e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Στο  βραδινό κεντρικό δελτίο ειδήσεων της Παρασκευής  του ΜΕGA  ,το Γαλάτσι αναφέρθηκε σαν μια από τις περιοχές της Αττικής με υψηλό επιδημιολογικό φορτίο. 

Λογικό λοιπόν  να υπάρξει μια ανησυχία ,μετά και τα προχθεσινά επιβεβαιωμένα  κρούσματα μεταξύ εργαζομένων στο Δημαρχείο,Η αναφορά όμως  στη πόλη μας στις Ειδήσεις του ΜEGA έγινε, γιατί το Γαλάτσι ανήκει στο  Κεντρικό Τομέα Αθηνών , o οποίος πράγματι παρουσιάζει μια αύξηση κρουσμάτων,που οφείλεται κυρίως  στον Δήμο Αθηναίων(Κέντρο Αθήνας)
Στον Κεντρικό  Τομέα  Αθηνών  περιλαμβάνονται οι Δήμοι 

-Δήμος Αθηναίων 

-Δήμος  Βύρωνα 

-Δήμος Γαλατσίου

- Δήμος Δάφνης-Υμηττού

- Δήμος Ζωγράφου

- Δήμος Ηλιουπόλεως

- Δήμος Καισαριανής

- Δήμος Νέας Φιλαδέλφειας-Νέας Χαλκηδόνας

Τα  ακριβή στοιχεία για τα κρούσματα στον Δήμος μας  δεν είναι γνωστά, σύμφωνα όμως με πληροφορίες ,η επιδημιολογική είκόνα είναι αρκετά  πιο επιβαρυμένη από την εικόνα που παρουσίαζε  το Γαλάτσι τον περασμένο Νοέμβριο,που είμαστε σε πολύ χαμηλές θέσεις σχετικά με τα κρούσματα.
Για την επιδημιολογική εικόνα της πολής μας είναι ενημερωμένος ο Δήμαρχος και δεν υπάρχει  λόγος πανικού. Χρειάζεται απλά  να συνεχίσουμε να τηρούμε τα μέτρα προστασίας και ατομικής υγιεινής,ενώ η Δημοτική Αρχή πρέπει να παρέμβει στον ΕΟΔΥ ,για την διενέργεια rapid tests.

 

YΓ: Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΕΟΔΥ της 9ης Ιανουαρίου 2021 τα κρούσματα στον Κεντρικό Τομέα Αθηνών(εδώ περιλαμβάνεται και το Γαλάτσι) ,τα κρούσματα ήταν 78

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 5886 Τεύχος Β’ 31 Δεκεμβρίου 2020 η απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Εργασίας για την υλοποίηση προγράμματος “Σχολικά Γεύματα” για το χρονικό διάστημα Ιανουάριος – Ιούνιος 2021.

 Στο πίνακα των σχολείων(δημοσιεύεται στο ΦΕΚ), στα οποία  θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα ,συμπεριλαμβάνονται και 4 σχολεία του Γαλατσίου.

- 3ο  Δημοτικό Σχολείο Γαλατσίου

- 4ο  Δημοτικό Σχολείο Γαλατσίου

- 5ο  Δημοτικό Σχολείο Γαλατσίου

-16ο Δημοτικό Σχολείο Γαλατσίου

 

Δείτε το πίνακα με όλα τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα

Πηγή ΜyOta.gr

 

Πολλά παράπονα έχουν εκφραστεί κατά καιρούς και συνεχίζονται να εκφράζονται ακόμα και σήμερα εν μέσω πανδημίας για την λεωφορειακή γραμμή του Γαλατσίου, 608 «Γαλάτσι – Ακαδημία – Νεκρ. Ζωγράφου».

Όπως φαίνεται είναι δικαιολογημένα ,αφού σύμφωνα με την εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής " το λεωφορείο που εξυπηρετεί τη πόλη μας ,ήταν πριν την πανδημία, η γραμμή με την μεγαλύτερη επιβατική κίνηση.

Σύμφωνα με στοιχεία της εφημερίδας , οι πρώτες τρεις λεωφορειακές γραμμές που είχαν τη μεγαλύτερη κίνηση επιβατικού κοινού ήταν οι: 608 «Γαλάτσι – Ακαδημία – Νεκρ. Ζωγράφου» με 47.881 επικυρώσεις, 040 «Πειραιάς – Σύνταγμα» με 23.500 επικυρώσεις και 550 «Π. Φάληρο – Κηφισιά» 22.400 επικυρώσεις.

Αν δε συνυπολογίσουμε και την παλαιότητα των λεωφορείων(πολλά εξ' αυτών σε άθλια κατάσταση),μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε το διαχρονικό συγκοινωνικό πρόβλημα του Γαλατσίου.Πρόβλημα που έγινε ακόμα μεγαλύτερο εν μέσω πανδημίας , αφού τα Μ.Μ.Μ είναι από τους χώρους όπου συγκεντρώνεται μεγάλη μερίδα του πληθυσμού,άρα χώροι επικίνδυνοι για την μετάδοση του ιού.

Η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μόνο ευχάριστη δεν ήταν για επιβάτες και εργαζομένους. Ο μέσος όρος ηλικίας των υφιστάμενων οχημάτων έχει φτάσει τα 18,8 έτη για τα λεωφορεία πετρελαίου, τα 16 έτη για τα λεωφορεία φυσικού αερίου και τα 18,8 έτη για τα ηλεκτροκίνητα τρόλεϊ. Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, η τελευταία προμήθεια οχημάτων πραγματοποιήθηκε το 2009-2010, ενώ προσλήψεις προσωπικού στην ΟΣΥ έχουν να γίνουν από το 2006. Αποτέλεσμα αυτού, να βγαίνουν στους δρόμους πολύ λιγότερα οχήματα, 1.050 μέχρι πρότινος (850 πέρσι το καλοκαίρι), οι πολίτες να ταλαιπωρούνται και οι εργαζόμενοι να καταβάλλουν προσπάθειες για να ανταποκριθούν.

Οι ελλείψεις σε οχήματα και σε ανθρώπινο δυναμικό κρίσιμων ειδικοτήτων, κυρίως οδηγών, είχαν ως αποτέλεσμα τη δραματική μείωση του επιπέδου συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης. Σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού, την περίοδο 2015-2019 σημειώθηκαν πτώση των οχηματοχιλιομέτρων των οδικών μέσων κατά -10,9% και πτώση της επιβατικής κίνησης κατά-8,3%. Επίσης, κατά τις πρωινές ώρες αιχμής υπάρχει έλλειψη περίπου 100 οχημάτων (10,4%) σε σχέση με τον απαιτούμενο αριθμό για την εκτέλεση του προγραμματισμένου έργου.

Το μεγάλο πρόβλημα του συνωστισμού όμως φαίνεται να έχει υποχωρήσει ,αφού σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ ,κατά την  διάρκεια του δεύτερου lockdown η επιβατική κίνηση έχει μειωθεί σχεδόν κατά 75% ,ακόμα  και σε λεωφορειακές γραμμές όπως η 608 «Γαλάτσι – Ακαδημία – Νεκρ. Ζωγράφου», όπου πριν από την κορωνοϊό εποχή είχε περισσότερες από 47.000 καθημερινές επικυρώσεις κομίστρων.

Μέσα από τα στοιχεία αυτά, αναδεικνύεται και η μεγάλη ανάγκη έλευσης του Μετρό στο Γαλάτσι, που όχι μόνο θα λύσει τα προβλήματα συνωστισμού ,αλλά θα βγάλει και τη πόλη μας από την συγκοινωνιακή απομόνωση.