.

·         Ασπροπύργου.

·         Άστρους.

·         Αταλάντης.

·         Αφάντου.

·         Αχιλλείου (Καστελλανών).

·         Βασιλικού Ευβοίας.

·         Βελβεντού.

·         Βελεστίνου.

·         ΒΙ.ΠΕ.Θ.

·         Βόνιτσας.

·         Βούλας.

·         Βραχατίου.

·         Βραχναίων.

·         Βριλησσίων.

·         Βρύσων Αποκορώνου.

·         Γαβάλους.

·         Γαζίου.

·         Γαλατσίου.

·         Γαστούνης.

·         Γαυρίου.

·         Γέρακα.

·         Γκούρας.

·         Δάφνης.

·         Δάφνης Αγίου Όρους.

·         Δάφνης Καλαβρύτων.

·         Δελφών.

·         Δεσκάτης.

·         Δημητσάνας.

·         Δικαστικού Μεγάρου Θεσ.

·         Διστόμου.

·         Δραπετσώνας.

·         Ελευθερούπολης.

·         Ελούντας.

·         Ερεσού.

·         Ερέτριας.

·         Ευλάλου.

·         Εφύρας.

·         Ζαγοράς.

·         Ζίτσας.

·         Θέρμου.

·         Θησείου (ΑΘ 18).

·         Θουρίας.

·         Θρακομακεδόνων.

·         Ιαλύσου.

·         Ιεράπετρας.

·         Ιερισσού.

·         Ιτέας Φωκίδας.

·         Ιωαννίνων 2.

·         Ιωνίας Θεσσαλονίκης.

·         Κ. Ε. Μ. Π. Παραδείσου Αμαρουσίου.

·         Καινουργίου.

·         Καλαμακίου.

·         Καλαμπακίου.

·         Καλαμώτης.

·         Καλλιπόλης.

·         Καλοχωρίου.

·         Καματερού.

·         Καναλλάκιου.

·         Καπανδριτίου.

·         Κασσανδρείας.

·         Κατασταρίου.

·         Κάτω Τιθορέας.

·         Κιάτου.

·         Κλείτοριας.

·         Κολυμβαρίου.

·         Κουμουνδούρου (ΑΘ 49).

·         Κρεστένων.

·         Κρηνίδων.

·         Κυπαρισσίας.

·         Κυψέλης (ΑΘ 13).

·         Λάλα.

·         Λεβιδίου.

·         Λενορμάν.

·         Λεπτοκαρυάς.

·         Λεχαινών.

·         Ληξουρίου.

·         Λιμένα Χερσονήσου.

·         Λιμεναρίων.

·         Λίμνης Ευβοίας.

·         Λιτοχώρου.

·         Λούρου.

·         Λουτρακίου.

·         Λυγουρίου.

·         Μακρύ Γιαλού Ιεράπετρας.

·         Μαλίων.

·         Μάνδρας.

·         Μανταμάδου.

·         Μαραθώνα.

·         Μαχαιράδου.

·         Μεθάνων.

·         Μελιγάλας.

·         Μεταμόρφωσης Αττικής.

·         Μεταξαδών.

·         Μέτσουβου.

·         Μήθυμνας.

·         Μητροπόλεως (ΑΘ 54).

·         Μονεμβασίας.

·         Μούδρου.

·         Μυτικά.

·         Ναούσας Πάρου.

·         Νεάπολης Αθηνών (ΑΘ 14).

·         Νεάπολης Κοζάνης.

·         Νεάπολης Κρήτης.

·         Νέας Ερυθραίας.

·         Νέας Ζίχνης.

·         Νέας Καλλικράτειας.

·         Νέας Μηχανιώνας.

·         Νέας Αλικαρνασσού.

·         Νέας Άρτακης.

·         Νέας Φιλαδελφείας.

·         Νεοχωρίου Αιτωλοακαρνανίας.

·         Νεοχωρίου Άρτας.

·         Νίκαιας.

·         Νικήτης.

·         Νυδρίου.

·         Ξυλαγάνης.

·         Οίας.

·         Ορχομενού.

·         Παλαιάς Επιδαύρου.

·         Παλλήνης.

·         Πανεπιστημιούπολης (ΘΕΣ 17).

·         Πανοράματος.

·         Παραμυθιάς.

·         Παρανεστίου.

·         Πάτρας 3.

·         Περάματος Πειραιά.

·         Περάματος Ρεθύμνου.

·         Πεταλιδίου.

·         Πλατανιά.

·         Πλατείας Καισαριανής.

·         Πλωμαρίου.

·         Πραμάντων.

·         Προσοτσάνης.

·         Πυθαγορείου.

·         Πυλαίας.

·         Πύλης.

·         Ραχών.

·         Ρόδου 2.

·         Σερβίων.

·         Σιάτιστας.

·         Σιδηροκάστρου Σερρών.

·         Σκάλας.

·         Σκύδρας.

·         Σούδας.

·         Σουφλίου.

·         Σοφάδων.

·         Σοφικού.

·         Σταυρούπολης Ξάνθης.

·         Στυλίδας.

·         Συκίων Θεσσαλονίκης.

·         Συκουρίου.

·         Σχηματαρίου.

·         Τζαβρού (Σκριπερού).

·         Τσεπελόβου.

·         Τυρνάβου.

·         Τυχερού.

·         Φιλιατών.

·         Φιλιππιάδας.

·         Φιλότιου (Χαλκείου).

·         Φισκάρδου.

·         Φυτειών.

·         Χαϊδαρίου.

·         Χαλανδρίτσας.

·         Χαλάστρας.

·         Χανίων (Κ.Δ.).

·         Χολαργού.

 

·         Ψαχνών.