e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι


Με τα τελευταία μέτρα της κυβέρνησης για την αύξηση του κορωνoϊού, την κατακόρυφη κατά πως δείχνουν τα νούμερα (δεν εννοώ τους πολιτικούς αλλά τα πραγματικά νούμερα), όλοι οι Έλληνες γίναμε παράνομοι. Ναι, εμείς, που τον Νόμο τον είχαμε στο αίμα μας, αλλά βλέπεις, έρχεται ο κάθε τυχάρπαστος γραμματέας με υφάκι εξουσιαστή και μας νουθετεί, μας απειλεί, μας συμβουλεύει, μας αγαπά. Πράγματι, ό,τι γίνεται στον ανυπότακτο τόπο, για το καλό μας γίνεται, για την ευημερία μας, την χαρά μας.

Απόρροια όλων αυτών των παράλογων μέτρων που οδηγούν μαθηματικά σε αδιέξοδα, σε αντίθετα αποτελέσματα από τα προσδοκώμενα, είναι και η κούραση. Πέρασε ένας χρόνος με καραντίνες, με μέτρα, με εγκυκλίους, με κάθε λογής παράβαση του Συντάγματος από αυτούς που έχουν ορκιστεί να το φυλάνε, γενικώς και ειδικώς, ένα μαύρο χάλι χαρακτηρίζει την κορωναϊκή εποχή μας, χάλι που προέρχεται κατά κύριο λόγο από την εξουσία. Εμείς φυσικά είμαστε οι αποδέκτες όλης αυτής της έλλειψης σοβαρότητας που προέρχεται από την εξουσία – και λέγοντας εξουσία αναφέρομαι σε ολόκληρο το φάσμα της έν Ελλάδι πολιτικής σκηνής, κοινοβουλευτικής και έξω-κοινοβουλευτικής.

Όλα αυτά τα ζητήματα, ειδικότερα του τελευταίου χρόνου, έχουν προβληματίσει πάρα πολύ τους διανοούμενους της πόλης μας, πέρα δε από τις εύλογες απορίες τους φούντωσε και η οργή τους. Η διαρκής ανάλυση στην οποία εμπλέκονται -αριστερή ως επί το πλείστον-, οδηγεί και αυτή σε αδιέξοδα, δεν το αντιλαμβάνονται όμως, δεν διακρίνουν τα αδιέξοδα στα οποία διαρκώς περιφέρονται, δεν έχουν την νοητική επάρκεια να προχωρήσουν βάζοντας στην άκρη τις συγκρούσεις που φέρουν οι αναλύσεις τους. Συγκρουσιακοί από τη φύση τους μάλλον, θέλουν να σιάξουν την κοινωνία, ναι, να την σιάξουν, αλλά μέσα από την περιορισμένη σκέψη τους. Και φυσικά αποτυγχάνουν.

Προ κορωνoϊού, οι διανοούμενοι της πόλης μας είχαν ένα ωραίο στέκι, το πάλαι ποτέ «καφέ ιντερνέτ», όπου συναθροίζονταν και οχλαγωγούσαν ανεμπόδιστα. Από εκεί και ύστερα οι συναθροίσεις τους είχαν προβλήματα, που αλήθεια θα ξεδίπλωναν τις απόψεις τους, σε ποιο στέκι; Άρχισαν λοιπόν τις γυροβολιές, πότε στο Άλσος δίπλα στο κολυμβητήριο, πότε στην πλατεία Μανδηλαρά, σαν τον Διογένη τον κυνικό βίωναν ταλαιπωρίες. Αλλά σαν άλλοι σκυλοφιλόσοφοι κι αυτοί, είχαν αντοχές, σθένος, όπως καλή ώρα ο θεμελιωτής των Κυνικών, ο Αντισθένης. Έτσι, κυνηγημένοι από τους εσωτερικούς τους δαίμονες, δεν στέριωναν πουθενά, η ήσυχη πόλη μας τους έδιωχνε μακριά.

 

Πάνω στην απελπισιά τους, για το που ελεύθερα θα συναθροίζονται, έσπασαν τα τείχη της πόλης και βγήκαν έξω από αυτήν. Τούτη η βέβηλη πράξη τους, να εγκαταλείψουν την πόλη τους -για την οποία μεταξύ των άλλων υποτίθεται ότι αγωνίζονται-, δεν πέρασε απαρατήρητη. Τόσο βέβηλη μάλιστα η ενέργειά τους που δεν δίστασαν να συναθροίζονται πλέον κάτω από την σκιά ενός ναού! Πως να χαρακτηρίσει κανείς την επαίσχυντη πράξη τους; Βέβαια, ο Άγιος Ανδρέας της Λαμπρινής που φιλοξενεί τις φλυαρίες τους, δεν κόβεται για τ’ ανθρώπινα, έχει άλλες έννοιες. Μα κι αυτοί οι θεομπαίχτες, αφού έκαναν την παρανομία τους να μετακινηθούν σε άλλο δήμο, χάθηκε να βρούν ένα ήσυχο τόπο για να εκδηλώνουν τις συγκρούσεις τους; Ευάερο κι ευήλιο; Δεν λέω, το πάρκο του Αγίου Ανδρέα καλό είναι, αλλά να βγάζεις λόγο και να βαρούν οι καμπάνες να τον εξαφανίζουν, δεν είναι και η καλύτερη επιλογή,

Για να διορθώσουν το μέγα σφάλμα στο οποίο υπέπεσαν, τους καλώ να επανέλθουν εντός των ορίων της πόλης. Και αν δεν μπορούν οι ίδιοι να βρούν ένα στέκι ν’ αλληλοσπαράσσονται ελεύθερα, τότε, ας αναλάβει ο δήμος Γαλατσίου δράση, ας παραχωρήσει έναν χώρο στην διανόηση της πόλης μας. Κύριε Δήμαρχε, δώστε επιτέλους λύση σε ένα ακόμα πρόβλημα του διογκώνεται μάλιστα, δώστε χώρο στους πάσης φύσεως ιδεαλισμούς που αναπτύσσονται από συμπολίτες μας. Αυτοί από μόνοι τους δεν μπορούν, εσείς όμως μπορείτε.

=============

Σημείωση: στην φωτό διακρίνεται ο μασκοφόρος-πεζοπόρος να ξαποσταίνει και να ...παρατηρεί;   

 

"ΠΕΖΟΠΟΡΟΣ"

 

 

 

 

- Το Γαλάτσι στην αρχαιότητα

- Τα ιερά της πόλης μας

Ίδιες ειδήσεις - ίδια προπαγάνδα - ίδιες μορφές

- Είδωλα ή άλλως αντανακλάσεις 

- Όλα είναι "Μήδεια"...

- Αφιέρωμα στον Έρωτα

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς - μέρος Β' 

 

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς 


Στην αρχαιότητα, στην πολύ μακρινή αρχαιότητα που ονομάζουμε Μυθολογία επειδή δεν ξέρουμε τι μας γίνεται, η ηθική, αυτή που ακμάζει στον πολυτάραχο καιρό μας, τότε, ήταν άγνωστη λέξη. Γενικότερα, αν ανατρέξουμε στην ελληνική ή και στην εβραϊκή Μυθολογία, στα όργια και στο Σόδομα και Γόμορρα θεών και ανθρώπων, έκ των πραγμάτων δεν θα μπορούσε ν’ ανθίσει η ηθική. Τα όργια όμως αυτών των μυθολογιών μας αρέσουν -σα ν’ ακούμε ή να διαβάζουμε ωραία παραμύθια-, τα έχουμε βάλει στη ζωή μας, στη θρησκεία μας εννοείται, συνεπώς είμαστε ανήθικοι. Ή ακριβέστερα, κρυπτό-ανήθικοι.

 

Στην μακρινή αρχαιότητα, γνωρίζουμε άραγε τι υπήρχε εδώ; Στο Γαλάτσι; Εκτός από σκόρπιες αναφορές περί Αγχεσμού και ξόανου του Δία, τι άλλο γνωρίζουμε αλήθεια; Αν υπήρχε ναός του Δία του Αγχέσμιου, δεν θα υπήρχαν και ιέρειες του ναού; Και αν υπήρχαν ιέρειες, αλήθεια, που αυτές κοιμόντουσαν; Που είχαν τα σπίτια τους; Μέσα στον ναό αποκλείεται, να ροχαλίζεις στον ιερό σηκό, βλασφημία μέγιστη ήταν, τότε, που αγκάλιαζε ο Μορφέας τόσες ψυχές και δη ιερές;

Φεύγοντας από τους σκοτεινούς χρόνους (τους γεωμετρικούς), κι ερχόμενοι πιο κοντά στα πράγματα, ο Πλάτωνας σύμφωνα με τους πληροφορητές μας είχε τσιφλίκι και την περιοχή του Γαλατσίου. Ξεκινούσε ο άτιμος από τα Πατήσια (τα Άνω εννοείται) που είχαν στην καρδιά τους χώμα καρπερό και μποστάνια ζηλευτά, ανηφόριζε κατά το Γαλάτσι, πέρναγε στο αντιπρανές του Αγχεσμού κι έπεφτε σε Ψυχικό και Φιλοθέη και έφτανε η χάρη του μέχρι το Κάτω Χαλάνδρι. Έμ, με τόσο τόπο θείε Πλάτωνα, τι θα γινόσουν έξω από φιλόσοφος; Σαγματοποιός, Αλμπάνης; Σιδεράς; Ξυλουργός; Έμπορος κασσίτερου; Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Βουτυρόπαιδο ήσουνα, να τα λέμε αυτά τα πράγματα, να μην ντρεπόμαστε, αλλά στάθηκες τυχερός διότι σ’ έπιασε στο μπίρι-μπίρι ο Σωκράτης και σ’ άλλαξε τα μυαλά, σε διαμόρφωσε, σε έπλασε, σε μετασχημάτισε, σε έκανε Θείο.

Στα δυτικά πρανή του Αγχεσμού, προς το Γαλάτσι δηλαδή, οι ιέρειες έμεναν σε οικισμό ιδιωτικό, λίγο πιο κάτω, μία μικρή κώμη ανθούσε ζώντας κυρίως από τον προσκυνηματικό τουρισμό, από τους πιστούς του δωδεκάθεου τότε, που ένιωθαν την ανάγκη να τα ειπούν από κοντά με τον Δία, πιο κάτω τα λέγανε με τον Ήφαιστο, την Αθηνά κτλ. Ό,τι ακριβώς γίνεται και σήμερα που εκδράμουν οι καλοί χριστιανοί σε μοναστήρια και προσκυνάνε τα νεκρά είδωλα. Τότε, στον παλιό καιρό φίλαγαν μάρμαρα και ξύλα, σήμερα φιλάνε τζάμια φιμέ. Ίδια η συγκίνηση τότε και τώρα.

Η ανθούσα κώμη στα πόδια του πρωτοθεού, είχε στα σπλάχνα της κάθε είδους μαγαζί για να καλύπτει κάθε ζήτηση από τις βουλές του τουρίστα. Ταβερνεία, εμπορικά με λαχταριστά καλούδια, σφάγια για προσφορές στον ναό, ψήστες που έψηναν τα σφάγια, χασάπηδες που τα έκοβαν, τσοπαναραίους που τα πούλαγαν, και φυσικά πεινασμένους πιστούς που άνοιγε η όρεξή τους σαν προσκυνούσαν άψυχα αντικείμενα. Κοντά σ’ αυτά, λειτουργούσαν και πανδοχεία, αργότερα ειπώθηκαν σαν χάνια, στον καιρό μας λέγονται resorts. Η μία ανάγκη γεννούσε την επόμενη, έτσι, εκτός από την λεωφόρο Πλάτωνα που ξεκινούσε από τα Άνω Πατήσια, κι έφτανε μέχρι το Γαλάτσι κι από εκεί διακλαδιζόταν για Ψυχικό-Φιλοθέη-Σίδερα Χαλανδρίου-Κάτω Χαλάνδρι - και που την λεωφόρο αυτή έφτιαξαν οι δούλοι του Πλάτωνα, υπήρχαν και άλλοι δρόμοι, όχι τόσο λαμπροί και αριστοκρατικοί, που έφταναν μέχρι την πόλη της Αθήνας. Υπήρχαν μόνιπποι και άμαξες που πατούσαν αυτούς τους δρόμους, και σε όλο το μήκος τους, υπήρχαν διάσπαρτα σαγματοποιεία, σιδεράδικα κτλ.

Μέσα στην ανθούσα κώμη, υπήρχαν και τα λεγόμενα ιερά μαγαζιά, αυτά τα δούλευαν γηραιές ιέρειες και πουλούσαν ιερά μέρη από τους μαρμαρωμένους ή ξύλινους θεούς. Μία σπασμένη κνήμη του Δία, ένα δάχτυλο του Ήφαιστου, ένα τίμιο σανδάλι ξύλινο του Πάνα, τι γόνατα, γάμπες, γοφούς – όλα αυτά ιερά ήσαν εφόσον προέρχονταν από τα ιερά είδωλα.

Στην άκρη της ανθούσας κώμης, σε έναν μικρό οικισμό που είχαν φτιάξει οι έφοροι του ναού, οι εταίρες δεχόντουσαν τους προσκυνητές, ν’ απαλύνουν τον ψυχικό τους κόσμο, να τους τρίψουν τα πόδια να φύγει η κούραση, να τους πάρουν στην αγκαλιά τους, να τους γαληνέψουν, διότι όπως έλεγαν, στον ναό εισέρχονταν ήρεμοι μα έβγαιναν αλαφιασμένοι. Ε μα, τόσα σφάγια και τόσο αίμα, τι θα φέρουν; Γαλήνη;

Ήρεμα κυλούσε η ζωή στη ιερή του Δία κώμη, μέχρι τότε που έφτασε και στα μέρη αυτά ο Αλέξανδρος (Μακεδόνας και Βορειοηπειρώτης στην καταγωγή) και γκρέμισε ασυλλόγιστα την αρχαία δόξα. Από τότε, το Γαλάτσι βρίσκεται σε εντροπία.  

====================

Σημείωση: Στο βίντεο που ακολουθεί, με τον Βαγγέλη Γερμανό να άδει, να ειπωθεί, ότι την αρχαία εποχή, αυτός μαζί με τον Βαγγέλη Μπουγιούκα, δίδασκαν μαθηματικά στο φροντιστήριο επί της Αθανασίου Διάκου (αν θυμάμαι καλά).

 

¨"ΠΕΖΟΠΟΡΟΣ"

 

 

- Τα ιερά της πόλης μας

Ίδιες ειδήσεις - ίδια προπαγάνδα - ίδιες μορφές

- Είδωλα ή άλλως αντανακλάσεις 

- Όλα είναι "Μήδεια"...

- Αφιέρωμα στον Έρωτα

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς - μέρος Β' 

 

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς 

 

 

Σήμερα το πρωί, στον μεγάλο περίπατο της Τρίτης, από τα Περβόλια και την Βέϊκου έφτασα να κατεβαίνω την Τράλλεων, πέρασα την Ωρωπού κι έφτασα στον Άη Ανδρέα – παρανόμησα τρόπον τινά εφόσον παραβίασα τα όρια του Δήμου Γαλατσίου χωρίς να ενημερώσω τις Αρχές. Αργότερα, στο διάβα της μέρας, πληροφορήθηκα από έγκριτο δικηγόρο ότι είχα κάθε δικαίωμα -εφόσον πεζοπορούσα-, να βρεθώ σε οποιονδήποτε Δήμο εντός του Νομού. Πάλι καλά που υπάρχουν και φίλοι νομικοί και διώχνουν τον φόβο της ενδεχόμενης παρανομίας. Από την άλλοτε σφύζουσα από ζωή πλατεία, έπιασα την Χαλεπά κατευθυνόμενος προς το κέντρο της Κυπριάδου, όμως κάπου λοξοδρόμησα κι έπεσα πάνω στο παρκάκι της Εύας.

Παλαιότερα, που η ηθική στην περιοχή μας άκμαζε, το γυμνό άγαλμα της Εύας διώχτηκε κακήν κακώς από το παρκάκι (στην συλλογική μνήμη όμως έμεινε τ’ όνομά της), πέρασε μία περιπέτεια στην Κυψέλη και κατέληξε τελικά δίπλα στην Αγίας Λαύρας, απέναντι σχεδόν από το αστυνομικό τμήμα. Από εκεί εδώ και χρόνια η γυμνή Εύα δείχνει τα κάλλη της -πρό της βρώσης του μήλου μάλλον- αλλά δεν σκανδαλίζει τον περαστικό που ίσως να την κοιτάξει αδιάφορα. Που πήγαν οι καλές εκείνες μέρες που τα όργανα της τάξης φύλαγαν τα ιερά και όσια της φυλής μας και μετέφεραν δώθε-κείθε την όμορφη πλην αμαρτωλή Εύα;

Σαν βγήκα από το πάλαι ποτέ παρκάκι της Εύας, έπεσα πάνω στον Βόρειο Πόλο, εισήλθα ευτυχώς πάλι στα όρια του Δήμου μου. Στα παλιά χρόνια, ο Βόρειος Πόλος οριοθετούσε τους βλάχους του Γαλατσίου από τους πρωτευουσιάνους Αθηναίους. Έβριζαν οι μέν τους δε και κυλούσε η ζωή γεμάτη αγάπη και αλληλεγγύη. Βέβαια σήμερα, το ζαχαροπλαστείο «Βόρειος Πόλος» που χάρισε τ’ όνομά του στην περιοχή, δεν υπάρχει πλέον, ούτε ο Θανάσης Βέγγος και ο Δήμος Σταρένιος υπάρχουν που είχαν εκεί τις κατοικίες τους.

Πάτησα το ιερό τσιμέντο της Γαλατσίου, πέρασα το φάντασμα της Ζαϊρας και λίγο αργότερα στάθηκα ασάλευτος καμαρώνοντας το δημαρχιακό μέγαρο. Στα πισινά χρόνια στεγαζόταν το Κ.Η.Ε.Θ.Α. (αν το γράφω και σωστά), μία απόρρητη υπηρεσία του υπουργείου εθνικής άμυνας και όλως περιέργως υπηρέτησαν εκεί και μερικοί κομμουνιστές συμπολίτες μας. Στ’ απόρρητα κι αυτοί!  

Σε λίγα λεπτά, έφτασα στον ιερό χώρο του ίντερνετ καφέ, εκεί που η ντόπια διανόηση είχε προ κορωναϊού το στέκι της και κάθε Σάββατο μεσημέρι χανόταν στην πολιτική αριστερή ανάλυση. Πού τώρα συναθροίζεται άραγε η ντόπια διανόηση; Ερημία όμως και στο κέντρο των διανοούμενων, έτσι, και με την τσίκνα από την λαϊκή να θέλει να με διώξει, γύρισα κατά του Μοστρού, κάθισα λίγο σ’ ένα παγκάκι να ξεκουραστώ και κατηφόρισα για το σπίτι. Λίγο πριν φτάσω στην πλατεία, άκουσα οχλαγωγή, έχει γούστο -σκέφτηκα αστραπιαία-, να τόλμησε κανείς να εισέλθει στην πλατεία χωρίς τα απαραίτητα έγγραφα και να ανέλαβε η αστυνομία να επιβάλει την τάξη δια της πειθούς. Όπως συνηθίζει εννοείται. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που στην εκπαίδευση των αστυνομικών το βασικό μάθημα δεν είναι ο χειρισμός του κλομπ ή του πιστολιού, αλλοίμονο, είναι η μαιευτική. Η σωκρατική αντίληψη! Όπου δηλαδή όργανο της τάξης, και ένας έν δυνάμει φιλόσοφος.  

"ΠΕΖΟΠΟΡΟΣ"

 

 

 

- Ίδιες ειδήσεις - ίδια προπαγάνδα - ίδιες μορφές

- Είδωλα ή άλλως αντανακλάσεις 

- Όλα είναι "Μήδεια"...

- Αφιέρωμα στον Έρωτα

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς - μέρος Β' 

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς