e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

Δευτέρα 17 Μάη. Με πλάκωσε το στρώμα μάλλον μιάς και κοιμήθηκα κάπου οχτώ ώρες συνεχόμενες. Τακτοποιώντας το πρωινό μου ξύπνημα, κάθομαι τώρα αντικρυστά στον ήλιο και τον ευχαριστώ που και τούτο το πρωινό μ’ έχει εδώ, στην αγκαλιά του και μου χαρίζει απλόχερα τον πλούτο του.

        Από το γραφείο μου -που βλέπει την Ανατολή- μπορώ και παρακολουθώ μιά λωρίδα πράσινου, κήπους με λεμονιές, κλήματα, πουλιά να τριγυρνάνε ανεμπόδιστα όπου θέλουν, γάτες να παραβιάζουν ιδιοκτησίες, ακούω απόλυτη σιωπή, ανθρώπους δεν αντικρύζω πουθενά. Σκέφτομαι ξαφνικά: όταν ο άνθρωπος δεν φανερώνεται, τότε πραγματικά υπάρχει απόλυτη σιωπή. Αυτός όπου σταθεί φλυαρεί μη μπορώντας έστω και μερικές στιγμές να καθίσει ήρεμος, σιωπηλός μέσα και έξω του. Μου φαίνεται τελικά πως ο άνθρωπος έχει πλάκα σαν τον παρατηρείς να θυμώνει, να φωνάζει, να φοβάται, να οργίζεται με την πουτάνα την ζωή, να παλεύει με τον συνάνθρωπό του για τις ψευδό-ιδεολογίες, να ζει διαρκώς μέσα στη σύγκρουση, αυτός ο καλός, οι άλλοι, όσοι δεν συνερίζονται τον πόνο του, κακοί.

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 Τώρα που το βλέπω, τι είναι κακό και καλό δεν ξέρω, αλλά μάλλον αυτές οι δυό έννοιες πάνε πακέτο, αν δεν υπάρχει η μιά ούτε η άλλη έχει λόγο ύπαρξης. Όχι μόνο εγώ δεν ξέρω τι εστί καλό και κακό, κανείς δεν ξέρει, αλλά σαν ρωτήσεις κάποιον τι είναι, κάτι θα βρεί να απαντήσει, μην τον πείς κι αμόρφωτο! Τα ίδια πράγματα συμβαίνουν και με την ηθική, όλοι μιλάνε για δαύτη, πολιτικοί, ιερείς, χωροφύλακες, όλες οι τάξεις την αναλύουν κατά το συμφέρον τους, και το αστείο βέβαια είναι το αντίθετό της, το ανήθικο. Καλό – κακό, ηθική – ανήθικο, τι ωραία αλήθεια κόλπα απασχολούν τον άνθρωπο; Στο σχολείο θυμάμαι, γράφαμε διαγώνισμα στη Λογική. Τι να ξέρω από Λογική εγώ, είχα το βιβλίο μαζί μου κι έκανα αντιγραφή. Ούτε ο πρώτος ήμουν ούτε ο τελευταίος, στην ασάφεια εκείνο που έχεις να κάνεις για να πάρεις βαθμούς, η αντιγραφή είναι μονόδρομος. Με τσακώνει όμως ο καθηγητής στα πράσα, μου παίρνει το βιβλίο, το κλείνει, με κοιτάζει απαθής και μου λέει: το να αντιγράφεις την ηθική παιδί μου είναι ανήθικο, αν αντιγράφεις Λογική είναι παράλογο. Θα συνέχιζε, αλλά πιο πίσω κάποιος άλλος δρούσε επίσης παράλογα, οπότε άφησε εμένα και πήγε σ’ αυτόν, λίγο μετά -όπως κατάλαβα τότε- το παράλογο κυριαρχούσε εντός της αίθουσας.
  

        Για να μην με τρώνε όμως οι σκέψεις και οι ασαφείς έννοιες, σηκώνομαι από τη βολή του γραφείου και ετοιμάζομαι να πάω να περπατήσω στο Άλσος του Βέϊκου. Έχει ανοίξει πάλι εδώ και αρκετές μέρες και προσφέρει στον επισκέπτη ένα σωρό οφέλη, σε λίγο καιρό θα προσφέρει και κεριά για τις αρτοκλασίες στην Παναγιά την Ινδιάνα, σφάγια στη γιορτή της, μπορεί και κανένα θαύμα για να συγκινείται ο λαός. Τελικά αυτό το Άλσος έχει τα πάντα μέσα του, από την «επανάσταση» να απαλλοτριωθεί τον παλιό καιρό, μέχρι στον θαυμαστό καιρό μας της 4ης βιομηχανικής επανάστασης μια Παναγιά να ευλογεί τα «έργα και ημέραι» του καλού μας Δημάρχου που όπως μολογάνε οι γνωρίζοντες είναι πολλά και ωφέλιμα.

        Ας είναι, μπορεί στο μέλλον, εντός του ναού να συναθροίζονται και οι μικρό-σοφιστές του Γαλατσίου, υλιστές είναι κι αυτοί σαν τους παπάδες. Μονάχα ο Χριστός γκρέμιζε ναούς, οι υλιστές πάντα βρίσκουν τρόπους και το χρήμα το μυρίζονται σαν τις ύαινες και ... οικοδομούν συνέχεια κτίσματα αποβλάκωσης, βαπτίζοντας τα "ιερά"

" Ο ΠΕΖΟΠΟΡΟΣ ". 

 

 

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

 

-... Το Πανηγύρι 
--- 12 ο' clock

-Η Αίθουσα αναμονής στο Γαλάτσι

-
 Σφοδρή σύγκρουση του Δημάρχου με τον υιό του Δαιδάλου

- Αμπέλια και λαχανόκηποι στο Γαλάτσι

  Είναι η κ. Έλενα Ζέρβα η αντανάκλαση της κ. Αυλωνίτου;

- Το Γαλάτσι στην αρχαιότητα

- Η διανόηση του Γαλατσίου στην εξορία

- Τα ιερά της πόλης μας

Ίδιες ειδήσεις - ίδια προπαγάνδα - ίδιες μορφές

- Είδωλα ή άλλως αντανακλάσεις 

- Όλα είναι "Μήδεια"...

- Αφιέρωμα στον Έρωτα

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς - μέρος Β' 

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς  

-Πλατεία Ιάκωβου Καμπανέλη...στο Γαλάτσι

Διανόηση στο καφέ Ιντερνέτ ...

-Προς αφελείς ψηφοφόρους …

-Ο Διανοούμενος ...

 

-Λεωφόρος Βέϊκου

 

Δεύτερη συνεχόμενη χρονιά χωρίς πανηγύρι της Αγίας Γλυκερίας. Βέβαια, το πανηγύρι της πολιούχου της πόλης μας δεν ήταν παραδοσιακό, όπως στα χωριά καλή ώρα της ωραίας και τίμιας πατρίδας μας, όπου, τσίκνιζε ο ουρανός από τις γουρνοπούλες, τα πάσης φύσεως σφαχτά, έρρεαν οι μπόμπες από κρασί μέχρι σκώτς κι έφτιαχνες κεφάλι απ’ αυτά και από τα πολλά ντεσιμπέλ των μικροφωνικών εγκαταστάσεων. Όχι, στο πανηγύρι της πόλης μας λάμβαναν μέρος διαφορετικά πράγματα, πιο ουσιώδη, πιο πολιτισμένα, πιο εμπορικά.   

Λίγα χρόνια πιο πίσω ας πούμε, ο «γύρος του θανάτου» ήταν πολύ προχώ γεγονός, με τους μηχανόβιους να φέρνουν σβούρες ή τα μίνι κούπερ να κόβουν τις ανάσες των θεατών. Πιο προχώ κατάσταση όμως ήταν αυτή με τη ρουλέτα. Τι παιδιά κι αυτοί οι τύποι οι γκρουπιέρηδες, αλλά και ο άδολος λαός, δίψαγε για γρήγορα κέρδη, όπως διψάει καλή ώρα ο λαφιάτης σαν μυρίζεται φρέσκο γάλα. Λαφιάτης ή τζογαδόρος, την αρρώστια την είχαν στο αίμα τους. Παρακεί όμως από την ρουλέτα, νάσου κι οι παπατζήδες, αυτοί οι απίθανοι τύποι που πόνταραν στην αφέλεια του καθενός. Πάντοτε όμως, έπεφτε σύρμα: «αστυνομία» και για λίγο, μέχρι να περάσουν οι αστυνομικοί, όλοι αυτοί οι τύποι έκαναν αγαθοεργίες.

Σαν στέγνωναν από φράγκα οι τζογαδόροι, και δεν είχαν ούτε για ένα σουβλάκι περιωπής από του «Βελή», ξέπεφταν στο μαλλί της γριάς, τι να κάνουν, να πάνε πίσω στο σπίτι με άδειο στομάχι μέρα γιορτινή; Δεν γινόντουσαν αυτά τα πράγματα.

Η εξέλιξη βέβαια, ή άλλως η οσμή του χρήματος, το πανηγύρι το επέκτεινε με ένα σωρό άχρηστα πράγματα πλήν δυό πάγκων βιβλίων, οι γύροι του θανάτου καταργήθηκαν μιάς και σήμερα όλα τα παιδιά έχουν δικά τους μηχανάκια για να κάνουν τις ταρζανιές τους, η μόνη σταθερά που συνδέει το παλιό με το καινούργιο, είναι φυσικά το μαλλί της γριάς. Όλος ο παλιός κόσμος εξαφανίστηκε και καλώς εξαφανίστηκε δηλαδή, αλλά να, κάποιες φορές όπως τώρα, η γλυκιά νοσταλγία του παράνομου τζόγου σε κάνει συναισθηματικό, ευάλωτο. Ας είναι, στα πανηγύρια επιτρέπονται ακόμα και καημοί κι αναστεναγμοί.

 

Μία άλλη σταθερά που συνδέει το πίσω με το τωρινό, είναι το γρήγορο και καθαρό κέρδος, ενίοτε και μαύρο, γιατί όχι; Το μαύρο χρήμα δεν κινεί κι αυτό τη οικονομία; Βέβαια, αν πάμε πίσω στον Λόγο του Χριστού, οι ναοί γκρεμίστηκαν σαν οίκοι εμπορίου, αλλά ποιος καλός χριστιανός νοιάζεται αλήθεια για το τι είπε ή έπραξε ο Χριστός; Ή πάλι, είπε ποτέ ο Χριστός: χτίστε ναούς για να με δοξάζετε και να συλλέγετε χρήμα. Ή μήπως, είπε στους παπάδες να είναι ντυμένοι στον χρυσό και στις πλουμιστές πέρσικες φορεσιές; Αν είπε τέτοια πράγματα ο Χριστός, μάλλον δεν έχω διαβάσει καλά τα ευαγγέλια. Οπότε συγχωρήστε με μέσα στην άγνοια μου.

Μιάς και ξέφυγα όμως ας ξεφύγω λίγο ακόμα. Κάπου είχα διαβάσει ότι ο Θεός όρισε σαν αντιπρόσωπό του στη γη τον Πάπα, τον αρχηγό των καθολικών χριστιανών. Αν το έκανε αυτό ο Θεός, δεν θα διόρισε και τον Πατριάρχη τον δικό μας σαν αντιπρόσωπό του όσον αφορά τους ορθόδοξους χριστιανούς; Το ίδιο δεν θα έκανε και με τον Μωάμεθ; Ο πατριάρχης Ιεροσολύμων για παράδειγμα, από που είναι διορισμένος; Από τον Θεό; Ο Ρώσος πατριάρχης από που; Πολλά τα ερωτήματα τα αναπάντητα, περισσότερη βέβαια η λειψή μου γνώση περί όλων αυτών και μου δημιουργεί ανασφάλειες. Το θέμα είναι να μην αρχίσει ο Θεός να διορίζει, διότι τότε, οι πολιτικοί τι δουλειά θα κάνουν;

Εσείς αλήθεια, που είστε καλοί χριστιανοί, έχετε διαβάσει τα ευαγγέλια ή ξέρετε γι’ αυτά όσα σας λένε οι ερμηνευτές τους; Αυτή η αβεβαιότητα της γνώσης με τσακίζει!

 

"O ΠΕΖΟΠΟΡΟΣ"

 

 

 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

 

-...12 ο' clock

-Η Αίθουσα αναμονής στο Γαλάτσι

-
 Σφοδρή σύγκρουση του Δημάρχου με τον υιό του Δαιδάλου

- Αμπέλια και λαχανόκηποι στο Γαλάτσι

  Είναι η κ. Έλενα Ζέρβα η αντανάκλαση της κ. Αυλωνίτου;

- Το Γαλάτσι στην αρχαιότητα

- Η διανόηση του Γαλατσίου στην εξορία

- Τα ιερά της πόλης μας

Ίδιες ειδήσεις - ίδια προπαγάνδα - ίδιες μορφές

- Είδωλα ή άλλως αντανακλάσεις 

- Όλα είναι "Μήδεια"...

- Αφιέρωμα στον Έρωτα

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς - μέρος Β' 

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς  

-Πλατεία Ιάκωβου Καμπανέλη...στο Γαλάτσι

Διανόηση στο καφέ Ιντερνέτ ...

-Προς αφελείς ψηφοφόρους …

-Ο Διανοούμενος ...

 

-Λεωφόρος Βέϊκου

 

 

 

Ισχυρή θεσμική  πλευρά  της πόλης,  προβάλλει θέσεις και προβαίνει σε ενέργειες  που  πιστεύει ότι είναι σωστές, ίσως όμως  να αισθάνεται ότι δεν είναι σωστές  ,παρά μόνον συμφέρουσες. Συμβαίνει αυτό σε ανθρώπους, ιδιαίτερα όταν ασκούν εξουσία εγωκεντρικά. Θα καταπιαστώ με ορισμένες τέτοιες θέσεις - ενέργειες:

1 <<.Όταν έρθει η πολεοδομία στον Δήμο μας >>                                                                              

Το ερώτημα είναι  γιατί δεν υπάρχει πολεοδομία, ούτε Δημοτική Αστυνομία στον Δήμο ,όταν  ο νόμος έδινε αυτή τη δυνατότητα. .Αν υπήρχε πολεοδομία   η ανομία στην πόλη   θα ήταν περιορισμένη. Οι ενεργοί πολίτες  θα μπορούσαν να προσφεύγουν σε αυτή και να  εξασφάλιζαν την τήρηση της νομιμότητας.  

2.<< κυκλοφοριακή μελέτη. Την έχουμε ζητήσει από την Αττικό μετρό>>. ΄                                       

Δεν είναι σοβαρό, τώρα , λίγες  μέρες πριν εγκατασταθούν τα εργοτάξια, να  ζητάμε  κυκλοφοριακή μελέτη και μάλιστα από ην Αττικό  Μετρό, που το μέλημά της είναι το ξεκίνημα του τεράστιου   έργου και όχι η διαβίωση του Γαλατσιώτη για   απροσδιόριστο αριθμό χρόνων.  Η φροντίδα για την Γαλατσιώτισσα , τον Γαλατσιώτη, είναι  της Δημοτικής αρχής.

3. <<Το εκκλησάκι ήταν αίτημα  πολιτών από το 2006  με τον Ν.Χατζούδη>>.                                          

Ο Ν. Χατζούδης έχει μεγάλη προσφορά στην πόλη ,όμως  δεν υπήρξε Δήμαρχος στο Γαλάτσι. Το 2006  Δήμαρχος  ήταν ο  κ. Θ.Τούντας που ,πράγματι ενδιαφέρθηκε για δημοτικές << ιερές μπίζνες >> στο Άλσος που, όμως, δεν του << βγήκαν >>.                        
Δεν τόλμησε την παρανομία  που δυστυχώς, τόλμησε η σημερινή δημοτική αρχή  που... κάποια συγγένεια  είχε/ έχει με τον τότε Δήμαρχο .

4.<<  Όλα τα άλλα μέσα στο Άλσος ήταν προς κατεδάφιση>>.                                                                            
Δεν είναι σοβαρό να ακούγεται κάτι τέτοιο. Μπορεί να υπήρξαν αποφάσεις κατεδάφισης  και άλλες τόσες ακύρωσης των κατεδαφίσεων. Άλλωστε, σύμφωνα με Ν. 4280/14 :  Κτίρια, εγκαταστάσεις και υποδομές που  πραγματοποιήθηκαν  από το Δημόσιο και την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού  εντός πάρκων και  αλσών  κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας εξαιρούνται της κατεδάφισης..                                                          |
Τα μόνα θέματα που είχαν μπει για το Άλσος, ήταν η καταγγελία  για τον θερινό κινηματογράφο ( μεταγενέστερη εγκατάσταση  ), όπως και για την.... κυριότητα του Άλσους από τον ...Δήμο Αθήνας  .Τούτο βάσει της διαθήκης Βέϊκου  , δεδομένου ότι, τότε, δεν υπήρχε Δήμος Γαλατσίου. Επρόκειτο για αστειότητα που προέκυψε από την επιδίωξη  σωματείου των Πατησίων  να αθλείται στο γήπεδο του Άλσους και    ορισμένα φύλλα  το πρόβαλαν και μάλιστα με πηχαίους  τίτλους  << Ο Δήμος Αθήνας  διεκδικεί το Άλσος Βέϊκου >> 

5.<<  Κολυμβητήριο . Θα λειτουργήσει στις  15/6/21>>.

Αναμένουμε.Άλλωστε  συνηθισμένη από βραδύτητες και παράτασης  των συμβάσεων είναι  η πόλη μας .


6. << Μετρό. Θα φέρουμε το θέμα στο Δ.Σ. Τελευταία ευκαιρία να πάρουμε  κάποια πράγματα. Διεκδικούμε συνέχεια από την Αττικό μετρό>>                                                                                                                                          
Δυστυχώς, τίποτα δεν μπορούμε να πάρουμε από την Αττικό Μετρό.                                                   
Είναι  νωπή η δήλωση που η πόλη εισέπραξε, μέσα στο Καμίνι  το προπέρσινο καλοκαίρι από την προσκαλεσμένη στο Γαλάτσι  Διοίκηση της Αττικό Μετρό,  : << Έπρεπε να είχατε θέσει τα θέματά σας πριν από 10 χρόνια >>!!!.                                                   
Βλέπετε, όλες οι Διοικήσεις του Δήμου ήταν κοντόθωρες .Έβλεπαν μόνο την  τρέχουσα θητεία τους και την  ...επόμενη.

7 . Κλείσαμε το γήπεδο επειδή  πρέπει να τηρήσουμε τους κανόνες για όλους.                      

Περί αυτού πρόκειται. Η απουσία κανόνων, όχι μόνον για το γήπεδο, αλλά για ολόκληρο το Άλσος, όπως και για  το  ανοιχτό θέατρο ,όταν μπορούσαν και έπρεπε να είναι ανοιχτά ,αλλά με κανόνες. Και κανόνες  (όχι Γαλατσιώτικους ) σημαίνουν   και ευθύνη τήρησης των κανόνων .Και αυτή η ευθύνη πρώτιστα ανήκει σε αυτόν που τους θέτει. Χρειάζεται, βέβαια, προς τούτο  μηχανισμός δημοτικός ,επικουρικά   πλαισιωμένος από εθελοντές. Δεν   συγκαλύπτεται η ευθύνη μπροστά στον φόβο απείθαρχων – ανυπάκουων  πολιτών.

8.Η Σύμβαση για το ΠΑλαί.                                                                                                                                  

Δεν γνωρίζουμε τι θα λέει η σύμβαση ,όταν θα υπογραφεί. Η καθυστέρηση λέει πολλά .Ελπίζουμε να μην είναι το ίδιο – αποικιακού τύπου -σχέδιο που είχε εισαχθεί  στο Δημοτικό Συμβούλιο.  

9. Θα συγκαλέσω την <<.Δημοτική παράταξη >> για το Άλσος..                                                                   

Η << Δημοτική παράταξη>>  ή << Δημοτική ομάδα>>  ,είναι θέμα εσωτερικό κάθε Δημοτικής κίνησης. Για την πόλη αποφασίζει  θεσμικά –το Δημοτικό Συμβούλιο , ο Δήμαρχος και τα εξουσιοδοτημένα θεσμικά όργανα. Δεν αποφασίζει ο συνδυασμός της πλειοψηφίας.

 

Του " Ίκαρου Πετρόπουλου"

 

     Γιατί δεν κατέβηκες στις Δημοτικές εκλογές;

     Αντίο....Βασίλη Αποστολίδη