e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι



Κανένας συμβιβασμός με την απαξίωση της ζωής!

Οι καθημερινές ,επί ενάμιση χρόνο,  επίσημες ανακοινώσεις  θανάτων λόγω κορονοιού.
Οι συχνές  δολοφονίες, είτε στα σπίτια ( ληστείες μετά φόνου ),είτε στους δρόμους( ξεκαθάρισμα λογαριασμών) 
Οι θαλασσοπνιγμοί προσφύγων – μεταναστών  σε Αιγαίο – Μεσόγειο.
Τα θύματα των πολεμικών συγκρούσεων  (Παλαιστίνη – Ιράκ- Συρία—Κούρδοι, Λιβύη...),παλαιότερα στην Σερβία.....                                                               
Η πρόσφατη δολοφονία δημοσιογράφου ,.........     
                                                                                   
Κοντά  στα παραπάνω έρχονται  και σίριαλ  μεγάλης ακροαματικότητας  όπου,η αφαίρεση ζωής για  το συμφέρον ,παίζει με απαράδεκτη φυσικότητα.                                         
Ναι, δεκτή η μυθοπλασία για ξεκούραση – χαλάρωση, όχι όμως  και προπαγάνδιση του φονιά που ταυτόχρονα τον παρουσιάζουν με συμπαθητική ντομπροσύνη ( π.χ. Άγριες Μέλισσες ).

Όλα τα παραπάνω διαμορφώνουν  αντίληψη  απαξίωσης της ανθρώπινης ζωής. Ανθρώπινης ζωής, που μετά τις ασύλληπτες καταστροφές και  τα αμέτρητα θύματα του μεγάλου πολέμου, οι κοινωνίες μέσω της ΚΤΕ  και μετά ΟΗΕ,  θέσπισαν κανόνες προστασίας της.
Μέσα σε αυτό το κλίμα ,παράλληλα με την ανισότητα και την περιθωριοποίηση μεγάλων κοινωνικών  στρωμάτων,   αναδεικνύεται ο φόβος, που οδηγεί σε κλειστές κοινωνίες  και σε υποβάθμιση της ποιότητας ζωής.

Ο φόβος είναι το δηλητήριο που κάνει εύκολο το έργο αυτών που  ηγεμονεύουν  γιατί εξουδετερώνει τις αντιδράσεις των <<εξουσιαζόμενων >>. Άλλωστε, στο ζοφερό αυτό κλίμα ,οι κρατούντες  καταφέρνουν να καταγγέλλουν όσους αντιστέκονται  και επιμένουν να   προβάλλουν το αγαθό της ζωής  και να τους εξουδετερώνουν   με την σιωπηρή  συμφωνία - ανοχή των  φοβισμένων περίκλειστων !. 

 

 Του " Ίκαρου Πετρόπουλου"

 

 

     Γιατί δεν κατέβηκες στις Δημοτικές εκλογές;

     Αντίο....Βασίλη Αποστολίδη

 

 

 

 

Κάπου διάβασα πρόσφατα, ότι, είναι αδύνατο, δεν γίνεται, να πιστεύεις στο Θεό αλλά να μην πιστεύεις σε καμία θρησκεία. Μάλιστα, όσοι σκέφτονται κατά τον απαράδεκτο αυτό τρόπο λέγονται ντεϊτιστές. Ο Ντεϊσμός δηλαδή είναι ένας πλαστός όρος που πιστεύει σε θεό έξω από κάθε θρησκεία. Και σαν «ισμός» πλέον, αφήνεται στους αναλυτές των πάντων που δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Πάντως, οι λέξεις «δεν γίνεται», «αδύνατο» είναι λέξεις άγνωστες στην Δημιουργία, που ο καθένας την ερμηνεύει όπως θέλει και όπως καταλαβαίνει. Όλοι όμως οι αναλυτές έχουν μία κοινή συνισταμένη, αναλύουν μέσα από τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, συνεπώς, έχουν περιορισμένο τρόπο σκέψης και κατ’ επέκταση και ανάλυσης.

Κατά τον ίδιο τρόπο, αν στέκεσαι έξω από κόμματα και ιδεολογίες, είσαι όχι μόνο δακτυλοδεικτούμενος αλλά και τσιράκι της εκάστοτε εξουσίας. Πάση θυσία, για τους «ιδεολόγους» και τους οπαδούς των κομμάτων, πρέπει να ανήκεις κάπου. Αυτό το «πρέπει» είναι κανόνας για την κοινωνία, την κοινή γνώμη, την αγελαία μάζα δηλαδή των ανθρώπων που δεν μπορούν να καταλάβουν ότι υπάρχουν και άλλα πράγματα πέρα από την περιορισμένη πολιτική και θρησκευτική σκέψη τους.

Στην εποχή μας, επειδή έχει καταργηθεί η ιερά εξέταση και η πυρά, οι κρεμάλες της πίστης και τα μαστιγώματα του δήμιου, υπάρχουν πιο εκλεπτυσμένοι τρόποι για να δείξει η «κοινωνία» τη δύναμή της, σε βάζει στο περιθώριο, σε θεωρεί άσωτο υιό, σε καταγγέλλει. Πάση θυσία λοιπόν, πρέπει να συγκρούεσαι για τις θρησκείες και τις ιδεολογίες, για πράγματα ψεύτικα δηλαδή εφόσον είναι και τα δύο ανθρώπινα δημιουργήματα και όχι προερχόμενα από μία ας την πούμε ανώτερη δύναμη.

Αν πάρεις τις θρησκείες, η μία θέλει να καβαλήσει την άλλη στο όνομα του Θεού! Λές και ο Θεός, αν υπάρχει, είπε, πρόσταξε τις μάζες, να χτίζουν ναούς στο όνομά του, να συναθροίζονται σε αυτούς και να τον ανταμώνουν, ή ακόμα να πολεμούν για χάρη του. Αστεία πράγματα, αλλά με αυτά τα αστεία προχωρά ο σύγχρονος άνθρωπος, διαρκώς φοβισμένος, αναζητώντας την ασφάλεια μέσα από ομάδες, κόμματα, θρησκείες, αδυνατώντας ν’ αντιληφθεί πως όλα αυτά τον κρατάνε δέσμιο, δεν τον ελευθερώνουν. Από τη φύση τους, η θρησκεία (η όποια) και η πολιτική, δεν απελευθερώνουν παρά μόνο σκλαβώνουν.

 

Και στις δυό εξουσίες -πολιτική και θρησκευτική-, υπάρχουν και οι φιγούρες εκείνες που δοξάστηκαν ή άγιασαν. Όσο πιο πολύ αίμα χύνεις, όσους περισσότερους ανθρώπους σφάζεις, τόσο πιο σπουδαίους γίνεσαι, πιο μεγάλος. Μέγας Αλέξανδρος, Μέγας Κωνσταντίνος, Καίσαρας, Καρλομάγνος, είναι μερικά κλασικά δείγματα ανδρών επιφανών, ιερά ονόματα, θεμελιωτές ενός κόσμου κυριολεκτικά πνιγμένου στο αίμα. Εδώ άγιασε ακόμα και ο πατριάρχης Γρηγόριος Ε’ που σε τρείς πατριαρχικές θητείες αφόρισε τρείς φορές τους Έλληνες που χάλαγαν τη μόστρα του Σουλτάνου. Στο τέλος, κατέβηκε το άγιο πνεύμα και είπε στους δεσποτάδες να τον αγιάσουν. Πόση ύβρις! Κατέβηκε το άγιο πνεύμα στους υλιστές και αυτοί έπραξαν τα δέοντα.

Είναι αλήθεια, ο κόσμος, ο αγνός και άδολος κόσμος, δεν μπορεί να ζήσει δίχως τα παραμύθια που του σερβίρουν. Και αν δεν έχει παραμύθια, φτιάχνει και μόνος τους, με αυτά πορεύεται. Αλήθεια βέβαια είναι, ότι δεν υπάρχει Αλήθεια.


"Ο ΠΕΖΟΠΟΡΟΣ"

 

 

 

 

 

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

 

- Λαχανόκηποι και κάνναβις  

- Στο κήπο της Παναγιάς της Ινδιάνας

-... Το Πανηγύρι 

--- 12 ο' clock


-Η Αίθουσα αναμονής στο Γαλάτσι

-
 Σφοδρή σύγκρουση του Δημάρχου με τον υιό του Δαιδάλου

- Αμπέλια και λαχανόκηποι στο Γαλάτσι

  Είναι η κ. Έλενα Ζέρβα η αντανάκλαση της κ. Αυλωνίτου;

- Το Γαλάτσι στην αρχαιότητα

- Η διανόηση του Γαλατσίου στην εξορία

- Τα ιερά της πόλης μας

Ίδιες ειδήσεις - ίδια προπαγάνδα - ίδιες μορφές

- Είδωλα ή άλλως αντανακλάσεις 

- Όλα είναι "Μήδεια"...

- Αφιέρωμα στον Έρωτα

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς - μέρος Β' 

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς  

-Πλατεία Ιάκωβου Καμπανέλη...στο Γαλάτσι

Διανόηση στο καφέ Ιντερνέτ ...

-Προς αφελείς ψηφοφόρους …

-Ο Διανοούμενος ...

 

 

-Λεωφόρος Βέϊκου

 

 

 

Δημοσιεύοντας προ ημερών το e-galatsi ένα σκωπτικό κείμενο (τουλάχιστον ο γράφων έτσι το εξέλαβε), για λαχανόκηπους και χασίσια στο Άλσος του Βέϊκου, μερικοί συμπολίτες μας εξερράγησαν, οργίσθηκαν, μίλησαν  για ντροπή κάποιοι άλλοι, τέλος πάντων τα πάθη πήγαν να φουντώσουν αλλά έν τέλει ξεφούσκωσαν γρήγορα και καλώς ξεφούσκωσαν.
Τα πάθη, έλεγε ο σχωρεμένος ο Πλάτωνας, είναι αρρώστια, οπότε, εφόσον καταλάγιασαν, η αρρώστια με μιάς αποσύρθηκε. Ωραία κόλπα έλεγαν οι αρχαίοι μας φιλόσοφοι, αλλά η ελληνική παιδεία δεν τους καλο-θέλει, μην πω ότι τους απεχθάνεται. Γι’ αυτό μάλιστα, αν θελήσει κάποιος συνέλληνας ν’ ασχοληθεί σοβαρά με την αρχαία ελληνική γραμματεία, θα καταφύγει στους βορειοευρωπαίους που θέλουν το «κακό μας», ενώ εμείς θέλουμε το καλό μας! Γερμανοί, Γάλλοι, Άγγλοι, Ιταλοί, Αμερικάνοι, παλιότερα οι Άραβες, αυτοί οι λαοί τους έβαλαν στα σχολεία τους, εμείς, όχι, ντρεπόμαστε.
Εμείς διδασκόμαστε τον ανύπαρκτο ελληνοχριστιανικό πολιτισμό, αυτό το παραμύθι του Κων. Παπαρρηγόπουλου. Ας είναι, η Ελλάδα ούτως ή άλλως έχει πεθάνει από τότε που εκείνος ο Σωκράτης ρούφηξε το κώνειο των ψευδο-ηθικολόγων Αθηναίων.

Οι λαχανόκηποι λοιπόν του Άλσους, είναι πράγματι μία παρά πολύ καλή ιδέα, και νομίζω την σκέφτηκε και την υλοποίησε μία κυρία, με την αρωγή εννοείται του Δήμου μας.

Όμως, και η κάνναβη, θα μπορούσε να καλλιεργηθεί στους φιλόξενους κήπους του Άλσους, η κάνναβη για ιατρικούς σκοπούς και όχι για να φτιάχνουν κεφάλι όσοι αδυνατούν να προχωρήσουν νηφάλιοι στη σκληρή, στη σκληρότατη ζωή. Σύμφωνοι, και η Πυθία ρουφούσε χαρμάνια πριν τους χρησμούς της, αλλά αυτή επιτελούσε εθνικό έργο! Πιθανολογώ και λέω λοιπόν, ότι η δημοσίευση από το e-galatsi, ίσως εκεί θα κατέληγε, στην καλλιέργεια κάνναβης για ιατρικούς σκοπούς. Και μάλιστα, αν υιοθετηθεί και αυτή η πρόταση από τον Δήμο Γαλατσίου, ο Δήμαρχος θα έχει κάνει ένα βήμα μπροστά.

 



Είχα διαβάσει παλιότερα για τον πόλεμο που έγινε και μάλιστα είχε πολλούς νεκρούς, στη περίοδο του μεσοπολέμου, και αν δεν κάνω λάθος, στο Λεβίδι Αρκαδίας, εκεί όπου καλλιεργούσαν χιλιάδες στρέμματα με κάνναβη για ιατρικούς και εμπορικούς σκοπούς (ρουχισμό κτλ.). Εκεί λοιπόν, όταν έγινε πρωθυπουργός ο Αλέξανδρος Παπαναστασίου, γέννημα και θρέμμα λεβιδιώτης, απαγόρεψε την καλλιέργειά της. Τότε λοιπόν τα  όπλα πήραν το λόγο αλλά οι χωροφύλακες, δυνατότεροι από τους αγροτο-καλλιεργητές της κάνναβης, τους διέλυσαν. Το ωραίο βέβαια είναι ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι είχαν ψηφίσει δαγκωτό τον δικό τους άνθρωπο, τον Αλέξανδρο Παπαναστασίου. Τι ωραία κόλπα αλήθεια έχει αυτή η ρημάδα η ιστορία αν την κοιτάξεις προσεκτικά, χωρίς φόβους και πάθη.

 



Τέλος πάντων, είναι όντως χρήσιμα τα μποστάνια και αξίζουν της στήριξής μας αυτοί που δούλεψαν για την υλοποίησή τους. Άξιο λόγου θα είναι επίσης, αν βρεθούν στο ίδιο χώρο και εκτάσεις κάνναβης, για ιατρικούς σκοπούς, το τονίζω.

Εν κατακλείδι, εσείς αδέλφια των κοινωνικών δικτύων μην παλεύτε με τα πληκτρολόγια, αν θέλετε δράσεις, ιδού οι λαχανόκηποι, ιδού και οι καλλιέργειες κάνναβης (αόρατες προς ο παρόν).


"ΠΕΖΟΠΟΡΟΣ"

 

 

Ας ακούσουμε  κι ένα σχετικό άσμα....SKA SKA!!!  

 

 

 

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

 

 

- Στο κήπο της Παναγιάς της Ινδιάνας

-... Το Πανηγύρι 

--- 12 ο' clock


-Η Αίθουσα αναμονής στο Γαλάτσι

-
 Σφοδρή σύγκρουση του Δημάρχου με τον υιό του Δαιδάλου

- Αμπέλια και λαχανόκηποι στο Γαλάτσι

  Είναι η κ. Έλενα Ζέρβα η αντανάκλαση της κ. Αυλωνίτου;

- Το Γαλάτσι στην αρχαιότητα

- Η διανόηση του Γαλατσίου στην εξορία

- Τα ιερά της πόλης μας

Ίδιες ειδήσεις - ίδια προπαγάνδα - ίδιες μορφές

- Είδωλα ή άλλως αντανακλάσεις 

- Όλα είναι "Μήδεια"...

- Αφιέρωμα στον Έρωτα

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς - μέρος Β' 

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς  

-Πλατεία Ιάκωβου Καμπανέλη...στο Γαλάτσι

Διανόηση στο καφέ Ιντερνέτ ...

-Προς αφελείς ψηφοφόρους …

-Ο Διανοούμενος ...

 

-Λεωφόρος Βέϊκου

 

YΓ. 

 

"Θα τ' αλλάξουμε  δουλεύοντας  συλλογικά  με τις κοινότητες και τους δημότες.
 Η μάχη κατά του νεοφιλελεύθερου μοντέλου  πρέπει να δίνεται  σε όλα τα μέτωπα.
Το πρώτο μέτρο μας θα είναι κάθε γειτονιά να φτιάξει πλατιά  συμβούλια ώστε να μετέχουν όλοι /ολες  στην λήψη των αποφάσεων  που τους/ τις αφορούν"

Είναι οι πρώτες δηλώσεις της Ελβετοβραζιλιάνας,  Ιρασί Χάσλερ , τριαντάχρονης  κομμουνίστριας, που εκλέχθηκε Δήμαρχος στο Σαντιάγο της Χιλής , μέσα από  ένα πολλά υποσχόμενο  συνασπισμό  κοινωνικών κινημάτων.                                               
Εκπόρθησε , με εκλογές, τον βασικό της αντίπαλο  συντηρητικό δήμαρχο, εκπρόσωπο του κατεστημένου  Φελί Αλεσάντρι . Ο πατέρας της δεξιός , η μάνα της αγωνιούσε μήπως η κόρη της πέσει θύμα βίας....

(Την πληροφορία άντλησα από Ελληνικές εφημερίδες. Περιέργως παίζει ως παγκόσμια είδηση. Ακόμη κι αν λείπουν στοιχεία πληροφόρησης η  πληροφορία έχει την δική της  αξία ,συγκριτικά με τα δικά μας).

             .             Εδώ Βορίδης !

Σύμφωνα με  το σχέδιο νόμου που κατέθεσε στην Βουλή ο κ .Βορίδης για την Τ.Α., εκτός άλλων  πολύ ...δημοκρατικών , καθιερώνει  όριο 3 % για εκλογή στο Δημοτικό Συμβούλιο.  Αποκλείονται, συνεπώς, δεκάδες μικρές κινήσεις ,συσπειρώσεις , κινήματα  που κουβαλάνε εμπειρία, γνώση , προτάσεις και όραμα και κυρίως δίνουν ζωντάνια – κινητικότητα στις τοπικές κοινωνίες.

                              Το νόημα !

Υπάρχει μία διαφορά. Εκεί είναι η Χιλή ,εδώ η Ελλάδα της αναπτυγμένης  Ε.Ε. 
Το δυσάρεστο είναι ότι  η αναπτυγμένη πλην κουρασμένη  Δύση,  ιδιαίτερα η κοινωνία μας, δείχνει  να βαδίζει  τον δρόμο της, να ψηφίζει νόμους  στον αστερισμό των << μεγάλων πλειοψηφιών >> ,να μην αντιλαμβάνεται το αδιέξοδο, να μην ψάχνει τα αίτια που  προκαλούν τα έκνομα αποτρόπαια φαινόμενα, δηλαδή την ανισότητα, την σώρευση του πλούτου σε λίγους,  το σπρώξιμο  στο περιθώριο έντιμων ανθρώπων ,τον τοίχο που ορθώνει  μπροστά στους νέους ανθρώπους. Μίας κοινωνίας που τροφοδοτείται με αφηγήματα μελλοντικής και διαρκώς  αναβαλλόμενης ανάπτυξης (όταν έρχεται δεν φθάνει σε όλους ),  που δείχνει αδιάφορη για τον τεράστιο εθνικό κίνδυνο του Δημογραφικού .                 
Σε δύο, μόλις,  γενιές  το 2070, ο πληθυσμός της χώρας μας θα έχει συρρικνωθεί από  10,7εκατομμύρια  το 2019  σε 8,6 εκατομμύρια !!! ( πράσινη βίβλος της Κομισιόν ).
Ποιος, όμως χολοσκάει  για το αύριο αυτής της χώρας. Οι ηγήτορές της ( κεντρικοί και περιφερειακοί ) φροντίζουν πρώτα για τον εαυτό τους , για την επανεκλογή τους  και μετά  <<αγορεύουν>> για το συμφέρον του τόπου !.

 

 

Του " Ίκαρου Πετρόπουλου"

 

     Γιατί δεν κατέβηκες στις Δημοτικές εκλογές;

     Αντίο....Βασίλη Αποστολίδη

 

 

 

 

Δευτέρα 17 Μάη. Με πλάκωσε το στρώμα μάλλον μιάς και κοιμήθηκα κάπου οχτώ ώρες συνεχόμενες. Τακτοποιώντας το πρωινό μου ξύπνημα, κάθομαι τώρα αντικρυστά στον ήλιο και τον ευχαριστώ που και τούτο το πρωινό μ’ έχει εδώ, στην αγκαλιά του και μου χαρίζει απλόχερα τον πλούτο του.

        Από το γραφείο μου -που βλέπει την Ανατολή- μπορώ και παρακολουθώ μιά λωρίδα πράσινου, κήπους με λεμονιές, κλήματα, πουλιά να τριγυρνάνε ανεμπόδιστα όπου θέλουν, γάτες να παραβιάζουν ιδιοκτησίες, ακούω απόλυτη σιωπή, ανθρώπους δεν αντικρύζω πουθενά. Σκέφτομαι ξαφνικά: όταν ο άνθρωπος δεν φανερώνεται, τότε πραγματικά υπάρχει απόλυτη σιωπή. Αυτός όπου σταθεί φλυαρεί μη μπορώντας έστω και μερικές στιγμές να καθίσει ήρεμος, σιωπηλός μέσα και έξω του. Μου φαίνεται τελικά πως ο άνθρωπος έχει πλάκα σαν τον παρατηρείς να θυμώνει, να φωνάζει, να φοβάται, να οργίζεται με την πουτάνα την ζωή, να παλεύει με τον συνάνθρωπό του για τις ψευδό-ιδεολογίες, να ζει διαρκώς μέσα στη σύγκρουση, αυτός ο καλός, οι άλλοι, όσοι δεν συνερίζονται τον πόνο του, κακοί.

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 Τώρα που το βλέπω, τι είναι κακό και καλό δεν ξέρω, αλλά μάλλον αυτές οι δυό έννοιες πάνε πακέτο, αν δεν υπάρχει η μιά ούτε η άλλη έχει λόγο ύπαρξης. Όχι μόνο εγώ δεν ξέρω τι εστί καλό και κακό, κανείς δεν ξέρει, αλλά σαν ρωτήσεις κάποιον τι είναι, κάτι θα βρεί να απαντήσει, μην τον πείς κι αμόρφωτο! Τα ίδια πράγματα συμβαίνουν και με την ηθική, όλοι μιλάνε για δαύτη, πολιτικοί, ιερείς, χωροφύλακες, όλες οι τάξεις την αναλύουν κατά το συμφέρον τους, και το αστείο βέβαια είναι το αντίθετό της, το ανήθικο. Καλό – κακό, ηθική – ανήθικο, τι ωραία αλήθεια κόλπα απασχολούν τον άνθρωπο; Στο σχολείο θυμάμαι, γράφαμε διαγώνισμα στη Λογική. Τι να ξέρω από Λογική εγώ, είχα το βιβλίο μαζί μου κι έκανα αντιγραφή. Ούτε ο πρώτος ήμουν ούτε ο τελευταίος, στην ασάφεια εκείνο που έχεις να κάνεις για να πάρεις βαθμούς, η αντιγραφή είναι μονόδρομος. Με τσακώνει όμως ο καθηγητής στα πράσα, μου παίρνει το βιβλίο, το κλείνει, με κοιτάζει απαθής και μου λέει: το να αντιγράφεις την ηθική παιδί μου είναι ανήθικο, αν αντιγράφεις Λογική είναι παράλογο. Θα συνέχιζε, αλλά πιο πίσω κάποιος άλλος δρούσε επίσης παράλογα, οπότε άφησε εμένα και πήγε σ’ αυτόν, λίγο μετά -όπως κατάλαβα τότε- το παράλογο κυριαρχούσε εντός της αίθουσας.
  

        Για να μην με τρώνε όμως οι σκέψεις και οι ασαφείς έννοιες, σηκώνομαι από τη βολή του γραφείου και ετοιμάζομαι να πάω να περπατήσω στο Άλσος του Βέϊκου. Έχει ανοίξει πάλι εδώ και αρκετές μέρες και προσφέρει στον επισκέπτη ένα σωρό οφέλη, σε λίγο καιρό θα προσφέρει και κεριά για τις αρτοκλασίες στην Παναγιά την Ινδιάνα, σφάγια στη γιορτή της, μπορεί και κανένα θαύμα για να συγκινείται ο λαός. Τελικά αυτό το Άλσος έχει τα πάντα μέσα του, από την «επανάσταση» να απαλλοτριωθεί τον παλιό καιρό, μέχρι στον θαυμαστό καιρό μας της 4ης βιομηχανικής επανάστασης μια Παναγιά να ευλογεί τα «έργα και ημέραι» του καλού μας Δημάρχου που όπως μολογάνε οι γνωρίζοντες είναι πολλά και ωφέλιμα.

        Ας είναι, μπορεί στο μέλλον, εντός του ναού να συναθροίζονται και οι μικρό-σοφιστές του Γαλατσίου, υλιστές είναι κι αυτοί σαν τους παπάδες. Μονάχα ο Χριστός γκρέμιζε ναούς, οι υλιστές πάντα βρίσκουν τρόπους και το χρήμα το μυρίζονται σαν τις ύαινες και ... οικοδομούν συνέχεια κτίσματα αποβλάκωσης, βαπτίζοντας τα "ιερά"

" Ο ΠΕΖΟΠΟΡΟΣ ". 

 

 

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

 

-... Το Πανηγύρι 
--- 12 ο' clock

-Η Αίθουσα αναμονής στο Γαλάτσι

-
 Σφοδρή σύγκρουση του Δημάρχου με τον υιό του Δαιδάλου

- Αμπέλια και λαχανόκηποι στο Γαλάτσι

  Είναι η κ. Έλενα Ζέρβα η αντανάκλαση της κ. Αυλωνίτου;

- Το Γαλάτσι στην αρχαιότητα

- Η διανόηση του Γαλατσίου στην εξορία

- Τα ιερά της πόλης μας

Ίδιες ειδήσεις - ίδια προπαγάνδα - ίδιες μορφές

- Είδωλα ή άλλως αντανακλάσεις 

- Όλα είναι "Μήδεια"...

- Αφιέρωμα στον Έρωτα

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς - μέρος Β' 

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς  

-Πλατεία Ιάκωβου Καμπανέλη...στο Γαλάτσι

Διανόηση στο καφέ Ιντερνέτ ...

-Προς αφελείς ψηφοφόρους …

-Ο Διανοούμενος ...

 

-Λεωφόρος Βέϊκου

 

Δεύτερη συνεχόμενη χρονιά χωρίς πανηγύρι της Αγίας Γλυκερίας. Βέβαια, το πανηγύρι της πολιούχου της πόλης μας δεν ήταν παραδοσιακό, όπως στα χωριά καλή ώρα της ωραίας και τίμιας πατρίδας μας, όπου, τσίκνιζε ο ουρανός από τις γουρνοπούλες, τα πάσης φύσεως σφαχτά, έρρεαν οι μπόμπες από κρασί μέχρι σκώτς κι έφτιαχνες κεφάλι απ’ αυτά και από τα πολλά ντεσιμπέλ των μικροφωνικών εγκαταστάσεων. Όχι, στο πανηγύρι της πόλης μας λάμβαναν μέρος διαφορετικά πράγματα, πιο ουσιώδη, πιο πολιτισμένα, πιο εμπορικά.   

Λίγα χρόνια πιο πίσω ας πούμε, ο «γύρος του θανάτου» ήταν πολύ προχώ γεγονός, με τους μηχανόβιους να φέρνουν σβούρες ή τα μίνι κούπερ να κόβουν τις ανάσες των θεατών. Πιο προχώ κατάσταση όμως ήταν αυτή με τη ρουλέτα. Τι παιδιά κι αυτοί οι τύποι οι γκρουπιέρηδες, αλλά και ο άδολος λαός, δίψαγε για γρήγορα κέρδη, όπως διψάει καλή ώρα ο λαφιάτης σαν μυρίζεται φρέσκο γάλα. Λαφιάτης ή τζογαδόρος, την αρρώστια την είχαν στο αίμα τους. Παρακεί όμως από την ρουλέτα, νάσου κι οι παπατζήδες, αυτοί οι απίθανοι τύποι που πόνταραν στην αφέλεια του καθενός. Πάντοτε όμως, έπεφτε σύρμα: «αστυνομία» και για λίγο, μέχρι να περάσουν οι αστυνομικοί, όλοι αυτοί οι τύποι έκαναν αγαθοεργίες.

Σαν στέγνωναν από φράγκα οι τζογαδόροι, και δεν είχαν ούτε για ένα σουβλάκι περιωπής από του «Βελή», ξέπεφταν στο μαλλί της γριάς, τι να κάνουν, να πάνε πίσω στο σπίτι με άδειο στομάχι μέρα γιορτινή; Δεν γινόντουσαν αυτά τα πράγματα.

Η εξέλιξη βέβαια, ή άλλως η οσμή του χρήματος, το πανηγύρι το επέκτεινε με ένα σωρό άχρηστα πράγματα πλήν δυό πάγκων βιβλίων, οι γύροι του θανάτου καταργήθηκαν μιάς και σήμερα όλα τα παιδιά έχουν δικά τους μηχανάκια για να κάνουν τις ταρζανιές τους, η μόνη σταθερά που συνδέει το παλιό με το καινούργιο, είναι φυσικά το μαλλί της γριάς. Όλος ο παλιός κόσμος εξαφανίστηκε και καλώς εξαφανίστηκε δηλαδή, αλλά να, κάποιες φορές όπως τώρα, η γλυκιά νοσταλγία του παράνομου τζόγου σε κάνει συναισθηματικό, ευάλωτο. Ας είναι, στα πανηγύρια επιτρέπονται ακόμα και καημοί κι αναστεναγμοί.

 

Μία άλλη σταθερά που συνδέει το πίσω με το τωρινό, είναι το γρήγορο και καθαρό κέρδος, ενίοτε και μαύρο, γιατί όχι; Το μαύρο χρήμα δεν κινεί κι αυτό τη οικονομία; Βέβαια, αν πάμε πίσω στον Λόγο του Χριστού, οι ναοί γκρεμίστηκαν σαν οίκοι εμπορίου, αλλά ποιος καλός χριστιανός νοιάζεται αλήθεια για το τι είπε ή έπραξε ο Χριστός; Ή πάλι, είπε ποτέ ο Χριστός: χτίστε ναούς για να με δοξάζετε και να συλλέγετε χρήμα. Ή μήπως, είπε στους παπάδες να είναι ντυμένοι στον χρυσό και στις πλουμιστές πέρσικες φορεσιές; Αν είπε τέτοια πράγματα ο Χριστός, μάλλον δεν έχω διαβάσει καλά τα ευαγγέλια. Οπότε συγχωρήστε με μέσα στην άγνοια μου.

Μιάς και ξέφυγα όμως ας ξεφύγω λίγο ακόμα. Κάπου είχα διαβάσει ότι ο Θεός όρισε σαν αντιπρόσωπό του στη γη τον Πάπα, τον αρχηγό των καθολικών χριστιανών. Αν το έκανε αυτό ο Θεός, δεν θα διόρισε και τον Πατριάρχη τον δικό μας σαν αντιπρόσωπό του όσον αφορά τους ορθόδοξους χριστιανούς; Το ίδιο δεν θα έκανε και με τον Μωάμεθ; Ο πατριάρχης Ιεροσολύμων για παράδειγμα, από που είναι διορισμένος; Από τον Θεό; Ο Ρώσος πατριάρχης από που; Πολλά τα ερωτήματα τα αναπάντητα, περισσότερη βέβαια η λειψή μου γνώση περί όλων αυτών και μου δημιουργεί ανασφάλειες. Το θέμα είναι να μην αρχίσει ο Θεός να διορίζει, διότι τότε, οι πολιτικοί τι δουλειά θα κάνουν;

Εσείς αλήθεια, που είστε καλοί χριστιανοί, έχετε διαβάσει τα ευαγγέλια ή ξέρετε γι’ αυτά όσα σας λένε οι ερμηνευτές τους; Αυτή η αβεβαιότητα της γνώσης με τσακίζει!

 

"O ΠΕΖΟΠΟΡΟΣ"

 

 

 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

 

-...12 ο' clock

-Η Αίθουσα αναμονής στο Γαλάτσι

-
 Σφοδρή σύγκρουση του Δημάρχου με τον υιό του Δαιδάλου

- Αμπέλια και λαχανόκηποι στο Γαλάτσι

  Είναι η κ. Έλενα Ζέρβα η αντανάκλαση της κ. Αυλωνίτου;

- Το Γαλάτσι στην αρχαιότητα

- Η διανόηση του Γαλατσίου στην εξορία

- Τα ιερά της πόλης μας

Ίδιες ειδήσεις - ίδια προπαγάνδα - ίδιες μορφές

- Είδωλα ή άλλως αντανακλάσεις 

- Όλα είναι "Μήδεια"...

- Αφιέρωμα στον Έρωτα

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς - μέρος Β' 

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς  

-Πλατεία Ιάκωβου Καμπανέλη...στο Γαλάτσι

Διανόηση στο καφέ Ιντερνέτ ...

-Προς αφελείς ψηφοφόρους …

-Ο Διανοούμενος ...

 

-Λεωφόρος Βέϊκου

 

 

 

 

 

 Το υγρό πρωινό, με βρήκε στο πάρκο της πόλης. Η καθημερινή βόλτα σε αυτό δίνει ανάσες ζωής, τα πνευμόνια φουσκώνουν με καθαρό αέρα από το φιλτράρισμα του στον ευλογημένο λαχανόκηπο, και οι αντοχές για την καθημερινότητα αυξάνονται.

Τούτη την φορά, κατά την έξοδο μου από το πάρκο, κοντοστάθηκα σε ένα κτίριο που δεν είχα προσέξει άλλες φορές. Είχε σχήμα σφαιρικό και με έναν πρόχειρο υπολογισμό διαπίστωσα ότι είχε τις ίδιες διαστάσεις με την γη αλλά σε μικρότερη αναλογία. Στάθηκα, αμήχανος για μια στιγμή αλλά προχώρησα προς το μέρος του. Φτάνοντας κοντά του, στην μετώπη της εισόδου διάβασα: «Αίθουσα Αναμονής». Τίποτα άλλο. Πλησίασα κι άλλο. Με κέντρισε η δωρική επιγραφή. Ανέβηκα το πλατύσκαλο κι άνοιξα την πόρτα. Προχώρησα λίγο δισταχτικά, μέχρι που άκουσα πίσω μου τον βαρύ γδούπο, η πόρτα έκλεισε και …….. εξαφανίστηκε! Για μια στιγμή τρομοκρατήθηκα. Όμως, διέκρινα στο χαμηλό φώς, να κάθονται πολλοί άνθρωποι κυκλικά. Κάθε ηλικίας και φύλου, και κάθε φυλής, εφόσον διέκρινα, λευκούς και μελαψούς, κίτρινους και κόκκινους. Το βλέμμα μου άρχισε να περιστρέφεται αργά στα πρόσωπα όλων. Ήσαν όμως αμέτρητα και σταμάτησα.

n  Που βρίσκομαι, κι εσείς τι κάνετε εδώ; Ρωτάω τους παρευρισκόμενους.

n  Βρίσκεσαι στην Αίθουσα της Ελπίδας κι εμείς κάνουμε υπομονή. Αν φτάσεις έως εδώ εγκλωβίζεσαι και δεν βγαίνεις ποτέ, ή μάλλον βγαίνεις πολύ δύσκολα. Απάντησε ένας γέροντας.

Τι είναι η Ελπίδα;

Η Ελπίδα είναι η απόσταση μεταξύ της επιθυμίας και της εκπλήρωσής της. Προέρχεται προφανώς από την σκέψη. Η δικαιοδοσία της βρίσκεται πάντα στο παρελθόν, αλλά η απληστία της θέλει να εξουσιάσει και το μέλλον. Όπως είναι γνωστό, η σκέψη είναι μονοδιάστατη. Και κινείται ταυτόχρονα με τον χρόνο. Το κύριο χαρακτηριστικό της είναι ότι ποτέ δεν συμβιβάζεται με αυτό που έχει. Και επειδή δεν μπορεί να το επιτύχει, φαντασιώνεται, προσδοκά, αναμένει, δηλαδή ελπίζει. Και το παρόν φυσικά απουσιάζει πάντα.

Συνεπώς, η Ελπίδα είναι η προβολή του παρελθόντος στο μέλλον.

Ξανοίχτηκαν οι άνθρωποι μέσα στην Αίθουσα της Ελπίδας και άρχισαν να λένε:

n  -- Εγώ είμαι δεύτερος σε πλούτο στο Γαλάτσι αλλά θέλω να γίνω πρώτος» 

n  -- Εγώ θέλω να αποκτήσω εξουσία, να διαφεντεύω τους άλλους και τις τύχες τους. Θέλω να γίνω Δήμαρχος στην πόλη μου.

n -- Εγώ κάθομαι εδώ και ελπίζω να πάω στον παράδεισο όταν πεθάνω. Την φοβάμαι την ζωή εδώ, είναι τρομακτική όπως την δημιουργήσαμε.

n -- Εγώ θέλω να κυβερνά το κόμμα μου για να έχω δουλειά. Φοβάμαι να φύγω από αυτό, θα χαθώ αν ξεκόψω από την αγκαλιά του. Διότι ελπίζω οι πολιτικοί να μου προσφέρουν τον επίγειο παράδεισο.

n -- Εγώ πιστεύω στην θρησκεία μου, και κάνω υπομονή μέχρι να φανερωθούν τα λόγια του Θεού μου, κάνοντας τα αντίθετα απ’ ό,τι μου διδάσκει. Θα περιμένω πολύ;

n -- Εγώ κάνω υπομονή να έλθει κοντά μου η γυναίκα που λαχταρώ. Γέρασα να περιμένω, γέρασε κι αυτή. Έτσι ελπίζω στην επόμενη ζωή που θα είμαστε νέοι, να πάνε καλύτερα τα πράγματα.

n  -- Εγώ είμαι ασήμαντος και θέλω να γίνω σημαντικός για να με θαυμάζουν οι αφελείς.

n -- Εγώ ελπίζω σε ένα κόσμο δικαιοσύνης αρνούμενος να αποχωριστώ την αδικία που έχω μέσα μου.

n -- Εγώ είμαι κακός και ελπίζω να γίνω καλός στο μέλλον, αλλά τι με εμποδίζει να το κάνω τώρα, δεν ξέρω.

 

Συνέχιζαν οι άνθρωποι στην κυκλική αίθουσα να λένε τις επιθυμίες τους, τα θέλω τους. Ζούσαν κι ανέπνεαν γι’ όλα αυτά. Είχαν ξεχάσει εντελώς την πραγματικότητα που ζούσαν, δεν υπήρχε καν γι’ αυτούς, δεν τους ενδιέφερε. Όλη τους η ενέργεια ήταν στραμμένη στο μέλλον. Στον πιο ύπουλο εχθρό που καραδοκεί ανά πάσα στιγμή να σου τα αρπάξει όλα. Και εσύ, φοβισμένος κάθεσαι ανήμπορος μπροστά του.

Η σκέψη είναι ο δυνάστης μας. Μας κρατά φυλακισμένους. Μας εμποδίζει να σηκωθούμε, να σπάσουμε τα ύπουλα δεσμά της. Και τα καταφέρνει καλά. Όταν είσαι άπληστος και θέλεις να εξουσιάσεις το μέλλον, αυτόματα στήνεται η παγίδα της Ελπίδας. Μόλις εκπληρώνεις μία σου επιθυμία, η Ελπίδα σε παγιδεύει στην αναμονή της επόμενης, και της επόμενης, κι έτσι πάντα περιμένεις ………..

Το παρόν είναι δράση. Είναι καθαρή ενέργεια όταν υπάρχει ανιδιοτέλεια. Η σκέψη είναι πανούργα και πάντα μηχανορραφεί για να εκπληρώσει τα συμφέροντά της. Και το προσωπικό συμφέρον είναι συμφορά για τους υπόλοιπους. Ίσως και για μένα, αλλά αυτό δεν ενδιαφέρει.

Τελευταίος μίλησε ο γέροντας: «Πολλά πράγματα που περίμενα να γίνουν δεν έγιναν. Άλλα που δεν περίμενα έγιναν. Ο χρόνος είναι περίεργο πράγμα, άλλοτε περνά αργά και άλλοτε γρήγορα και μέσα σε όλο αυτό υπάρχει διαρκής αναμονή».

n  Εσύ γέροντα σε τι ελπίζεις;

n -- Εγώ ελπίζω σε έναν ανώδυνο θάνατο. Τώρα όμως που το σκέφτομαι, η Ελπίδα είναι αργός θάνατος και γι’ αυτό πεθαίνει πάντα τελευταία.

n  -- Και γιατί να μην πεθάνει πρώτη; Τον ρώτησα με την αφέλεια που με διακρίνει.
Γιατί αν πεθάνει πρώτη, θα σου δώσει την ελευθερία σου άνθρωπε, κι εσύ δεν την αντέχεις.

Στην άκρη της αίθουσας, ένα παιδί έπαιζε ανέμελα με τα παιχνίδια του. Όλη του η ενέργεια βρισκόταν στο παρόν και αγνοούσε τις ελπίδες και τις αγωνίες των υπολοίπων. Η αίθουσα ήταν αόρατη γι’ αυτό;

Εσείς, σύντροφοι έν Γαλατσίω τι λέτε;  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

 

- Σφοδρή σύγκρουση του Δημάρχου με τον υιό του Δαιδάλου
- Αμπέλια και λαχανόκηποι στο Γαλάτσι
  Είναι η κ. Έλενα Ζέρβα η αντανάκλαση της κ. Αυλωνίτου;

- Το Γαλάτσι στην αρχαιότητα

- Η διανόηση του Γαλατσίου στην εξορία

- Τα ιερά της πόλης μας

Ίδιες ειδήσεις - ίδια προπαγάνδα - ίδιες μορφές

- Είδωλα ή άλλως αντανακλάσεις 

- Όλα είναι "Μήδεια"...

- Αφιέρωμα στον Έρωτα

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς - μέρος Β' 

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς  

-Πλατεία Ιάκωβου Καμπανέλη...στο Γαλάτσι

Διανόηση στο καφέ Ιντερνέτ ...

-Προς αφελείς ψηφοφόρους …

-Ο Διανοούμενος ...

 

-Λεωφόρος Βέϊκου

 

Ισχυρή θεσμική  πλευρά  της πόλης,  προβάλλει θέσεις και προβαίνει σε ενέργειες  που  πιστεύει ότι είναι σωστές, ίσως όμως  να αισθάνεται ότι δεν είναι σωστές  ,παρά μόνον συμφέρουσες. Συμβαίνει αυτό σε ανθρώπους, ιδιαίτερα όταν ασκούν εξουσία εγωκεντρικά. Θα καταπιαστώ με ορισμένες τέτοιες θέσεις - ενέργειες:

1 <<.Όταν έρθει η πολεοδομία στον Δήμο μας >>                                                                              

Το ερώτημα είναι  γιατί δεν υπάρχει πολεοδομία, ούτε Δημοτική Αστυνομία στον Δήμο ,όταν  ο νόμος έδινε αυτή τη δυνατότητα. .Αν υπήρχε πολεοδομία   η ανομία στην πόλη   θα ήταν περιορισμένη. Οι ενεργοί πολίτες  θα μπορούσαν να προσφεύγουν σε αυτή και να  εξασφάλιζαν την τήρηση της νομιμότητας.  

2.<< κυκλοφοριακή μελέτη. Την έχουμε ζητήσει από την Αττικό μετρό>>. ΄                                       

Δεν είναι σοβαρό, τώρα , λίγες  μέρες πριν εγκατασταθούν τα εργοτάξια, να  ζητάμε  κυκλοφοριακή μελέτη και μάλιστα από ην Αττικό  Μετρό, που το μέλημά της είναι το ξεκίνημα του τεράστιου   έργου και όχι η διαβίωση του Γαλατσιώτη για   απροσδιόριστο αριθμό χρόνων.  Η φροντίδα για την Γαλατσιώτισσα , τον Γαλατσιώτη, είναι  της Δημοτικής αρχής.

3. <<Το εκκλησάκι ήταν αίτημα  πολιτών από το 2006  με τον Ν.Χατζούδη>>.                                          

Ο Ν. Χατζούδης έχει μεγάλη προσφορά στην πόλη ,όμως  δεν υπήρξε Δήμαρχος στο Γαλάτσι. Το 2006  Δήμαρχος  ήταν ο  κ. Θ.Τούντας που ,πράγματι ενδιαφέρθηκε για δημοτικές << ιερές μπίζνες >> στο Άλσος που, όμως, δεν του << βγήκαν >>.                        
Δεν τόλμησε την παρανομία  που δυστυχώς, τόλμησε η σημερινή δημοτική αρχή  που... κάποια συγγένεια  είχε/ έχει με τον τότε Δήμαρχο .

4.<<  Όλα τα άλλα μέσα στο Άλσος ήταν προς κατεδάφιση>>.                                                                            
Δεν είναι σοβαρό να ακούγεται κάτι τέτοιο. Μπορεί να υπήρξαν αποφάσεις κατεδάφισης  και άλλες τόσες ακύρωσης των κατεδαφίσεων. Άλλωστε, σύμφωνα με Ν. 4280/14 :  Κτίρια, εγκαταστάσεις και υποδομές που  πραγματοποιήθηκαν  από το Δημόσιο και την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού  εντός πάρκων και  αλσών  κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας εξαιρούνται της κατεδάφισης..                                                          |
Τα μόνα θέματα που είχαν μπει για το Άλσος, ήταν η καταγγελία  για τον θερινό κινηματογράφο ( μεταγενέστερη εγκατάσταση  ), όπως και για την.... κυριότητα του Άλσους από τον ...Δήμο Αθήνας  .Τούτο βάσει της διαθήκης Βέϊκου  , δεδομένου ότι, τότε, δεν υπήρχε Δήμος Γαλατσίου. Επρόκειτο για αστειότητα που προέκυψε από την επιδίωξη  σωματείου των Πατησίων  να αθλείται στο γήπεδο του Άλσους και    ορισμένα φύλλα  το πρόβαλαν και μάλιστα με πηχαίους  τίτλους  << Ο Δήμος Αθήνας  διεκδικεί το Άλσος Βέϊκου >> 

5.<<  Κολυμβητήριο . Θα λειτουργήσει στις  15/6/21>>.

Αναμένουμε.Άλλωστε  συνηθισμένη από βραδύτητες και παράτασης  των συμβάσεων είναι  η πόλη μας .


6. << Μετρό. Θα φέρουμε το θέμα στο Δ.Σ. Τελευταία ευκαιρία να πάρουμε  κάποια πράγματα. Διεκδικούμε συνέχεια από την Αττικό μετρό>>                                                                                                                                          
Δυστυχώς, τίποτα δεν μπορούμε να πάρουμε από την Αττικό Μετρό.                                                   
Είναι  νωπή η δήλωση που η πόλη εισέπραξε, μέσα στο Καμίνι  το προπέρσινο καλοκαίρι από την προσκαλεσμένη στο Γαλάτσι  Διοίκηση της Αττικό Μετρό,  : << Έπρεπε να είχατε θέσει τα θέματά σας πριν από 10 χρόνια >>!!!.                                                   
Βλέπετε, όλες οι Διοικήσεις του Δήμου ήταν κοντόθωρες .Έβλεπαν μόνο την  τρέχουσα θητεία τους και την  ...επόμενη.

7 . Κλείσαμε το γήπεδο επειδή  πρέπει να τηρήσουμε τους κανόνες για όλους.                      

Περί αυτού πρόκειται. Η απουσία κανόνων, όχι μόνον για το γήπεδο, αλλά για ολόκληρο το Άλσος, όπως και για  το  ανοιχτό θέατρο ,όταν μπορούσαν και έπρεπε να είναι ανοιχτά ,αλλά με κανόνες. Και κανόνες  (όχι Γαλατσιώτικους ) σημαίνουν   και ευθύνη τήρησης των κανόνων .Και αυτή η ευθύνη πρώτιστα ανήκει σε αυτόν που τους θέτει. Χρειάζεται, βέβαια, προς τούτο  μηχανισμός δημοτικός ,επικουρικά   πλαισιωμένος από εθελοντές. Δεν   συγκαλύπτεται η ευθύνη μπροστά στον φόβο απείθαρχων – ανυπάκουων  πολιτών.

8.Η Σύμβαση για το ΠΑλαί.                                                                                                                                  

Δεν γνωρίζουμε τι θα λέει η σύμβαση ,όταν θα υπογραφεί. Η καθυστέρηση λέει πολλά .Ελπίζουμε να μην είναι το ίδιο – αποικιακού τύπου -σχέδιο που είχε εισαχθεί  στο Δημοτικό Συμβούλιο.  

9. Θα συγκαλέσω την <<.Δημοτική παράταξη >> για το Άλσος..                                                                   

Η << Δημοτική παράταξη>>  ή << Δημοτική ομάδα>>  ,είναι θέμα εσωτερικό κάθε Δημοτικής κίνησης. Για την πόλη αποφασίζει  θεσμικά –το Δημοτικό Συμβούλιο , ο Δήμαρχος και τα εξουσιοδοτημένα θεσμικά όργανα. Δεν αποφασίζει ο συνδυασμός της πλειοψηφίας.

 

Του " Ίκαρου Πετρόπουλου"

 

     Γιατί δεν κατέβηκες στις Δημοτικές εκλογές;

     Αντίο....Βασίλη Αποστολίδη

 

 

 

 

Προ ημερών, έψαχνα τρόπους να εισέλθω στο απαγορευμένο Άλσος και ψάχνοντας έφτασα μέχρι την τελευταία πύλη – αυτή που οδηγεί στο θερινό σινεμά και στο κολυμβητήριο. Όλες όμως οι πιθανές διελεύσεις ήταν ερμητικά κλειστές. Ο Δήμαρχος, σαν άλλος κέρβερος είχε προβλέψει τα πάντα. Έτσι, μέσα στην αποτυχία μου να εισέλθω εντός του βέβηλου Άλσους, δεν πτοήθηκα ιδιαίτερα, έβγαλα από το σακίδιο το θερμός με τον γαλλικό καφέ μου και κάθισα στο πεζοδρόμιο ν’ απολαύσω τις στιγμές. Ο λιγοστός θόρυβος από τ’ αυτοκίνητα της λεωφόρου δεν στάθηκε ικανός να ταράξει την νιρβάνα μου. Ίσως εκεί, στο φιλόξενο πεζοδρόμιο, να καθόμουν 15-20 λ. ώσπου ξαφνικά τα πάντα άλλαξαν. Σεισμός δεν έγινε, τότε, τι συνέβη;


Άκουγα φωνές αλλ’ ανθρώπους δεν έβλεπα, τόση αντάρα από που ερχόταν; Τακτοποίησα τάχιστα το σακίδιο στην πλάτη μου και πήρα τον δρόμο της επιστροφής με βήμα γοργό. Φτάνοντας στην κεντρική πύλη με τα όμορφα λουλούδια, γινόταν πόλεμος! Αστραπιαία η σκέψη μου έτρεξε στην Γιώργαινα: «Γιώργαινα ρίξε τ’ άρματα/ δεν είναι εδώ το Σούλι/ εδώ ‘σαι σκλάβα του πασά/ σκλάβα των αρβανιτών – Το Σούλι κι αν ετούρκεψε/ κι έπεσεν η Κιάφα/ η Δέσπω αφέντες λιάπηδες/ δεν έκαμε, δεν κάμει…… Όμως όχι, λάθεψα, γινόταν κάτι χειρότερο από πόλεμο, ο δήμαρχος είχε λεκτική σύγκρουση πολλών ντεσιμπέλ με τον υιό του Δαίδαλου.

Επιβραδύνοντας τον ρυθμό μου, έγινα ωτακουστής, μάρτυρας ιερός της αντάρας πού ‘βγαινε από τα χείλη των δύο αντρών. Ο υιός του Δαίδαλου, απαιτούσε σφόδρα ν’ ανοίξει η επτασφράγιστη πύλη του Άλσους στον λαό του Γαλατσίου, ο δήμαρχος, αμυνόμενος υπέρ της υγείας των δημοτών του αρνιόταν με πείσμα. Αρνιόταν ο ένας, ο υιός του Δαίδαλου έκανε συνεχείς επιθέσεις -λεκτικές, μην παρεξηγηθώ-, κάτι αηδόνια που έφτασαν φρέσκα απ’ το μακρύ ταξίδι τους, τρόμαξαν, οι κότσυφες λάκισαν για την Παναγιά να έβρουν ασφάλεια, ένας χαοτικός ήχος έσκιασε την ηρεμία του Άλσους, μέχρι και την Οσία Φιλοθέη πήγε η οργή υιού του Δαίδαλου, τόσο δυνατή, τόσο στεντόρεια, τόσο συναρπαστική ήταν. Όσο βαρυβροντούσε ο ένας, ο άλλος, ο Δήμαρχος, ακροπατούσε μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, τέτοια επίθεση δεν του έκανε ποτέ κανείς, ούτε οι πολιτικοί του αντίπαλοι, και να τώρα, ένας δικός του άνθρωπος, ένα από τα ....δεκανίκια του, ο υιός του Δαιδάλου να σηκώνει φωνή.

Έπρεπε να έλεγες Δήμαρχε του πρόσκαιρου εχθρού σου, ότι στο Άλσος -σε όλο το διάβα των δεκαετιών- ό,τι έγινε, έγινε με τις πόρτες κλειστές. Γιατί; Διότι επί της ουσίας στο Άλσος, όσα έργα άρχιζαν είχανε την στάμπα της παρανομίας, αλλά με μέθοδο, ο κάθε Δήμαρχος στον καιρό του, νομιμοποιούσε κάθε παράνομο κτίσμα ή ό,τι άλλο. Έτσι θα νομιμοποιηθεί  και η νιόφερτη Παναγιά ώστε να μπαίνει στο ταμείο ένα πρόσθετο κέρδος από τα σφάγια υπέρ της, έτσι θα γίνεται πάντα. Το χρήμα να ρέει, τα συναισθήματα να πάλλονται, η θρησκοληψία να ευδοκιμεί σαν τους καρπούς του λαχανόκηπου.  

Όμως, όλη αυτή η σύγκρουση με γέμισε θλίψη και δεν θέλησα να ειδώ το τέλος της, αν και πιστεύω πω στο τέλος θα χώρισαν με αγάπη ο Δήμαρχος και ο υιός του Δαίδαλου. Κάπου αλλού, καινούργιες δράσεις τους πρόσμεναν.   


"ΠΕΖΟΠΟΡΟΣ"

 

 

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

 

- Αμπέλια και λαχαόκηποι στο Γαλάτσι
  Είναι η κ. Έλενα Ζέρβα η αντανάκλαση της κ. Αυλωνίτου;

- Το Γαλάτσι στην αρχαιότητα

- Η διανόηση του Γαλατσίου στην εξορία

- Τα ιερά της πόλης μας

Ίδιες ειδήσεις - ίδια προπαγάνδα - ίδιες μορφές

- Είδωλα ή άλλως αντανακλάσεις 

- Όλα είναι "Μήδεια"...

- Αφιέρωμα στον Έρωτα

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς - μέρος Β' 

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς  

-Πλατεία Ιάκωβου Καμπανέλη...στο Γαλάτσι

Διανόηση στο καφέ Ιντερνέτ ...

-Προς αφελείς ψηφοφόρους …

-Ο Διανοούμενος ...

-Λεωφόρος Βέϊκου

 

 

Ο Ηλίας Κύρκος  ώς ενεργός Πολίτης, δημότης Γαλατσίου και πιστοποιημένος Εθελοντής Δασοπυροσβέστης της εθελοντικής ομάδας «Κέντρο Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος Βύρωνα»,με αφορμή το ξεκίνημα την 1η Μαΐου της αντιπυρικής περιόδου 2021, με επιστολή του που πρωτοκολλήθηκε στον Δήμο, ζητάει να ενημερωθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο που πραγματοποιείται σήμερα(26/4), για θέματα Πολιτικής Προστασίας και συγκεκριμένα για τις περιοχές που ανήκουν στα διοικητικά όρια του δήμου Γαλατσίου στα Τουρκοβούνια, στο Λόφο Αγίου Σπυρίδωνα, στο Λόφο Λεβεντάκη και στο Λόφο Παιδιού .

Θέμα : Ερωτήσεις που αφορούν την επερχόμενη αντιπυρική περίοδο που ξεκινάει την 1η Μαΐου 2021.

 

Τα δάση αποτελούν το τελευταίο καταφύγιο για χιλιάδες ανθρώπους αλλά και χιλιάδες είδη φυτών και ζώων Αποτελεί τη φυσική ασπίδα απέναντι στις πλημμύρες τη διάβρωση του εδάφους και την κλιματική κρίση, ενώ τέλος είναι ο πνεύμονας γης και ανθρώπων Δυστυχώς όσο εντείνεται η κλιματική κρίση τόσο πιο ευάλωτα γίνονται ,αν και τα μεσογειακά μας δάση είναι προσαρμοσμένα στη φωτιά Δυστυχώς η αύξηση της συχνότητας εμφάνισης των δασικών πυρκαγιών και της έντασης τους, κάνει την κατάσταση σήμερα πιο απειλητική από ποτέ.

 

Μία δασική πυρκαγιά έχει σοβαρές επιπτώσεις σε όλους και όλα αλλά ειδικότερα όπως έχουμε μάθει, με τραγικό τρόπο, όταν καταλήγουν σε ανθρώπινες ζωές. Όπως είδαμε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα η κατάσταση από μόνη της δεν αρκεί μονόδρομος είναι η ΠΡΟΛΗΨΗ

 

Για όλα τα παραπάνω ώς ενεργός Πολίτης, δημότης Γαλατσίου και πιστοποιημένος Εθελοντής Δασοπυροσβέστης της εθελοντικής ομάδας «Κέντρο Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος Βύρωνα», και με δεδομένο ότι την 1η Μαΐου ξεκινάει η αντιπυρική περίοδος 2021, θα ήθελα να ενημερωθώ για θέματα Πολιτικής Προστασίας και συγκεκριμένα για τις περιοχές που ανήκουν στα διοικητικά όρια του δήμου Γαλατσίου στα Τουρκοβούνια, στο Λόφο Αγίου Σπυρίδωνα, στο Λόφο Λεβεντάκη και στο Λόφο Παιδιού .

Ποιες είναι οι τυχόν ενέργειες από τον Δήμο Γαλατσίου στα παρακάτω θέματα:

1. Ποιο είναι και αν έχει εγκριθεί από Δημοτικό Συμβούλιοτο αντιπυρικό σχέδιο ΙΟΛΑΟΣ από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας;

2. Έχει γίνει πλήρωση δεξαμενών στα Τουρκοβούνια και στο Λόφο Λεβεντάκη ; Υπάρχουν δεξαμενές που χρίζουν αντικατάστασης ή και να προστεθούν νέες για την ασφάλεια δασικών εκτάσεων και λοιπών κοινόχρηστων χώρων ;

3. Έχει γίνει έλεγχος και επιβεβαίωση της ορθής λειτουργίας όλων των πυροσβεστικών κρουνών τόσο της πόλης όσο και όσων βρίσκονται στα σημεία ενδιαφέροντος;¨Εχει γίνει ενημέρωση από την Πυροσβεστική Υπηρεσία;

4. Πόσα και ποια οχήματα είναι στη διάθεση της ΓΓΠΠ και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και με πόσους οδηγούς; Υπάρχει προγραμματισμός για την αντιπυρική περίοδο και αν ναι σε αυξημένη επικινδυνότητα με ποιόν τρόπο κινητοποιούνται;
 

5. Οι δρόμοι που προσεγγίζουν στις δεξαμενές νερού και εν γένει το οδικό δασικό δίκτυο δρόμων είναι σε καλή κατάσταση για την ασφαλή προσέγγιση των οχημάτων πυρόσβεσης, αλλά και για την άμεση διαφυγή και ασφάλεια προσωπικού του δήμου και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Και αν όχι τι ενέργειες έχουν ληφθεί από μεριάς δήμου για την αποκατάσταση τους;

6. Έχουν γίνει εργασίες απομάκρυνσης κατεστραμμένων δέντρων από τη θεομηνία «Μήδεια» αλλά και γενικότερα βιομάζας(ξερά χόρτα) πλησίοναστικής περιοχής και όχι μονο, σε συνεργασία με το δασαρχείο Αθηνών;

7. Έχουν προγραμματιστεί αποψιλώσεις σε κοινόχρηστους χώρους με προτεραιότητα στις περιοχές υψηλής επικινδυνότητας λόγω πολύ υψηλής επισκεψιμότητας αυτή την εποχή λόγω πανδημίας COVID-19 ; Ποιες είναι αυτές οι περιοχές με βάση τον σχεδιασμό του δήμου Γαλατσίου;
 

8. Έχει εφαρμοστεί η υποχρεωτική αποψίλωση ιδιωτικών οικοπεδικών χώρων εντός και εκτός σχεδίου πόλεως με ευθύνη των ιδιοκτητών ;και αν ναι τι έχει γίνει; Έχουν γίνει ενέργειες για τον υποχρεωτικό καθαρισμό χώρων ιδιωτών που βρίσκονται εντός δασικής έκτασης και ενέχουν πολύ υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς;
 

9. Έχει γίνει εντοπισμός και καταγραφή από μέρος του δήμου των μελισσοκόμων των Τουρκοβουνίων έτσι ώστε να υπάρχει έγκαιρη προειδοποίηση λήψης μέτρων σε ημέρες υψηλής επικινδυνότητας σύμφωνα με το ημερήσιο χάρτη επικινδυνότητας που εκδίδεται με την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας; Σας ενημερώνω ότι με Κατάσταση Επικινδυνότητας 2 και μετά τη 12η πρωινή απαγορεύονται οι μελισσοκομικές εργασίες.

10. Έχει γίνει πρόταση προς την Πυροσβεστική Υπηρεσία για στάθμευση δασικού περιπολικού Αμέσου Επεμβάσεως εντός ή πλησίον της δασικής αναδασωτέας έκτασης των Τουρκοβουνίων, μετά μάλιστα τα αλλεπάλληλα συμβάντα του 2020 σε πολλά σημεία των Τουρκοβουνίων

11. Σε περίπτωση απαγόρευσης κυκλοφορίας λόγω μέτρων από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ποιο είναι το επικυρωμένο σχέδιο δράσης για εφαρμογή από το δήμο Γαλατσίου και με ποιο τρόπο ;

12. Ποια μέτρα πυρασφάλειας και πυροπροστασίας έχει εκπονήσει ο δήμος Γαλατσίου τόσο των δημοτικών εγκαταστάσεων που βρίσκονται, δυστυχώς παρανόμως, όπως το αμαξοστάσιο απορριμματοφόρων οχημάτων του δήμου Γαλατσίου εντός των Τουρκοβουνίων αλλά και γενικότερα της δασικής αναδασωτέας έκτασης των Τουρκοβουνίων που βρίσκονται στην αρμοδιότητα του δήμου;

13. Ποια είναι τα σημεία απαγόρευσης εισόδου του Δήμου Γαλατσίου που έχουν δηλωθεί στην Περιφέρεια Αττικής , αν έχει ενημερωθεί το τοπικό αστυνομικό τμήμα και αν φυλάσσονται.

14. Έχουν γίνει ασκήσεις επί χάρτου αλλά και στο πεδίο του προσωπικού του δήμου Γαλατσίου σε θέματα Πολιτικής Προστασίας;

15. Ποιοι έχουν λάβει πιστοποιημένη εκπαίδευση από το του προσωπικού του δήμου Γαλατσίου

16. Έχει γίνει συντονιστικό Τοπικό Όργανο πολίτικης Προστασίας και ποια τα αποτελέσματα του, και ποιες είναι οι αποφάσεις του; Αν δεν έχει γίνει γιατί δεν έχει γίνει και για ποιο λόγο;

17. Ποιος είναι ο ΣΑΤΑ Πυροπροστασίας για το 2021;Ποιες ακριβείς ενέργειες έχουν γίνει από το 2014 μέχρι σήμερα;

18. Τι ενέργειες έχουν γίνει από το δήμο Γαλατσίου προς το ΔΕΔΗΕ για τη συντήρηση και καθαρισμό βιομάζας και κλαδιών στο δίκτυο που διαθέτει εντός και πέριξ των Τουρκοβουνίων ; Πότε έγινε τελευταία φορά Έχει προγραμματιστεί υπογειοποίηση καλωδίων όπως έχει εξαγγείλει η ΔΕΔΗΕ;

19. Προσφάτως έχουμε ενημερωθεί από τον τοπικό τύπο για τα έργα του μετρό που θα ξεκινήσουν το Μάιο. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα αυτά θα κλείσει μέρος του οδοστρώματος από την πεζογέφυρα στη Λ Βεΐκου και μέχρι την οδό Λόφου Κόκκου. Με βάση αυτά τα δημοσιεύματα έχει γίνει σχεδιασμός για την έγκαιρη πρόσβαση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας σε περίπτωση πυρκαγιάς στα Τουρκοβούνια; Έχει ενημερωθεί η πυροσβεστική υπηρεσία για αυτό το πρόβλημα και συγκεκριμένα ο 9ος Πυροσβεστικός Σταθμός και πως σκοπεύει ο δήμος Γαλατσίου να επιλύσει το θέμα.

 

Για όλα τα παραπάνω θα κλείσω με τρεις λέξεις , ΠΡΟΛΗΨΗ, ΠΡΟΛΗΨΗ, ΠΡΟΛΗΨΗ

 

Ηλίας Κύρκος

 

 

 

 

 

Εισχωρώντας λάθρα στο Άλσος του Βέϊκου από την νοτιο-ανατολική του πλευρά -ενθυμούμενος την στρατιωτική μου θητεία ώς πεζοναύτης- δεν δυσκολεύτηκα καθόλου να παρακάμψω όλα τα εμπόδια και να φτάσω στον φυλασσόμενο σαν αστακό λαχανόκηπο του Δήμου Γαλατσίου. Τα υψηλής τάσης ηλεκτροφόρα σύρματα που τον περικλείουν, τ’ απενεργοποίησα, σαν άριστος γνώστης που είμαι επίσης του ηλεκτρονικού-ηλεκτρολογικού πολέμου. Ας είναι καλά η πατρίδα που μας μόρφωσε, μας κόλλησε ένσημα, μας έδινε μισθούς υψηλούς, φαγητό γκουρμέ, και αφήνοντας την, ολοκληρώνοντας  την θητεία μας, είχαμε αποκτήσει όλα τα εφόδια για να πορευτούμε στη βάρβαρη ζωή σχετικά εύκολα, με τέχνη, υπηρετώντας τη ζωή από άλλα μετερίζια.

Ολάκερη η ζωή, ένα μετερίζι, ένα ταμπούρι, μία βίγλα, μία ανηφοριά διαρκής, ατελείωτη, που οδηγεί στην «άλλη πλευρά του λόφου». Στην από ΄δω πλευρά όμως, τα μαρουλάκια, τα κουνουπίδια, οι πιπεριές, τα μπρόκολα, οι λαχανίδες, τα κρεμμυδάκια, οι καυκαλήθρες, οι ζωχιοί – όλα αυτά τα καλούδια, είναι έτοιμα προς βρώση. Η χειμερινή παραγωγή για τον Δήμο πήγε καλά, όπου να’ ναι δε, θα κορφολογήσουν όλον αυτό τον πλούτο οι εντεταλμένοι αγρότες, θα τον ζυγίσουν, θα τον συσκευάσουν και θα τον ετοιμάσουν με λίγα λόγια για το καταναλωτικό κοινό.



Με προφύλαξη, έκοψα δυό μπρόκολα, ένα λάχανο, δυό πιπεριές κι ένα κουνουπίδι, τα έβαλα με προσοχή στην αθλητική τσάντα που είχα μαζί μου, και με προσοχή, βγήκα από τα σύρματα, τα ενεργοποίησα πάλι για να μην φανερωθεί η κλεψιά και πήγα κατά τα «υιοθετημένα», εκεί που ο τόπος είναι γεμάτος βότανα - ρίγανη, δυόσμο, γαϊδουράγκαθο, βαλσαμόχορτο, πλεμονάρα, κ.α.. Πριν από αυτά, θα πήγαινα και στ’ αμπέλια, μα είναι νωρίς ακόμα γι’ αυτά. Σαν όμως βρέθηκα στα υιοθετημένα», ούτε σύρματα, ούτε σκοπιές, παρά μονάχα αρώματα να σπάζουν τη μύτη μου απ’ τη χαρά τους. Αυτά δυστυχώς αργούν να γίνουν, πρέπει να τα ζεστάνει για τα καλά ο ήλιος, έτσι, απογοητευμένος, βγήκα στην Λ. Βέϊκου, αδιάφορος τάχα μου και άρχισα να περπατώ προς την πόλη.  

Στο ύψος της Τράλλεων, ένα λεκτικό επεισόδιο μεταξύ οδηγών, δεν στάθηκε ικανό να κόψω τον ρυθμό μου, έτσι, έφτασα στον «Βραζιλιάνο», παρήγγειλα έναν καπουτσίνο και έχοντας τον ανά χείρας κατευθυνόμουν για το σπίτι. Στάθηκα για λίγο στο περίπτερο δίπλα στο Χαρβάτι (το πάλαι ποτέ), διάβασα λάθρα τους τίτλους των εφημερίδων, συγκινήθηκα με την ειδησεογραφία τους, μα γρήγορα άφησα πίσω μου την οχλαγωγή και σε λίγο μπήκα στο σπίτι.

Οι λαχανοντολμάδες έχουν πολύ δουλειά μέχρι να γίνουν, αλλά δεν βιαζόμουν, πλύθηκα να φεύγει η πανδημία από πάνω μου και έπιασα δουλειά στην κουζίνα…..

Να είσαι καλά Δήμαρχε, που δεν χαλάς χατήρι σε δημότες σου. Στις επόμενες εκλογές, αν βάλεις πάλι για την δημαρχία και δεν πάς για βουλευτής, να ξέρεις, κι εγώ θα σε ψηφίσω. Εδώ θα σε ψηφίσει σύσσωμη η αριστερή διανόηση του Γαλατσίου, μπορώ εγώ να κάνω πίσω;   


"ΠΕΖΟΠΟΡΟΣ"

 

 

 

 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ


 

- Είναι η κ. Έλενα Ζέρβα η αντανάκλαση της κ. Αυλωνίτου;

- Το Γαλάτσι στην αρχαιότητα

- Η διανόηση του Γαλατσίου στην εξορία

- Τα ιερά της πόλης μας

Ίδιες ειδήσεις - ίδια προπαγάνδα - ίδιες μορφές

- Είδωλα ή άλλως αντανακλάσεις 

- Όλα είναι "Μήδεια"...

- Αφιέρωμα στον Έρωτα

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς - μέρος Β' 

 

 

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς 

 

-Πλατεία Ιάκωβου Καμπανέλη...στο Γαλάτσι

Διανόηση στο καφέ Ιντερνέτ ...

-Προς αφελείς ψηφοφόρους …

-Ο Διανοούμενος ...

 

-Λεωφόρος Βέϊκου