e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

 

Μετά την ομολογουμένως επιτυχημένη διαδικτυακή συνάντηση με τον Δήμαρχο, θα είχε πολύ ενδιαφέρον  μια σειρά διαδικτυακών συναντήσεων με τους Αντιδημάρχους.

Θα είναι μια μοναδική ευκαιρία να  ενημερώσουν αναλυτικά τους πολίτες για το έργο που συντελείται στον τομέα τους και ως καθ' ύλην αρμόδιοι και γνώστες να απαντήσουν σε ερωτήματα.

Επίσης, θα δώσουν μια απάντηση στις κατηγορίες ,ότι έχουν παρεξηγήσει ή ερμηνεύσει εσφαλμένα το γνωστό γνωμικό ' "κρείττον εστί το σιγάν του λαλείν", δηλαδή ''καλύτερα να σιωπά κανείς παρά να μιλάει''!!

Γιατί όπως ακούγεται στη πόλη τώρα τελευταία,με αφορμή και το περίφημο εκκλησάκι στο Άλσος Βέϊκου, πάνε στα δημοτικά συμβούλια, μάλλον από υποχρέωση ή πολλάκις και από αγγαρεία, ψηφίζοντας απλά ΝΑΙ , χωρίς σχεδόν καμία φορά να έχουν λάβει τον λόγο- ενίοτε χωρίς να γνωρίζουν και το περιεχόμενο των υπό ψήφιση θεμάτων- και χωρίς να πουν τις απόψεις και προτάσεις τους για  θέματα που εμπίπτουν μάλιστα στις δικές τους αρμοδιότητες.

Εκτός βέβαια αν τους έχουμε παρεξηγήσει και η σιωπή τους αυτή οφείλεται ,στο ότι έχουν παραχωρήσει στον Δήμαρχο Γιώργο Μαρκόπουλo  και τον δικό τους ρόλο.

"Πες τα στους Αντιδημάρχους " λοιπόν , για αποκατάσταση της αλήθειας.Γιατί στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν μπορεί να ισχύει το σύνθημα,από το βιβλίο του Αλέξανδρου Δουμά   "Ένας για όλους και όλοι για έναν.
Δεν είναι οι Σωματοφύλακες του ενός.Είναι οι Θεματοφύλακες των πολλών

Οι δημότες τους έστειλαν εκεί(Αντιδημάρχους και Δημοτικούς Συμβούλους) και τους  θέλουν ενεργούς και δραστήριους, με προτάσεις, απόψεις και λύσεις και όχι απλά να συμφωνούν σηκώνοντας το χέρι στα προς συζήτηση –ψηφιση

 

Χ.Γ.(Χαμαιλέων ο Γαλατσεώτης)

 

 

 

 

 

Με την πολιτική, μεταξύ των πολλών μη ορθών, υπάρχει ακόμα ένα μη ορθό που μάλλον μας διαφεύγει. Αφήσαμε την πολιτική στις μετριότητες, δώσαμε τα κλειδιά των οικιών μας στα κόμματα και στα φερέφωνά τους. Αληθές είναι ότι οι σοβαροί άνθρωποι δεν ασχολούνται με την πολιτική, εξίσου αληθές ότι η πλειοψηφία των πολιτικών, μέσω της πολιτικής, θέλει απλώς και μόνο να επιπλέει. Πως επιπλέουν οι φελλοί; Κάπως έτσι κι αυτοί, κενοί από ιδέες, από καλλιέργεια, από κάθε είδους αξίες. Δεν μιλάω για ηθική διότι αυτή κι αν είναι άγνωστη λέξη.

 

Οι πολιτικοί έν Γαλατσίω λοιπόν, αποφάσισαν -τι άλλο να κάνουν εκτός από το να αποφασίζουν δεν ξέρουν-, και έδωσαν ονόματα σε «ορφανές» πλατείες. Με τι σκεπτικό άραγε; Προφανώς για να φέρουν ισορροπίες σε ανισόρροπες αποφάσεις. Για να καλύψουν όλες σχεδόν τις κομματικές παρατάξεις, έκαναν προφανώς κάποια αξιολόγηση: τούτη η πλατεία θα πάρει το όνομα που θα προτείνω εγώ, εσύ, πάρε την άλλη … και ούτω καθεξής. Μοιράστηκε η πίτα και οι ορφανεμένες πλατείες απόκτησαν ένα όνομα στην πλαστή κοινωνία που ζούμε.

 

Στον Σπύρο Βραδή, για παράδειγμα, στον μεγάλο αυτό γιατρό έδωσαν κάτι σκαλοπάτια διότι δεν του έπρεπε πλατεία. Ο γιατρός-άνθρωπος, ο σπάνιος αυτός επιστήμονας, ήταν δεξιός στις πεποιθήσεις του. Και; Δικαίωμά του δεν ήταν; Αλλά ποτέ δεν μπλέχτηκε με κόμματα και ψευδό-ιδεολογίες. Για την πολιτική νομενκλατούρα της πόλης μας, αν δεν είσαι όργανο, δεν είσαι τίποτε. Ναι, αλλά και τα μπουζούκια όργανα είναι. Ευτυχώς, ο αείμνηστος γιατρός, στάθηκε μακριά από κομματικές σκοπιμότητες, οπότε, και τα σκαλοπάτια που πήραν τ’ όνομά του, πολύ του πέφτουν. Αν ζούσε σήμερα ο γιατρός, θα γέλαγε με την ανθρώπινη δουλικότητα και υποκρισία, και δεν θα ασχολιόταν με τίποτε άλλο έξω από την επιστημοσύνη του. Μέγας!

 

Ο Σοφοκλής ο Πέππας, παιδί του Γαλατσίου, υπήρξε ένας πολύ μεγάλος ηθοποιός, τίμησε όσο λίγοι την τέχνη αυτή και κυριολεκτικά ποιούσε ήθος. Αυτός πάλι, ήταν κομμουνιστής, στην αντιπέρα όχθη του Σακουλέβα. Θα μπορούσε μιά πλατεία να πάρει τ’ όνομά του, αλλά ποιος νοιάζεται για ηθοποιούς κομμουνιστές; Ήταν και πολύ καλός ζωγράφος ο Σοφοκλής Πέππας, πίνακές του κοσμούσαν παλιότερα αίθουσες του 3ου δημοτικού σχολείου επί της οδού Ηροδότου. Υπάρχει πλουσιότατη πληροφόρηση για τον μεγάλο ηθοποιό και το έργο του, και κατά παράδοξο τρόπο, απουσιάζει εντελώς η πολιτική του θέση. Γιατί; Διότι ο Σοφοκλής Πέππας, ήταν πρώτα άνθρωπος -όπως και Σπύρος Βραδής- και ποτέ δεν πρόταξε την ιδεολογία του.

 Οι μεγάλοι άνδρες, έτσι κάπως πράττουν, επειδή είναι αγνοί -αδιάφορο που κλίνουν πολιτικά- δεν πέφτουν στους διαχωρισμούς των ιδεολογιών. Είναι πάνω από τις ιδεολογίες και δεν τις χρησιμοποιούν για να πορευθούν επαγγελματικά.

 Όπως έχω ακούσει, μερικοί συμπολίτες μας, την πλατεία Ιάκωβου Καμπανέλη την λένε Σοφοκλή Πέππα. Ισχυρό είναι ό,τι μένει στη συλλογική μνήμη, οπότε, όπως και αν ονομάζουν τις πλατείες οι πολιτικοί έν Γαλατσίω, ο κόσμος που ξέρει και συλλογάται ελεύθερα, δίνει τις δικές του ονομασίες στη μέχρι πρότινος ορφάνια τους. 

 

 

ΥΓ. Ο Σοφοκλής Πέππας, ζησε τα χρόνια της ζωής του δεμένος με την γενέτειρα του πόλη το Γαλάτσι που δεν το αποχωρίστηκε ποτέ και που ήταν το καταφύγιο του.     
Ποιος ήταν ο Σοφοκλής Πέππας


ΤΟΥ ΠΕΖΟΠΟΡΟΥ

 

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

 

- Ξανθή & Κόκκινη Παναγιά
Πλατεία Ιάκωβου Καμπανέλη...στο Γαλάτσι
Διανόηση στο καφέ Ιντερνέτ ...

-Προς αφελείς ψηφοφόρους …

-Ο Διανοούμενος ...

-Λεωφόρος Βέϊκου

 

-Λεωφόρος Βέϊκου...συνέχεια

 

Υπήρχε ένα άσμα για καψούρηδες παλαιότερα , που έφερε τον τίτλο: Ξανθή αγαπημένη Παναγιά, και μάλιστα τη στιγμή αυτή που γράφω το παρόν σημείωμα, το ακούω και συγκινούμαι. Έτσι λοιπόν συγκινημένος ένιωσα σαν αντίκρυσα στο Άλσος του Βέϊκου την Κόκκινη Παναγιά.

Η πρώτη αστραπιαία σκέψη που δημιουργήθηκε ήταν: έχε γούστο να εισχώρησαν ύπουλα οι κομμουνιστές στο Άλσος και να ύψωσαν το δικό τους Τρόπαιο. Συγκρατήθηκα να μην κλάψω, αλλά ευτυχώς, γρήγορα η σκέψη επανήλθε στη λογική και σκέφτηκα: Μάλλον ο Δήμος ετοιμάζεται έν μέσω πανδημίας για απαγορευμένο καρναβάλι. Ναι, μάλλον η σκέψη αυτή φάνηκε σωστή, τουλάχιστον από τις δηλώσεις που διάβασα λίγες μέρες αργότερα.

Ο Δήμαρχος, ομολόγησε την τσαχπινιά του: ναι, είναι μη σύννομη με την δασική υπηρεσία η εγκατάσταση Κόκκινης Παναγιάς στο Άλσος. Όμως Δήμαρχος είναι, έχει τα μέσα και θα νομιμοποιήσει την αυθαιρεσία. Από κοντά, να στηρίξει την παράνομη πράξη και η κυρία Έλενα Ζέρβα -που είναι μάλιστα και δημοτική σύμβουλος- αναφέροντας κι αυτή συγκινημένη. Αφού αναγνώρισε την παρανομία από την διοίκηση του Δήμου, συνέχισε χαριτωμένα να γράφει σε δελτίου τύπου που εξέδωσε: Εφόσον η τοποθέτηση του προκατασκευασμένου ορθόδοξου χριστιανικού ναΐσκου είναι πλέον γεγονός, θα σταθούμε στο πλευρό της διοίκησης κατά την διαδικασία της νομιμοποίησης του. Γράφει μερικές ακόμα άνοστες παραγράφους το δελτίο τύπου, αλλά πήγα στο τέλος του που είναι και η ουσία.

Για τα καρναβάλια λοιπόν οι δηλώσεις τόσο του Δημάρχου και άλλο τόσο της κυρίας Ζέρβα.

Σαν πολίτης του Δήμου, θα πρότεινα να φυτευτεί δίπλα στον «ναΐσκο» και μιά κόκκινη μηλιά[1]  , για να θυμόμαστε εμείς οι νεώτεροι μέχρι που μπορεί να φτάσει ο «πατριωτισμός» και η υποκρισία από «εθνικά» σκεπτόμενους συμπολίτες μας που διαθέτουν τα μέσα και «το σθένος» για τόσο σημαντικά έργα στην πόλη μας. 
 
Παλιά, στα «πολιτιστικά κέντρα» που ακουγόταν η Ξανθή Παναγιά, έρρεαν τα αφρώδη ποτά και το ουίσκι, το άχ και βάχ έκαναν το πιατικό να ραγίζει, στις μέρες μας, θα ρέει το θείο άναμμα και θα γεμίσει το Άλσος λιβάνια. Κάθε εποχή έχει τους δικούς της καημούς!

 
[1]  Ουτοπικό Τοπωνύμιο της Μικρασιατικής εκστρατείας.

ΤΟΥ ΠΕΖΟΠΟΡΟΥ

 

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

 

-Πλατεία Ιάκωβου Καμπανέλη...στο Γαλάτσι
Διανόηση στο καφέ Ιντερνέτ ...

-Προς αφελείς ψηφοφόρους …

-Ο Διανοούμενος ...

-Λεωφόρος Βέϊκου

-Λεωφόρος Βέϊκου...συνέχεια