e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

 

Η Κυψέλη σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του ΕΟΔΥ και του Υπουργού Υγείας , συγκαταλέγεται στις περιοχές που παρουσιάζουν βαρύ επιδημιολογικό φορτίο .
Για τον λόγο αυτό ,το 3μερο Παρασκευή έως Κυριακή,(25-27/09), κινητές ομάδες του ΕΟΔΥ  βρέθηκαν στην πλατεία της περιοχής και πραγματοποίησαν δειγματοληπτικά ταχεία  τεστ ανίχνευσης αντιγόνων του  κορωνοϊού σε κατοίκους της Κυψέλης,

Διενηργήθηκαν  συνολικά 1.600 τεστ και βρέθηκαν θετικά 28.Το αποτέλεσμα αυτό κρίνεται  ανησυχητικά,γιατί  τα κρούσματα που εντοπίστηκαν δεν είχαν προηγουμένως έρθει σε επαφή με κάποιο μολυσμένο άτομο.

Τα γρήγορα τεστ δίνουν αποτέλεσμα σε μόλις 10 λεπτά, ενώ  σε δεύτερη φάση γίνεται επιβεβαίωση μέσω  μοριακής  εξέτασης

 

Τεράστιο εκτιμάται από τις πρώτες ενδείξεις για την αγορά -μέσω επιδότησης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας- ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην πλατφόρμα kinoumeilektrika. Τις πρώτες 18 ώρες, απορροφήθηκε περίπου 1 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 45 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού επιδότησης για το 2020.

Σε πρώτη ζήτηση το ηλεκτρικό ποδήλατο

Πρώτο σε ζήτηση αναδεικνύεται το ηλεκτρικό ποδήλατο καταλαμβάνοντας ποσοστό 79,10%, ακολουθούν τα ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα, ενώ καλή επίδοση παρουσίασαν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς μέσα σε μόλις 18 ώρες επιδοτήθηκαν 80 ενώ έγιναν 742 αιτήσεις.

Για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου τέλος, δίνεται ποσοστό 40% επί της αξίας και με μέγιστο ποσό τα 800€

Οσον αφορά την γεωγραφική κατανομή, έχει ως εξής:

- Αττική: 39%

- Θεσσαλονίκη: 12,5%

- Ηράκλειο: 9%

- Πάτρα: 4%

Σημειώνεται ότι από τις 24 Αυγούστου έχουν γίνει 901 τηλεφωνικές κλήσεις στο Help Desk για ερωτήσεις ενδιαφερομένων και έχουν αποσταλεί 162 ηλεκτρονικές αλληλογραφίες (mails).

 

Kinoumeilektrika – Σε 18 ώρες λειτουργίας

 

Αιτήσεις: 938

 

- Δίκυκλα/Τρίκυκλα (L1ea-L7): 116 δηλαδή 12,37%

 

- Επαγγελματικά οχήματα van (Ν1 BEV) αμιγώς: 2 Ποσοστό 0,21%

 

- Επαγγελματικά οχήματα van (Ν1 PHEV) υβριδικά: 1 ποσοστό 0,11%

 

- Ηλεκτρικά Ποδήλατα:

- Ι.Χ. επιβατικά Αυτοκίνητα (M1 ΒΕV): 77 ποσοστό 8,21%

 

Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις στη διεύθυνση:  https://kinoumeilektrika.gov.gr/

Help Desk

Η λειτουργία του Help Desk δέχεται κλήσεις από τις 10.00 πμ-22.00 μμ προκειμένου να εξυπηρετεί τους ενδιαφερόμενους.

Τηλέφωνα επικοινωνίας :

2131513640, 2131513643, 2131513797, 2131513124 2131513139

 

Παράλληλα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στέλνουν τα ερωτήματά τους ηλεκτρονικά στη διεύθυνση:

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Τα φυσικά πρόσωπα έχουν επίσης την δυνατότητα, εφόσον το επιλέξουν, να επιδοτηθούν με 500€ για την αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή, υπό την προϋπόθεση ότι θα τεκμαίρεται η δυνατότητά τους να τον εγκαταστήσουν σε ιδιόκτητο ή μισθωμένο σημείο στην κύρια κατοικία τους.

Ειδικές κατηγορίες που δικαιούνται επιπλέον επιδότηση είναι οι πολύτεκνοι και τα άτομα με αναπηρίες, οι οποίοι λαμβάνουν επιπλέον 1.000€ για την αγορά αυτοκινήτου ή 500 ευρώ για την αγορά δίκυκλου, τρίκυκλου και ποδηλάτου.

Τέλος, δίνεται προαιρετικά η δυνατότητα απόσυρσης παλαιού οχήματος το οποίο έχει ταξινομηθεί στην Ελλάδα από την 1.1.2013 και πίσω ενώ βρίσκεται στην ιδιοκτησία του αιτούντος τουλάχιστον από την 1η Ιανουαρίου 2020. Η απόσυρση αυτοκινήτου επιβραβεύεται με 1.000€ ενώ αυτή του δικύκλου με 400€.

Η εξέλιξη αυτή θα δημιουργήσει σύντομα αυξημένες πιέσεις στου δήμους καθώς σύμφωνα με το νόμο 4710/2020 με τα άρθρα 16 και 17 οι δήμοι μητροπολιτικών κέντρων, οι μεγάλοι και μεσαίοι ηπειρωτικοί δήμοι, οι δήμοι πρωτευουσών περιφερειακών ενοτήτων, καθώς και οι μεγάλοι και μεσαίοι νησιωτικοί δήμοι, σύμφωνα με το άρθρο 2Α του ν. 3852/2010 εκπονούν υποχρεωτικά Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.), με το οποίο προγραμματίζουν τη χωροθέτηση επαρκούς αριθμού κανονικής ή υψηλής ισχύος δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο και θέσεων στάθμευσης Η/Ο εντός των διοικητικών τους ορίων.

Το Σ.Φ.Η.Ο. λαμβάνει υπόψη του ιδίως, τα πολεοδομικά και κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά της περιοχής και την υφιστάμενη ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών και μπορεί να ενταχθεί ως μέτρο παρέμβασης σε εκπονούμενα στρατηγικά σχέδια των οικείων O.T.A., όπως στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ΣΒΑΚ, τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις ΟΧΕ, τα σχέδια για Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη – ΒΑΑ, καθώς και σε ευρύτερες μελέτες και προγράμματα αστικών αναπλάσεων. Το Σ.Φ.Η.Ο. περιέχει υποχρεωτικά κατ’ ελάχιστον τα εξής:

α) τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης Η/Ο κατά μήκος των διοικητικών τους ορίων, στους χώρους στάσης και στάθμευσης του άρθρου 34 του ν. 2696/1999 (Α΄ 57), καθώς και σε ελεγχόμενους από τους δήμους χώρους στάθμευσης και δημοτικούς χώρους στάθμευσης, ώστε να προβλέπεται υποχρεωτικά η χωροθέτηση ενός (1) κατ’ ελάχιστον σημείου επαναφόρτισης Η/Ο ανά χιλίους (1.000) κατοίκους του δήμου.

Να σταματήσουν τη γάγγραινα των πρόχειρων μελετών ή των στημένων διαγωνισμών σε δήμους μέσω αύξησης του ορίου απευθείας αναθέσεων μελετών, από τα 20.000 ευρώ που είναι σήμερα, στα 80.000 ή ακόμα και τα 120.000 ευρώ επιδιώκουν στο υπουργείο Υποδομών.

Η αύξηση του ορίου απευθείας αναθέσεων μελετών, που θα συμπεριληφθεί στο υπό επεξεργασία σχέδιο νόμου για τις αλλαγές στο πλαίσιο κρατικών προμηθειών προκαλεί ήδη συζητήσεις καθώς θεωρείται «φάρμακο με ενδεχόμενες σοβαρές παρενέργειες».

Στο υπουργείο απαντούν πως η αύξηση του ορίου θα συνοδευτεί «από αυστηρές απαιτήσεις δημοσιότητας και διαφάνειας». Επισημαίνουν πως με το σημερινό καθεστώς, του πολυνομοσχεδίου 4412 / 2016, οι απευθείας αναθέσεις μελετών αξίας μέχρι 20.000 ευρώ γίνονταν με κλήρωση από κατάλογο υποψηφίων. Ενίοτε «το λαχείο» έπεφτε σε τυχερό ο οποίος δεν είχε και μεγάλη σχέση με το αντικείμενο της μελέτης με αποτέλεσμα να αμείβεται για υπηρεσία πολύ χαμηλής ποιότητας.

Προσθέτουν πως με τη νέα ρύθμιση, που θα επιταχύνει τη διαδικασία ανάθεσης μελετών, δεν θα μπορούν πλέον οι δημοτικοί άρχοντες να επικαλούνται την ένδεια εξειδικευμένου προσωπικού και να δέχονται «δωρεές μελετών» από ιδιώτες οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις φωτογραφίζουν και συγκεκριμένους αναδόχους για τα έργα.

Οι σοβαρές ελλείψεις εξειδικευμένου προσωπικού και η υποστελέχωση των τεχνικών υπηρεσιών των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) αποτελεί μόνιμη δικαιολογία για τα σοβαρά προβλήματα στη σχεδίαση, υλοποίηση και παραλαβή δημοσίων έργων εδώ και χρόνια. Επιπλέον, οι δημοτικοί άρχοντες επικαλούνται και τις χρονοβόρες διαδικασίες στους διαγωνισμούς για τις μελέτες, αφού συχνά οι προσφυγές πέφτουν βροχή. Έτσι δέχονται «δωρεές» μελετών από ιδιώτες που συχνά «φωτογραφίζουν» τους εαυτούς τους ως αναδόχους του έργου που μελέτησαν.

 

Πάντως στο υπουργείο πρέπει να βιαστούν, όπως εξηγούν στην αγορά κατασκευών, καθώς έχουν πυκνώσει τα φαινόμενα φωτογραφικών διαγωνισμών στους ΟΤΑ. Έπειτα από πολυετές πάρτι με τα έργα οδοφωτισμού, το νέο πεδίο δόξας για τους επιτήδειους είναι οι μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων.

Όπως υποστηρίζουν πρόσωπα που παρακολουθούν τους διαγωνισμούς, στα τεύχη δημοπράτησης των διαγωνισμών, συνολικού ύψους αρκετών εκατοντάδων εκατ. ευρώ, υπάρχουν «φωτογραφίες» συγκεκριμένων εταιρειών. Πρόκειται για κατάσταση που έχει ήδη επισημανθεί σε κυβερνητικά στελέχη.

Πηγή:AΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Διαβάστε περισσότερα 

.

 

Φώτης Κόλλιας

 

πηγή: euro2day.gr