e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Η ολοκλήρωση της εγκατάστασης του ΠΑΛΑΙ  έγινε λίγο πριν τους ολυμπιακούς αγώνες  του 2004. Η πονεμένη,όμως, ιστορία του ξεκινάει από το 2002. Την έχουν γράψει  πολίτες κινηματικοί,ορισμένοι  από τους οποίους έχουν φύγει ( Αστήθα, Ζαφειράκης…   ).

Η "χρήση" της εγκατάστασης  έχει περάσει από πολλά στάδια : Είχε χωροθετηθεί ως  χώρος αθλητισμού – πολιτισμού, όμως η κυβέρνηση Καραμανλή ,το 2005, αλλάζει τη  χρήση του ,και με …διεθνή διαγωνισμό,  παραχωρείται, για 39 χρόνια , στην κοινοπραξία Sonae Sierra –ACROPOL  Χαραγκιώνης για να γίνει εμπορικό κέντρο, τύπου MALL.

Όμως τότε και για πολλά ακόμη χρόνια, το kίνημα της πόλης ήταν εδώ,ενώ εδώ δεν ήταν οι νεόκοποι του 2015 και εντεύθεν,που  "παίζουν"  με το ΠΑΛΑΙ..

Το κίνημα της πόλης ,όχι μόνον απέτρεψε την επιχειρηθείσα, από την κοινοπραξία,  πλαγιοσκόπηση της τοπικής κοινωνίας για να εξασφαλίσει κοινωνική συναίνεση, αλλά με συνεχή παρουσία ,ενέργειες και αξιοποίηση του προστατευόμενου χαρακτήρα της περιοχής,πολέμησε την διάτρητη  "μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων " και ακύρωσε   παράνομα χορηγηθείσα οικοδομική άδεια .Τελικά κατάφερε και η κοινοπραξία απεσύρθη.

Το καλοκαίρι  2015,μπροστά στον διαφαινόμενο κίνδυνο να παραχωρηθεί στην ΑΕΚ  ( δηλώσεις  Κοντονή…), η ΔΡΑΣΗ καλεί τον απερχόμενο Δήμαρχο Τσίρο,τον εκλεγέντα Δήμαρχο Μαρκόπουλο και τους ενεργούς πολίτες και ομόθυμα η πόλη αποφασίζει και συνυπογράφει  ότι Το ΠΑΛΑΙ (κυψέλη αθλητισμού-πολιτισμού ) ανήκει στην νεολαία και μόνον της περιοχής.

Στη  συνέχεια το τοπικό  κίνημα,σε συνεννόηση με την νεοεκλεγείσα Περιφέρεια Αττικής, καταφέρνει και  από τους τρεις Δήμους Γαλατσίου,Ν. Ιωνίας και του Δήμου Αθήνας λαμβάνονται ομόφωνες αποφάσεις διεκδίκησης και χρήσης της εγκατάστασης.  Ταυτόχρονα αξιοποιεί τις αποφάσεις των Δήμων  και σε συσκέψεις στην έδρα της αντιπεριφερειάρχου Ερμίνας Κυπριανίδου( παρόντων των Μαρκόπουλου,Γκότση,Βαρελά κι εκπροσώπων του κινήματος),συνομολογείται η αξιοποίηση και η χρήση της εγκατάστασης από τους τρεις  Δήμους,ενώ η περιφέρεια δεσμεύτηκε για υλοποίηση μελέτης ενεργειακής αναβάθμισης της εγκατάστασης και την μείωση του κόστους λειτουργίας της.

Φαινεται,όμως,ότι όλοι,εκτός από το κίνημα της περιοχής, άλλα πράγματα είχαν στον νου τους.    Έτσι μέσα  από δύο  "βελούδινες " καταλήψεις της εγκατάστασης από τον Δήμο Γαλατσίου (δήθεν  κόντρα στην ΕΤΑΔ), βρέθηκε η φόρμουλα να βολευτούν όλοι.:

Ο Σκάι που πήρε τους περιούσιους χώρους, ο Δήμαρχος που εισπράττει εντυπώσεις και έσοδα(!) από την χρήση ορισμένων χώρων του και η αντιπεριφερειάρχης που απαλλάχτηκε από… ενοχλητικούς κινηματικούς  πολίτες.

Πολλά περισσότερα μπορεί να πει κανείς για την ιστορία του ΠΑΛΑΙ,όπως και   για την  "ακυβερνησία"  της λειτουργούσας  εγκατάστασης. Δεν θα γίνουν κατανοητά, αν περιοριστεί κανένας  στην πράγματι σπουδαία σάλα,όπου πράγματι αθλούνται ορισμένα παιδιά ορισμένων Συλλόγων,ή στο λαμπερό γυμναστήριο,πόσο μάλλον στις φωτισμένες  αίθουσες  του κεντρικού κτιρίου όπου τα talent show  των Σκάι …

Όποιος,όμως, κάνει  ένα  προσεκτικό περπάτημα στην εγκατάσταση,μέσα κι έξω,  θα καταλάβει τι είχαμε,τι αξιοποιούμε και πόσο το ΠΑΛΑΙ  θα μπορούσε να "εξυπηρετήσει"  τα παρκαρισμένα στις καφετέριες παιδιά μας αλλά και τους  πολίτες, τους Συλλόγους.

Εντύπωση,πάντως,προκαλεί ότι ο περιούσιος αυτός χώρος,που αναμφίβολα δεν έχει την δέουσα προσοχή και φροντίδα,έχει αρχίσει να νοιώθει το αποτέλεσμα της έλλειψης ενδιαφέροντος.

Θα το καταλάβει όποιος προχωρήσει κατ ευθείαν από την  είσοδο ,χωρίς να στρίψει δεξιά ούτε στην πρώτη πάροδο  που οδηγεί στο υπαίθριο γκαράζ ,ούτε στη δεύτερη πάροδο που οδηγεί στις παραχωρημένες στον Σκάι αίθουσες, αλλά συνεχίσει και, πριν στρίψει δεξιά στον βασικό δρόμο του περίβολου, εκεί θα βρεθεί ενώπιον,  σεβαστού αριθμού αυτοκινήτων και `` μηχανών``,παρατημένων ,εν πολλοίς.άχρηστων και χωρίς πινακίδες  να.. κοσμούν το χώρο.

Νομοτελειακά,με τα χρόνια, ,το ΠΑΛΑΙ , πέραν άλλων σχετικών με την σύμβαση ΕΤΑΔ – Δήμου Γαλατσίου , χωρίς πολιτική υπεύθυνης  διαχείρισης και συντήρησης  των χώρων του,  θα μετατραπεί σε ασθενή της πόλης.

Ποιος  ,όμως, ενδιαφέρεται πέραν της μύτης του  και της τετραετίας του; 

                                                 

Του Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου

 

 

 

 

 

Το "αντί" γενικά δεν είναι καλός οδηγός στη ζωή.
Όμως, Δικαιωμά σου να είσαι και να δηλώνεις  αντιΣΥΡΙΖΑ.
Ίσως νιώθεις προδομένος,ίσως να έχεις ακόμη και τύψεις, επειδή το πρώην κόμμα σου ,μεταξύ άλλων , δεν έδιωξε τους  δανειστές και την τρόικα  ( έγιναν εταίροι και θεσμοί!), δεν εντόπισε και δεν  καταδίκασε τους υπεύθυνους της Ελληνικής τραγωδίας ( εθνικής ταπείνωσης ) ,μεταξύ των οποίων, εδώ και καιρό, συγκαταλέγεται  πλέον,  και ο ΣΥΡΙΖΑ .
Εγώ δεν σε κατηγόρησα γιατί, με αγαθή μεν  προαίρεση ,χωρίς όμως σοβαρή κοινωνική και οικονομική προσέγγιση του προβλήματος της χώρας,πίστεψες άκριτα ότι προεκλογικά  σου σέρβιραν.
Ούτε, γιατί σου απέκρυψαν  την δύναμη των άτεγκτων δανειστών ,των ανεξέλεγκτων αγορών, του αδίστακτου κεφαλαίου ,και κάτω από ποιες  προϋποθέσεις  θα μπορούσε να προβάλλει αντιστάσεις η καταχρεωμένη Ελλάδα.

Κάποιοι,σε κάποιες άκρες, τα έλεγαν,εσύ,όμως,…εκεί!!.
Ποιο συγκροτημένο κίνημα με μελετημένες  θέσεις και προετοιμασμένο λαό έβλεπες εσύ,που εγώ δεν διέκρινα; Αναφέρεσαι στο ΟΧΙ του 2015. Πράγματι, μπορούσε να ήταν αφετηρία για την  "ώρα Ελλάδας", χρειάζονταν,όμως κι άλλα πολύ περισσότερα πράγματα,όχι μόνον από τον ΣΥΡΙΖΑ, γιατί αυτός  ,δεν αρκούσε.Ήταν λίγος.
Αδικείς,όμως,τον εαυτό σου, όταν με εγκαλείς ως κρυφοΣΥΡΙΖΑ , επειδή δεν σκέπτομαι και δεν κρίνω τα πράγματα όπως εσύ.
Αγαπητέ φίλε,Για να γυρίσει ο Ήλιος θέλει δουλειά πολύ. Και ο Ήλιος δεν θα γυρίσει με εγωκεντρικούς  μωροφιλόδοξους αρχηγίσκους που δεν σπανίζουν ,ούτε στην αριστερά. Είναι μοιραίο ο λαός να απαγοητεύεται, όταν άκριτα στοιχισμένος πίσω από τον χαρισματικό, ή όχι, ηγέτη, διαπιστώνει την πραγματική πλευρά των πραγμάτων.Από τις  διασπάσεις που ακολουθούν και τις αποχωρήσεις, προκύπτουν  μικρές συλλογικότητες , όπου δεν απουσιάζουν,οι καπετάνιοι, οΙ αυλές ,η γραφειοκρατία. (ενδημικό φαινόμενο στην αριστερά)

Χρειαζόμαστε, πριν και πάνω απ όλα, όχι αρχηγούς,αλλά πραγματικά  αριστερούς πολίτες που μοχθούν να μάθουν ,να καταλάβουν,να κρίνουν και μετά να αποφασίζουν και να δρουν. Χρειαζόμαστε αριστερούς πολίτες,κι όχι οπαδούς αρχηγών,  γιατί  οπαδοί υπάρχουν και στα γήπεδα όπου, άλλωστε, εκεί δεν προσδοκούν κάτι προσωπικό.

Μα δεν αντιλαμβάνεσαι  ότι είναι πολύ φτωχό να ορίζεις, με απολυτότητα, την  πολιτική σου στάση και θέση, σε συγχορδία με όλους αυτούς που  καννιβαλίζουν τον ασθενή που οι ίδιοι έχουν στείλει στην εντατική; Δεν βλέπεις ότι,έτσι, γίνεσαι συνοδοιπόρος, αυτών  που παίζουν με την ασθενική μνήμη του μόνιμα προδομένου λαού  για να ξεχάσει τα ανομήματά τους;
Δεν εκνευρίζεσαι,βλέποντάς τους να στοιχίζονται δουλικά υπό τον Αυτιά- Σκάι, για λίγη δημοσιότητα και να διαμορφώνουν συνειδήσεις ;
Θέλουν να ξαναγυρίσουν, γιατί αυτή είναι η δουλειά τους,είναι ``επαγγελματίες`` οι άνθρωποι. Εσύ,όμως,είσαι μία άδολη ψυχή που παίζεις στο γήπεδό τους.Κι αυτό είναι άδικο για σένα.

Και το ερώτημα : Είμαστε ανήμποροι, καταδικασμένοι.Όχι βέβαια.Η κοινωνία ποτέ δεν πεθαίνει. Ο καθένας ,στην γενηά του, δουλειά μυρμηγκιού και η μεγάλη ώρα δεν θα αργήσει.Αν δεν προλάβει εμάς ,τους επόμενους.Άλλωστε ,το "σύστημα" έχει τόσες αδυναμίες. Θυμήσου τη ρήση του μεγάλου τιμονιέρη: "χάρτινη τίγρης". Και ο μεγάλος ΜΆΟ  δεν κρίνεται στα γεράματά του,όπως ο μεγάλος ΜΙΚΗΣ δεν θα κριθεί από τη θέση του έναντι του σκοπιανού.

Ας κλείσουμε και λίγο… φιλοσοφικά:

Αντί να γίνεσαι δέκτης της κατακλυσμιαίας  κομματικής προπαγάνδας,ένθεν κι  εκείθεν, στάσου σ εκείνα που συμβαίνουν γύρω σου. Στον τόπο σου,στην γειτονιά σου.Στο Δήμο σου. Θα καταλάβεις πολύ περισσότερα αν ενεργήσεις και μερικές φορές αυτενεργήσεις γύρω απ αυτά.Καταντά βολικό αλλά και δηλητηριώδες  να πιστεύεις ως δικές σου  απόψεις-  θέσεις που άλλοι με …πολύ λογική μας περνάνε..Σκέψου το λίγο.Φέρε στο νου σου τις τοπικές  εκφράσεις  του κομματικού συστήματος .Τέλος,σκέψου ότι μπορεί  ο  ΣΥΡΙΖΑ να έγινε σαν τα μούτρα τους,ουδόλως , όμως,τούτο  σημαίνει ότι ορισμένοι άνθρωποί του στο Γαλάτσι και αλλού  ,δεν είναι καλοί πολίτες με αξιοσημείωτο παρελθόν.

 

Του Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου

 

 

Ένας συνηθισμένος  "Κυριακάτικος Περίπατος" ,που οργάνωσε η ΔΡΑΣΗ   την Κυριακή   7 /10/18, εξελίχθηκε σε ένα απρόσμενο κοινωνικό-πολιτιστικό γεγονός  που `` γέμισε `` την καρδιά μας.

Κύριος συντελεστής η προσφερθείσα ανιδιοτελώς  Ελένη Κυραμαργιού, ιστορικός,εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος, που με προθυμία  και λιτό πλην πλούσιο λόγο και τεκμηριωμένη  ανάλυση, μας ξενάγησε στις ιστορικές γειτονιές,  κάνοντας στάσεις σε εθνικά σημαδεμένους χώρους .
Γεφυράκι των ρεμπέτηδων,Βούρλα,Πάρκο λιπασμάτων ,Αγιος Γεώργιος , Μάχη Ηλεκτρικής……..

Τι τόποι,τι ιστορία,τι πετυχαίνει μία μη  " δοσμένη" Δημοτική αρχή,όταν έχει τον κόσμο κοντά της.Αυτό που,προφανώς, δεν πέτυχε είναι να διώξει το διυλιστήριο Μελισσανίδη από την περιοχή του `΄Πάρκου  λιπασμάτων `` που με την φροντίδα του Δήμου  εξελίσσεται σε περιούσιο τόπο. 

Αυτό που συνέβη στις 7/10/18 μας  τόνωσε την πεποίθηση ότι τίποτα δεν έχει χαθεί,ότι,κάποια στιγμή, ο Έλληνας θα ξαναβρεί τον εαυτό του και θα γαντζωθεί  από το νήμα της πραγματικής   ιστορίας του κι όχι της νόθας  που την έχουν γράψει λαθρεπιβάτες   "νικητές "  αφού πρώτα την αμαύρωσαν.

Δεν είναι δυνατόν η Μάχη της Ηλεκτρικής να μένει στο περιθώριο και να μην αναδείχνεται η απόλυτος ευθύνη του πολίτη που, σε ιδιαίτερες στιγμές, μεταμορφώνεται σε υπέροχο πατριώτη.

Η πολιτεία οφείλει να δώσει χώρο στην παιδεία στο γεγονός ,με εκτενή αναφορά στο  ΕΑΜ – ΕΛΛΑΣ ,οι αγωνιστές του οποίου  έδωσαν την μάχη 

 

 

 

Του Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου

 

 

 

Οι συνήθειες δεν κόβονται,ακόμη κι αν έχεις αποφασίσει διαζύγιο μ αυτές. Νάμαι, λοιπόν,και πάλι στη Δημαρχείο, στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 2/10/18.  

Η αλήθεια,όμως πρέπει να ομολογηθεί.Κάποιοι παίρνουν το ρίσκο να σώσουν την πόλη.Φανταστείτε να είμαστε ακέφαλοι!. Δικαιολογημένο, λοιπόν,  το  "Καλά κάνω και χρησιμοποιώ το f/b"   και  "Αν έχετε πρόβλημα ντρέπομαι για λογ/σμό σας" .  Αν είχαμε λίγο χιούμορ λέω εγώ ( Τζήμας ),τώρα μάλιστα  που το  `` παραμύθι`` μπαίνει κι επίσημα στα σχολεία……

Αλήθεια, επίσης, είναι ότι ένα σπουδαίο όργανο  του Δήμου , η  " Διαπαραταξιακή επιτροπή για το ΠΑΛΑΙ "  με την επάνδρωσή της με κορυφαίο αντιδήμαρχο στη θέση του παραιτηθέντα Γ. Μελισσουργού ,τώρα θα συμβάλλει, τα μέγιστα, στην δημοκρατική λειτουργία της πόλης. Κι αυτό γιατί αυτή η επιτροπή,  δεν λειτουργεί! 

 Ποιος αμφισβητεί ότι, ο Δήμος έχει πλεόνασμα αλά Τσίπρα; Δικαιολογημένα και αποδεδειγμένα πλέον  , η κορυφή  δηλώνει ``περήφανη ``,και ότι   ενεργεί με γνώμονα το `` καλό του Γαλατσίου ``( πάλι Τζήμας )

 Ακούσαμε ότι η κορυφή είπε βροντερό ΟΧΙ ,όμως ο πονηρός  πελάτης, έπιασε το νεύμα και  έλυσε το ``θέμα`` του, μέσω  ΕΤΑΔ και  καπάρωσε το ΠΑΛΑΙ για   τα Χριστούγεννα.  Χρήματα;

 Επανερχόμαστε στις αλήθειες :Είναι εκτός αμφισβήτησης ότι οι μελέτες των έργων που χρηματοδοτεί η Περιφέρεια είναι, πριν απ όλα, …αριστερές αλλά  και… άψογες και… πλήρεις.Μπορεί να ξεχάσανε οι μελετητές  τις  "διαβάσεις" ,  από την μία μεριά στην άλλη, στην Πρωτοπαπαδάκη   ,όμως έχουν γνώση οι μελετητές. Προβλέπουν μικρά επανδρωμένα αεροπλάνα, κάτι σαν ντρόουνς ,δύο ατόμων, μίας χρήσης, να μας πετάνε απέναντι βρε αδελφέ!.

 ``Δεν τολμάτε να αγγίξετε καν τη λέξη `` χρήση γης``,κραύγασε ο συμπαθής μακρυμάλλης. Σωστά, γιατί αυτοί που αναμάσησαν την λέξη στο παρελθόν,  παρέδωσαν μία… υποδειγματική πόλη που τη χαιρόμαστε όλοι!. 

Επί τέλους,συμπληρώθηκε το λήμμα Διοίκηση στο διαδίκτυο: Διοίκηση σημαίνει  "να παλεύεις με προσωπικό κόστος``   ακόμη,  "Όταν διοικείς παίρνεις ένα ρίσκο"  .Εγώ λέω ( πάλι Τζήμας ) ότι αποτελεσματική διοίκηση είναι όταν ``μόνος κερνάς και μόνος πίνεις`` .Άλλωστε,σοφό το ρηθέν, ``εφόσον  ποτέ δεν έχεις διοικήσει,απλούστατα  δεν καταλαβαίνεις`` !

Απαντήθηκε και  το βασανιστικό ερώτημα:`` Γιατί στο Γαλάτσι δεν υπάρχουν  οικόπεδα;``Απλούστατα  γιατί `` κάποιοι έχτιζαν πολυκατοικιάρες ``.Εδώ την πάτησες μεγάλε! Εσύ που ήσουν τότε; Δεν είσαι δα τόσο μικρός και τόσο… παρθένος.Είπαμε τόπο στους νέους,όχι όμως κι έτσι!

Ποιος είπε ότι τα σκουπίδια είναι αφημένα όπως το 1980; Σοφά έχουμε ενεργήσει, ως Δήμος.Τρέχουμε με τον αραμπά και στον κατάλληλο χρόνο, θα τα φορτωνουμε  σε  διαστημόπλοιο, γιατί οι Αρειανοί πληρώνουν καλά,πολύ καλύτερα απότι οι Δανοί που αγοράζουν σκουπίδια από την Β. Αγγλία.

Είναι αρετή να είσαι ενωτικός .Όταν λες ότι `‘ολοι αφήσαμε ένα έργο`` φροντίζεις την υστεροφημία σου.Πάντως  τον αποθανόντα, ακόμη κι αν υπήρξε Δήμαρχος, δεν τον λες κύριο, αλλά αείμνηστο,εκλιπόντα κ.λ.π. ‘Οσο δε για το έργο που "όλοι έχουμε αφήσει" ….άστο καλύτερα να πάει!.

Τα οράματα ,έστω άϋλα, δεν λείπουν.Τα έχουν πολλοί στο Γαλάτσι.Χωρίς όραμα, πως μπορείς να κερδίσεις τις εκλογές;

Κάποιος είπε :Την κατάλληλη στιγμή θα το πουλήσουν το `` ΠΑΛΑΙ`` με το…αζημίωτο !Λέτε;

Με τούτα και με εκείνα φθάσαμε στο 5ο θέμα της Ημερήσιας διάταξης. Εδώ δεν άντεξα .Έφυγα οικτίροντας εαυτόν για τα βίτσια του. 

 

 Του Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τώρα που, με μία "εύγλωττη " επιστολή, ο Γερμάνος Μελισσουργός , παραιτήθηκε από αντιδήμαρχος και από Δημοτικός Σύμβουλος και αφού διάβασα την, υπέρ Μαρκόπουλου, ανάλυσή της , σε τοπική εφημερίδα ,  σκόπιμο κρίνω να φέρω στην επικαιρότητα τι είχα γράψει τον περασμένο Μάρτιο για την αποτελεσματικότητά  ενός Δημοτικού παράγοντα που ελάχιστα γνωριζόμαστε.

                                   

 

 

Του Ίκαρου Πετρόπουλου

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου

 

 

 

"Εξοργισμένος ασίγαστα από την απρόκλητη και βάρβαρη συμπεριφορά των ΜΑΤ στην Θεσσαλονίκη, στις 8 Σεπτεμβρίου 2018, που σχεδίασαν ακόμα και την δολοφονία μας!"

Ποιος είσαι συ ρε κουρδισμένο ρομπότ, που θα ασκήσεις βία πάνω μου; Ποιος είσαι συ ρε ακαλλιέργητο υποκείμενο, που θα εμποδίσεις να ασκήσω τα πολιτικά και τα ανθρώπινα δικαιώματά μου; Το δικαίωμα στην ελευθερία, στην ελευθερία της σκέψης και της έκφρασης. Το δικαίωμα στην εργασία, στην υγεία, στην τροφή, στην κατοικία, στην ιατρική περίθαλψη, στην εκπαίδευση. Το δικαίωμα να υπερασπίζομαι την πατρίδα μου, την ιστορία μου, τον πολιτισμό μου, το Έθνος μου, έτσι όπως εγώ τα αισθάνομαι, έτσι όπως εγώ τα πρεσβεύω. Πάνω από όλα το δικαίωμα να είμαι υπεύθυνος και ικανός, να προστατεύω και να συντηρώ την οικογένειά μου!

Ποιος είσαι εσύ ρε ξαμολημένο αγρίμι, να γίνεσαι άμεσα ανεξέλεγκτος κριτής και τιμωρός μου, έτσι όπως σε καθοδηγούν νοσηροί εγκέφαλοι, γεμάτοι ressentiment και φασισμό; Ποιος είσαι εσύ ρε απανθρωποποιημένο στοιχείο, που επέλεξες το πιο μισητό επάγγελμα, για να διακυβεύεις την σωματική μου ακεραιότητα και την ζωή μου; Ό,τι πολυτιμότερο δηλαδή μου πρόσφεραν οι γονείς μου και η φύση! Ποιος είσαι εσύ ρε βαρύκουο πράγμα, που όταν σου μιλώ δεν αποκρίνεσαι;

Όμως εγώ θα σου τα ανακράξω:

«Τούτος ο καιρός του τόπου μου με συνταράζει συθέμελα. Βλέπω την γη μου, που τόσες φορές από μικρό παιδί έχω εγκωμιάσει την αξεπέραστη ομορφιά της, την ιστορία της, τον πολιτισμό της, τα μνημεία της, να την αρπάζουν μέσα από τα χέρια μου. Αισθάνομαι ξενόφερτους κατακτητές να χουν καθίσει πάνω στον σβέρκο μου. Βλέπω αρπακτικά όρνια και σένα μαζί (γιατί και συ από μένα τρέφεσαι), να αφαιρούν το βιος μου. Να ατιμάζουν την αξιοπρέπειά μου, την προσωπικότητά μου, την ιθαγένειά μου ως αυτόχθονα πολίτη.

Βλέπω το κράτος, την κοινωνία, την τέχνη, την οικονομία, την παραγωγή, ολόκληρη την δημόσια και ιδιωτική ζωή να παραδέρνουν σ ένα βδελυρό τέλμα. Να αρρωσταίνουν όλα γύρω μου. Κι η αρρώστια αυτή είναι πολύ βαριά, με το πιο χαρακτηριστικό σύμπτωμα την αδιαφορία πολλών προς όλους και για όλα. Δεν θα ακολουθήσω την συμπεριφορά τους. Οι καιροί ου μενετοί. Μια κοινωνία, που δεν έμαθε ακόμα να αντιστέκεται, να επιβάλει το θέλημά της, εγκαταλείπεται στην διάθεση των επιτήδειων, των ανερμάτιστων, των συμφεροντολόγων, των καιροσκόπων, των προδοτών, των ολετήρων. Δεν θα τους μοιάσω!

Όχι, πρέπει να μάθουμε να κάνουμε το χρέος μας. Και να είμαστε αδυσώπητοι αντίκρυ σ΄ εκείνον, που δεν το κάνει. Το «μην χάνεσαι», «δεν βαριέσαι», «ωχ αδελφέ» δεν είναι στην νοοτροπία μου!

Θα απαντήσω λοιπόν εγώ για σένα, αγροίκα μούμια. Θα απαντήσω ακριβώς με τα λόγια του ποιητή Γιώργου Σεφέρη από την ομιλία του στην Στοκχόλμη στην απονομή του βραβείου Νόμπελ Λογοτεχνίας: «Όταν στον δρόμο της Θήβας ο Οιδίπους απάντησε την Σφίγγα κι αυτή του έθεσε το αίνιγμά της, η απόκρισή του ήταν: Ά ν θ ρ ω π ο ς (σ.σ. σε κάθε ερώτημα, για κάθε μας πράξη, η απάντηση είναι μία: Α Ν Θ Ρ Ω Π Ο Σ!). Τούτη η απλή λέξη χάλασε το τέρας.»

Έχουμε πολλά τέρατα να καταστρέψουμε, σιδηρόφρακτε, άνανδρε, δειλέ δολοφόνε: Ένα είσαι εσύ!»

(*) Αθανάσιος Καρανάσιος, Αθήνα, 11/9/2018

Πολιτικός Μηχανικός

τ. Επιμελητής Πολυτεχνείου του Βερολίνου

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Στον απόηχο της συγκλονιστικής τραγωδίας                                       
                                

Η συγκλονιστική τραγωδία στην ανατολική Αττική ( Μάτι , Ραφήνα…) ανάδειξε οδυνηρές, (ενοχλητικές για πολλούς) πλευρές του τρόπου που χτίστηκε η χώρα μας  (άναρχη αυθαίρετη, ωφελιμίστικη, ρουσφετολογική δόμηση, μέσα στα δάση…)

Γύρω από την πύρινη καταστροφή,τις ώρες τούτες, δεν στέκεται κανένας  τόσο στις διαχρονικές ευθύνες της  πολιτείας και των φορέων της,όσο στην απαράμιλλη ανθρωπιά και αλληλεγγύη  που επέδειξαν,οι συμπολίτες μας  που υπηρετούν σε δομές του Δημόσιου τομέα ( πυροσβέστες,αστυνομικοί,λιμενικοί, φαντάροι, αλλά και εθελοντές  και απλοί πολίτες,ψαράδες κ.λ.π.).

Κάτι τέτοιες τραγωδίες που αναδεικνύουν τον μεγαλείο – ψυχισμό  του Έλληνα, μπορεί να σημάνουν την Εθνική αναγέννηση,εάν φορείς και πολίτες εκφράσουν ανάλογα τον πόνο τους και  την, προς το παρόν, σιωπή τους.

Σκεφτόμαστε, όμως,αν στο  " Μάτι"  είχε προβλεφθεί   ένας μεγάλος δημόσιος χώρος  στο κέντρο της περιοχής ( π.χ. γήπεδο με διεξόδους και περίγυρο  ), η έκταση της καταστροφής θα ήταν μικρότερη.  Για κάτι τέτοιο θα έπρεπε ο, τότε, Δήμαρχος να ζητούσε και η πολιτεία να αποφάσιζε,πέραν άλλων,και   αναγκαστικές απαλλοτριώσεις,αν δεν υπήρχε δημόσια έκταση,όπως στο Γαλάτσι ).

Αυτή η απόφαση θα ήταν αντιδημοφιλής ,η δε  υλοποίησή της θα προκαλούσε αντιδράσεις και …απώλεια ψήφων, γιατί θα έθιγε συμφέροντα- περιουσίες.  Εδώ ,  όμως,, κρίνεται ο ρόλος και η αποστολή των αιρετών.Να προβλέπουν και να γίνονται αντιδημοφιλείς. Γιά να μην πληρώνουν ,με τραγωδία,οι επόμενοι αιρετοί και κυρίως ο τόπος και οι άνθρωποι , την ψηφοθηρική αμέλειά τους.

Επειδή, το "Μάτι "  παραδειγματίζει ( πρέπει ), ας μεταφερθούμε στη πόλη μας, στο Γαλάτσι ( όπως είναι χτισμένο),  κι ας αναλογιστούμε,  τι θα συμβεί σε περίπτωση ενός σεισμού που θα ξεσπιτώσει λίγους ή περισσότερους Γαλατσιώτες.

Ποιος δημόσιος χώρος  υπάρχει για την πρόχειρη υποδοχή των ανέστιων συμπολιτών μας,αλλά  και γιά  την λειτουργία των απαραίτητων  υπηρεσιών παροχής αρωγής ( πρώτες βοήθειες, φαγητό, φάρμακα…);  Μα μόνον το ΠΑΛΑΙ  και ο περιβάλλων υπαίθριος χώρος.
Πρέπει να συμβεί κάποιο δυσάρεστο φυσικό γεγονός για να αντιληφθούμε ,κατόπιν τραγωδίας ,τι έπρεπε να πράξουμε με το ΠΑΛΑΙ. όταν έπρεπε,δηλαδή χθες ,άντε σήμερα;
Στο σημείο αυτό εντοπίζεται και η αναγωγή στο Γαλάτσι της συμφοράς στο `` Μάτι``
Πρώτα:  Ο μιμητισμός μίας στείρας διαχείρισης που προκαλεί,ακόμη και …περισσεύματα, αντί της   αντιδημοφιλούς πρόβλεψης και πρόνοιας για τους επόμενους ,και  μετά:    "Γιατί να προβλέπουμε  δυσάρεστα; Σιγά μη γίνει σεισμός! .Εδώ έχουμε( προέχει ) την καθημερινότητα" .
Λες και είπε κανένας να κρατήσουμε το ΠΑΛΑΙ μόνον για τους σεισμούς!

Γι αυτό,αλλά  και για μία σειρά άλλων σπουδαίων λόγων,το "Κίνημα Φορέων και Πολιτών"  και η "ΔΡΑΣΗ" , έχουν αναδείξει το ΠΑΛΑΙ  ως το κορυφαίο δομικό πρόβλημα της πόλης – περιοχής. Κάποιοι,όμως,μαζί και η πλειοψηφία του Δημοτικού φάσματος στο Δήμο του SURVIVOR, με συνευθύνη της Περιφέρειας Αττικής,  προτίμησαν την…ωφελιμότητα μίας ακόμη 4/ετίας.
Ο δημότης θα ψηφίσει με βάση αυτό που βλέπει,όπως ο Αθηναίος κάτοικος στο "Μάτι " ψήφιζε με βάση το δικό του πράσινο και τα δικά του πολλά τετραγωνικά ,εν πολλοίς, παράνομα, αδιαφορώντας για την επικινδυνότητα του συνόλου της περιοχής του !

Σημείωση : Ο σταθμός του SURVIVOR( Σκάι ), που πολιτιστικά,κοινωνικά ,πολιτικά εκθειάζει  το πρότυπο της  "εξουσίας διαχείρισης - βιτρίνας " και τώρα  κραυγάζει        γιατί δεν  "διατάχτηκε η άμεση εκκένωση" , προτιμά να αγνοεί ότι με τον πολίτη – ψηφοφόρο,δηλαδή αμέτοχο,μη ενημερωμένο,μη οργανωμένο δημοκρατικά σε ένα Δήμο, τούτο μοιάζει ανέφικτο,ακόμη και με την πιο σύγχρονη τεχνολογία.
Χρειαζόμαστε άλλα πρότυπα εξουσίας,άλλες συμπεριφορές,ριζοσπαστική σύγκρουση με μικροσυμφέοοντα,  με ριζοσπαστικές αντιδημοφιλείς αποφάσεις για να φτιάξουμε  "κράτος υπηρέτη του πολίτη ".

Του Ίκαρου Πετρόπουλου

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου 

 

 

 

 

 

Το πάθαμε κι αυτό.Ένα τόσο σημαντικό γεγονός στο Δημαρχείο  κι εμείς,πάλι στην απέξω. Δεν το πήραμε χαμπάρι.Δεν το ζήσαμε
Ξέραμε ότι η αριστερή  κυρία Ρένα αρέσκεται στα εγκαίνια  στο Γαλάτσι.Τις άλλες όμως,επίσης αριστερές  κυρίες, την Θεανώ και την Ερμίνα, είχαμε καιρό να τις δούμε. Την πρώτη από τις εκλογές ( ομιλία στην Λυσίου), την δεύτερη από τότε που ,σε κοινό Δημοτικό Συμβούλιο Μαρκόπουλου – Γκότση ,στο ΠΑΛΑΙ ,  έλυσε με αριστερό τρόπο, το θέμα και πέτυχε  κοινωνική ειρήνη στο Γαλάτσι  με τον Αλαφούζο και τον Μαρκόπουλο ικανοποιημένους και με το  "Κίνημα Φορέων και Πολιτών " υπονομευμένο.  Αριστερές είναι, ξέρουν…..

Το γεγονός το μάθαμε,κατόπιν εορτής,από φωτογραφίες και από το δελτίο τύπου του Δήμου Γαλατσίου και από τον ΠΑΛΜΟ βεβαίως,βεβαίως.Οι τρεις αριστερές αξιωματούχες ήρθαν στην πόλη μας στις 5/9/18 για να εγκαινιάσουν  το    "Κέντρο Κοινότητας Δήμου Γαλατσίου``.
Φαντάζομαι την ταλαιπωρία που υφίστανται γιατί  έχουν,ήδη,εγκαινιάσει άλλα 55 κέντρα στην Αττική.  Δεν είναι εύκολο να κόβεις,συνεχώς, κορδέλες. 
Η  πικρία της αποχής μας από το σημαντικό γεγονός υποχώρησε ,όταν διαβάσαμε  ότι,επί τέλους, στο Γαλάτσι λειτουργεί  "ένα ισχυρό και καλά οργανωμένο κοινωνικό δίκτυο  `` (Μαρκόπουλος ) αλλά και ,ότι  " οι αιρετοί πρέπει να είναι εργάτες" , και ότι  "ο Δήμαρχος Γαλατσίου `είναι ένας Δήμαρχος που τον χρειάζεται η πατρίδα μας"  (Δούρου). Καημένη Ράνια……

Μέσα από τις φωτογραφίες,θέλησα να εντοπίσω γνωστούς Γαλατσιώτες γιά να ενημερωθώ πληρέστερα.  Εκτός από ελάχιστους Δημοτικούς αξιωματούχους κι εθελοντές δεν διέκρινα κανέναν.  Κι όμως η αίθουσα έδειχνε γεμάτη.Το δελτίο τύπου μου έλυσε την απορία. Καταμέτρησα μία κουστωδία 32 τουλάχιστον ανθρώπων,  υπαλλήλων –στελεχών Υπουργείων και πολυποίκιλων  -δυσερμήνευτων οργανισμών  ( Υπ.Εργασίας,Περιφέρειας Αττικής, ,ΕΣΠΑ, ΕΥΣΕΚΤ, ΕΥΔΕΠ, ΚΠΑ Πατησίων,ΟΠΕΚΑ και εκπροσώπων εννέα Δήμων .Μαζί με συνοδούς , οδηγούς,ασφάλειες κ.λ.π. πάλι καλά που χώρεσαν στην αίθουσα.
Ποιος εξέθεσε ποιόν μ αυτό το δελτίο;

Τέλος,διάβασα  ότι η τελετή έγινε πρωί.Προφανώς  επειδή τις πρωινές ώρες είναι έντονη η αίσθηση της αύρας.Όχι της  ανύπαρκτης αύρας  της αριστεράς ,αλλά της εξουσίας που ξέρει να προφυλάσσει τα νώτα της. 

 

Του Ίκαρου Πετρόπουλου

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου

 

 

 

Δεν ήταν απλά ένα τρισάγιο υπέρ των πεσόντων στον ΕλληνοΙταλικό πόλεμο  του 1940 –1941.Ο στρατηγός της ΔΡΑΣΗΣ, Γιάννης Μυτιληναίος, μας είχε προετοιμάσει με τα αντικειμενικά στοιχεία του Αλβανικού έπους.Πως δηλαδή οι Έλληνες απέκρουσαν και στη συνέχεια πήραν φαλάγκι  τις σιδηρόφρακτες μεραρχίες του Μουσολίνι απελευθερώνοντας την Β.Ήπειρο.
Το μικρό εκκλησάκι της περιοχής,οι δύο ελληνοπρεπείς παπάδες,η κατάθεση στεφανιού στο λιτό μνημείο των πεσόντων και τα λόγια της ΔΡΑΣΗΣ : 
<< Η ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ,καταθέτει το στεφάνι αυτό σε ένδειξη τιμής και αιώνιας ευνωμοσύνης στα αδέλφια μας που έπεσαν στα χώματα αυτά υπερασπιζσμενοι την πατρίδα ,την δημοκρατία και τις αξίες της ζωής, κόντρα στον φασισμό>> 
ανέβασαν κατακόρυφα το φρόνημα 50 ανθρώπων.Το φρόνημα εκτινάχτηκε στα ουράνια όταν παπάδες και πολίτες ψάλαμε  << τη υπερμάχω στρατηγω τα νικητήρια…>> και στη συνέχεια < από τα κόκκαλα βγαλμένη… >> .
Στιγμές ανεπανάληπτες ..Εκείνοι ανέβαιναν και κατελάμβαναν  βουνά,έτοιμοι να θυσιαστούν << για την πατρίδα >>, αψηφώντας τον θάνατο, εμείς, σήμερα,  βουτηγμένοι στη πεζότητα μίας νεοφιλελεύθερης ζωής, θεοποιώντας την ύλη.
Σε συνθήκες ειλικρίνειας ,Ο δημοκρατικός πατριωτισμός και τα άσματά  του δένουν αρμονικά με τον Ελληνισμό κι αυτός δεν εκχωρείται ασυγχώρητα στους φασίστες

Ένας Ιερωμένος κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν του θεού

Η ΔΡΑΣΗ προσφώνησε τον Μακαριότατο αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο, στη συνάντηση μαζί του, στις 3/6/18,στα Τύρανα, με τα παρακάτω λόγια: 

 << Μακαριότατε,
Είμαστε ένας φορέας ,ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ >>, που δραστηριοποιείται στο Γαλάτσι,στην ευρύτερη περιοχή των πατησίων και στην Κυψέλη. Πρόκειται για περιοχή με σοβαρά προβλήματα. Προσερχόμαστε στην αρχιεπισκοπή σας με πλήρη σεβασμό στο κοινωνικό, πολιτιστικό και πνευματικό έργο που παράγετε και διαθέτετε στους πολίτες της γειτονικής χώρας ,κι όχι μόνον. Με ακόμη μεγαλύτερο σεβασμό στεκόμαστε στο σοφό λόγο σας που, παρά τα βαθειά νοήματά του και την πνευματικότητά του, εκφέρεται με τέτοια πραότητα  που γίνεται αντιληπτός – κατανοητός από τον απλό πολίτη. Σας ευχαριστούμε που μας δεχθήκατε,σας ευχαριστούμε που υπάρχετε και αποτελείτε σημείο αναφοράς που γαληνεύει τις καρδιές μας>>.

Η συνάντηση μίας και πλέον ώρας  με τον αρχιεπίσκοπο ήταν συγκλονιστική.
Ο άνθρωπος επιβεβαίωσε  την εικόνα του μοναδικού ιερωμένου στον χώρο της ορθοδοξίας.Σκεπτόμαστε ότι η προσφώνησή μας ήταν φτωχή ,μπροστά στο μεγαλείο που αναδίδει η φυσιογνωμία αυτού  του ανθρώπου.Γιά το περιεχόμενο και την αξία αυτής της συνάντησης θα οργανώσουμε ειδική εκδήλωση.Θα τον αδικούσα αν το επιχειρούσα σ ένα σημείωμα.

(Από την τετραήμερη εκδρομή( 1 – 4 /6/18) στην Αλβανία που πραγματοποίησε  η ΔΡΑΣΗ ) 

YΓ.Οι φωτογραφίες του Κυριάκου Μπούρα     

Του Ίκαρου Πετρόπουλου                           

 

Το προηγούμενο άρθρο " Μάτι και Ραφήνα δείχνουν Παλαί και η προτροπή κατάθεσης, υπέρ των πυρόπληκτων,σε λογαριασμό στην Τράπεζα της Ελλάδος, προκάλεσε
αντιδράσεις,προφορικές κυρίως. Πιο αντιπροσωπευτική, θεωρώ ,την παρακάτω αντίδραση (μήνυμα) από την… Θεσσαλονίκη: 
       
     `` Ίκαρε,απορώ. Δεν έτυχε να πληροφορηθείς, πως αυτές οι δωρεές δεν φτάνουν ποτέ στους πληγέντας, αλλά στους Δήμους για έργα βιτρίνας! Μπορείς ακόμη και εμπιστεύεσαι τους επικίνδυνους που μας κυβερνούν με εντολές εξωτερικού;"

Έτσι αντέδρασε φίλος, συνάδελφος ,με τον οποίο,εδώ και…50 χρόνια συμπίπτουμε σε κοινωνικές και μαζικές διεκδικήσεις ,τον οποίο η φιλία μας δεν θα εμπόδιζε να εκφραστεί ,όπως ό ίδιος εκτιμά.
Του ανταπάντησα με το παρακάτω μήνυμα ( αυτό λέγεται διάλογος ) :

``Αγαπητέ Γιάννη,πέραν από... απορίες αλλά και  ενδοιασμούς - επιφυλάξεις,  το σημαντικό είναι ,η συμμετοχή του μεμονωμένου πολίτη, με  το μόνο δυνατό  τρόπο που,σήμερα, έχει στην διάθεσή του,δηλαδή ,  της κατάθεσης ενός μικροποσού  σ ένα λογαριασμό.
Η αξιοπιστία και η  ηθική στο δημόσιο βίο   δεν εξαντλείται σε καμία σημερινή ή αυριανή κυβέρνηση, αντίθετα αναφορά έχει στην  ίδια την κοινωνία,δηλαδή τον πολίτη που πρέπει με την στάση  του,την συμμετοχή του ,αλλά και τον ασκούμενο έλεγχο να αποδεικνύει ότι είναι ΠΟΛΙΤΗΣ..Και να μην περιορίζεται σε μία ψήφο κάθε τετραετία.Είναι άστοχο να ταυτίζεται μία πρόταση με... εμπιστοσύνες και συμπάθειες σε κυβερνήσεις. Σε φιλώ.Ίκαρος`
`
H ίδια απάντηση αρμόζει και στους ,όχι ελάχιστους φίλους, στο Γαλάτσι που ενώ,οι περισσότεροι ,λειτουργούν ως πολίτες (συμμετοχή σε αναδασώσεις ,σε πράξεις
αλληλεγγύης, στο κίνημα για την διάσωση του ΠΑΛΑΙ…),το αντι ΣΥΡΙΖΑ μένος τους, τους ώθησε να διαμαρτυρηθούν γιατί  "δεν καταδικάζω ανοιχτά την κυβέρνηση,συνεπώς είμαι  " κρυφοσυριζαίος"!!!.
Λες και θα μου ήταν δύσκολο να ταυτιστώ με τον ΣΥΡΙΖΑ ,αν έτσι πίστευα.
|
Συμπληρώνω ,για τους αντιΣΥΡΙΖΑ πολίτες:
Αν, απ αυτή την ανείπωτη τραγωδία,το μόνο που θα προκύψει είναι η εναλλαγή κυβέρνησης,τότε πράγματι, ο κύκλος της παρακμής της χώρας μας θα είναι οδυνηρά
μακρύς. Για τους Έλληνες, αυτή η τραγωδία,πρέπει να αποτελέσει αφετηρία ΑΛΛΑΓΗΣ.Αλλαγής παντού.Η συντελεσθείσα μετατροπή της υπερχρεωμένης χώρας
μας σε αποικία χρέους (απόλυτη εξάρτηση από ξένους – δανειστές) και το γκρίζο αύριο των παιδιών της απαιτεί πραγματική Αλλαγή.|

Από το "ΜΑΤΙ " να ξεκινήσει ένα κίνημα διαμαρτυρίας και ριζοσπαστικών αλλαγών στην εκπαίδευση,στην υγεια,στην διοίκηση ,κόντρα στα ρουσφέτια,στον ημετερισμό-
νεποτισμό,στην ευτέλεια και τον λαικισμό, στις χρηματιζόμενες πολεοδομίες,στα τζάκια,στους παράγοντες ,στους γόνους, στην υποκρισία των εχόντων…..
Δεν είναι μόνον τα δεινά της τελευταίας 10/ετίας..Είναι και μία σειρά γεγονότων που σχετίζονται με τον πλανήτη μας ( η κλιματική αλλαγή και η αδυναμία του υπόλογου
καπιταλισμού να την αντιμετωπίσει,η τεχνητή νοημοσύνη και ρομποτική που τείνουν να ανατρέψουν τις συνηθισμένες μορφές της οικονομίας.

Είναι κρίμα η Ελλάδα να σέρνεται, μοχθούσα να μπει στον τελευταίο κύκλο μιας παρακμάζουσας παγκόσμιας οικονομίας που εξαντλεί τις δυνατότητές της..Η
τραγωδία σε ΜΑΤΙ-ΡΑΦΗΝΑ και το σόκ που προκάλεσε να σημάνει : ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΑΣ``.

Ο Θεσσαλονικιός φίλος τις απόψεις αυτές τις απέδωσε σε Ρομαντισμό,εθελοντισμό ,σε κοινωνική συμπαράσταση. Κι όμως,τα γεγονότα μιλάνε.Και η αλλαγή δεν μπορεί να γίνει ,ούτε με κατακλυσμιαίο τρόπο,ούτε χωρίς τη συμμετοχή του πολίτη.
Ας αρχίσουμε από τα μικρά της γειτονιάς μας,του Δήμου μας,ας πάρουμε μαζικά μέρος  "στα της πόλης μας " ,ας τα προβάλλουμε, κι ας τα διεκδικήσουμε με την ευκαιρία των δημοτικών εκλογών,αξιοποιώντας την απλή αναλογική .

Είναι αστείο, να ζητάς εκκένωση του πληθυσμού μπροστά σε ακραίο γεγονός ,είναι αφελές να εγκαλείς για πραγματικές ολιγωρίες ,όταν έχεις συμβιβαστεί και αποδεχθεί
το μοντέλο του κυβερνήτη και της αυλής του, ή του Δήμαρχου –παράγοντα που όλα τα κάνει μόνος του,`` με τους ανθρώπους του`` και με τον πολίτη θεατή.
Η χαραυγή , μόνο με τον πολίτη συμμέτοχο και κριτή μπορεί να προβάλλει . Γιατί το παλιό της παρακμής δεν θα φύγει από τους  "από πάνω" . Αυτοί ακόμη και καλές προθέσεις αν έχουν, το "σύστημα" έχει την δυνατότητα να τους εγκλωβίζει

Του Ίκαρου Πετρόπουλου

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου

 

 

Ατέλειωτες τετραετίες παρακολουθούμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση ( πάλαι ποτέ  "κύτταρο Δημοκρατίας "), να έχει μετατραπεί σε κακέκτυπο της κεντρικής πολιτικής σκηνής,να έχει αντιγράψει τα στραβά και τα ανάποδα της (αυθαιρεσίες   πελατοκρατία….)
Χρειάζεται,άραγε ,ιδιαίτερη μελέτη για την επιβεβαίωση συτής της παρατήρησης;

Αρκεί  να θυμηθεί κανένας, τους τελευταίους  Δημάρχους Αθήνας,  Κακλαμάνη, Αβραμόπουλο,Μπακογιάνη, σε τι δεσμεύθηκαν, και τι τελικά άφησαν πίσω τους. Να θυμηθούμε και τους Δήμαρχους Γαλατσίου , Παπαδιονυσίου, Τούντας,Τσίρος…  Ακόμη , να μην ξεχάσουμε τον παράγοντα Πατούλη, που σήμερα μεσουρανεί και δίνει γραμμή καταψήφισης στους Δημάρχους της χώρας ! .
Όλοι αυτοί ,με την απόλυτη και ανεξέλεγκτη εξουσία τους, τι άφησαν πίσω τους ;

Πόσοι  Δήμοι,σήμερα, συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των Δημοτών τους;  Δεν έχει κανένας, παρά να παρακολουθήσει ένα Δημοτικό Συμβούλιο. Θα …καταλάβει. Φταίει γι αυτή τη κατάσταση το ισχύον  Δημαρχοκεντρικό σύστημα που δίνει στον Δήμαρχο και στην πλειοψηφία του  υπέρμετρη εξουσία; Φταίει,αλλά όχι μόνον αυτό.Το ίδιο ισχύει και για την απλή αναλογική του Κλεισθένη.Η απλή αναλογική, από μόνη της, δεν πρόκειται να αλλάξει ριζικά την κακοδαιμονία των Δήμων.
Μπορεί ,όμως , να  κεντρίσει το ενδιαφέρον ικανών και αξιοπρεπών πολιτών, να ασχοληθούν με τα κοινά της πόλης τους και  να δώσουν κάποια ώθηση προς τα εμπρός των τοπικών κοινωνιών που τώρα διάγουν περίοδο αφασίας.

Με την απλή αναλογική δεν θα μπορεί , ένα άτομο ,με τον χειρισμό της εξουσίας του ( αμοιβόμενοι  αντιδήμαρχοι,πρόεδροι Ν.Προσώπων κ.λ.π. ) να κυβερνάει,  με απούσα μία ολόκληρη πόλη.
Όσον αφορά την ακυβερνησία που …φοβούνται  οι πανίσχυροι,σήμερα, Δήμαρχοι, ακόμη και του 23% - 25 % του α΄γύρου (!), ας μην ανησυχούν. Η εξουσία ποτέ δεν έμεινε ορφανή.Η συμμαχία ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ  είναι αποστομωτική.

Πήρα στα χέρια μου το σχέδιο νόμου του ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ που έχει τεθεί σε διαβούλευση. 324 σελίδες !. Περιλαμβάνει και σειρά διατάξεων νεοφιλελεύθερης κατεύθυνσης. Όμως,μετά τα μνημόνια και την ξεδιάντροπα ομολογούμενη πλέον εξάρτηση της χώρας μας από ξένους δανειστές (  θεσμοί …), και την θεσμοθετημένη ενεχυρίαση της εθνικής  περιουσίας,το να στέκεται κανένας , στα αρνητικά του Κλεισθένη μοιάζει αφελές.

Το μόνο που προέχει σήμερα είναι να κουνηθεί η κοινωνία και η απλή αναλογική προσφέρει μία δυνατότητα. Ας δηλώσει παρουσία, ας δυναμώσει ο λαϊκός παράγοντας για να αντιπαλέψει,όχι μόνον  τις αρνητικές προβλέψεις του ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ, αλλά την υποδούλωση της χώρας. Μία άρνηση ψήφου στην βουλή, μεταξύ αυτών και της απλής αναλογικής, δεν είναι δα επαναστατική πράξη. 

Του Ίκαρου Πετρόπουλου 

 

Διαβάστε περισσότερα του ιδίου