e-Galatsi

σερφάροντας στο Γαλάτσι

 

 

 

Εισχωρώντας λάθρα στο Άλσος του Βέϊκου από την νοτιο-ανατολική του πλευρά -ενθυμούμενος την στρατιωτική μου θητεία ώς πεζοναύτης- δεν δυσκολεύτηκα καθόλου να παρακάμψω όλα τα εμπόδια και να φτάσω στον φυλασσόμενο σαν αστακό λαχανόκηπο του Δήμου Γαλατσίου. Τα υψηλής τάσης ηλεκτροφόρα σύρματα που τον περικλείουν, τ’ απενεργοποίησα, σαν άριστος γνώστης που είμαι επίσης του ηλεκτρονικού-ηλεκτρολογικού πολέμου. Ας είναι καλά η πατρίδα που μας μόρφωσε, μας κόλλησε ένσημα, μας έδινε μισθούς υψηλούς, φαγητό γκουρμέ, και αφήνοντας την, ολοκληρώνοντας  την θητεία μας, είχαμε αποκτήσει όλα τα εφόδια για να πορευτούμε στη βάρβαρη ζωή σχετικά εύκολα, με τέχνη, υπηρετώντας τη ζωή από άλλα μετερίζια.

Ολάκερη η ζωή, ένα μετερίζι, ένα ταμπούρι, μία βίγλα, μία ανηφοριά διαρκής, ατελείωτη, που οδηγεί στην «άλλη πλευρά του λόφου». Στην από ΄δω πλευρά όμως, τα μαρουλάκια, τα κουνουπίδια, οι πιπεριές, τα μπρόκολα, οι λαχανίδες, τα κρεμμυδάκια, οι καυκαλήθρες, οι ζωχιοί – όλα αυτά τα καλούδια, είναι έτοιμα προς βρώση. Η χειμερινή παραγωγή για τον Δήμο πήγε καλά, όπου να’ ναι δε, θα κορφολογήσουν όλον αυτό τον πλούτο οι εντεταλμένοι αγρότες, θα τον ζυγίσουν, θα τον συσκευάσουν και θα τον ετοιμάσουν με λίγα λόγια για το καταναλωτικό κοινό.



Με προφύλαξη, έκοψα δυό μπρόκολα, ένα λάχανο, δυό πιπεριές κι ένα κουνουπίδι, τα έβαλα με προσοχή στην αθλητική τσάντα που είχα μαζί μου, και με προσοχή, βγήκα από τα σύρματα, τα ενεργοποίησα πάλι για να μην φανερωθεί η κλεψιά και πήγα κατά τα «υιοθετημένα», εκεί που ο τόπος είναι γεμάτος βότανα - ρίγανη, δυόσμο, γαϊδουράγκαθο, βαλσαμόχορτο, πλεμονάρα, κ.α.. Πριν από αυτά, θα πήγαινα και στ’ αμπέλια, μα είναι νωρίς ακόμα γι’ αυτά. Σαν όμως βρέθηκα στα υιοθετημένα», ούτε σύρματα, ούτε σκοπιές, παρά μονάχα αρώματα να σπάζουν τη μύτη μου απ’ τη χαρά τους. Αυτά δυστυχώς αργούν να γίνουν, πρέπει να τα ζεστάνει για τα καλά ο ήλιος, έτσι, απογοητευμένος, βγήκα στην Λ. Βέϊκου, αδιάφορος τάχα μου και άρχισα να περπατώ προς την πόλη.  

Στο ύψος της Τράλλεων, ένα λεκτικό επεισόδιο μεταξύ οδηγών, δεν στάθηκε ικανό να κόψω τον ρυθμό μου, έτσι, έφτασα στον «Βραζιλιάνο», παρήγγειλα έναν καπουτσίνο και έχοντας τον ανά χείρας κατευθυνόμουν για το σπίτι. Στάθηκα για λίγο στο περίπτερο δίπλα στο Χαρβάτι (το πάλαι ποτέ), διάβασα λάθρα τους τίτλους των εφημερίδων, συγκινήθηκα με την ειδησεογραφία τους, μα γρήγορα άφησα πίσω μου την οχλαγωγή και σε λίγο μπήκα στο σπίτι.

Οι λαχανοντολμάδες έχουν πολύ δουλειά μέχρι να γίνουν, αλλά δεν βιαζόμουν, πλύθηκα να φεύγει η πανδημία από πάνω μου και έπιασα δουλειά στην κουζίνα…..

Να είσαι καλά Δήμαρχε, που δεν χαλάς χατήρι σε δημότες σου. Στις επόμενες εκλογές, αν βάλεις πάλι για την δημαρχία και δεν πάς για βουλευτής, να ξέρεις, κι εγώ θα σε ψηφίσω. Εδώ θα σε ψηφίσει σύσσωμη η αριστερή διανόηση του Γαλατσίου, μπορώ εγώ να κάνω πίσω;   


"ΠΕΖΟΠΟΡΟΣ"

 

 

 

 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ


 

- Είναι η κ. Έλενα Ζέρβα η αντανάκλαση της κ. Αυλωνίτου;

- Το Γαλάτσι στην αρχαιότητα

- Η διανόηση του Γαλατσίου στην εξορία

- Τα ιερά της πόλης μας

Ίδιες ειδήσεις - ίδια προπαγάνδα - ίδιες μορφές

- Είδωλα ή άλλως αντανακλάσεις 

- Όλα είναι "Μήδεια"...

- Αφιέρωμα στον Έρωτα

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς - μέρος Β' 

 

 

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς 

 

-Πλατεία Ιάκωβου Καμπανέλη...στο Γαλάτσι

Διανόηση στο καφέ Ιντερνέτ ...

-Προς αφελείς ψηφοφόρους …

-Ο Διανοούμενος ...

 

-Λεωφόρος Βέϊκου


Διαβάζοντας το άρθρο του συμπολίτη μας κ. Γιαννακόπουλου στον Παλμό με τον τίτλο: «”Μεγαλώνει” ο Σύριζα στο δημοτικό συμβούλιο Γαλατσίου», ομολογώ πως ταράχθηκα, για λίγο όμως, μέχρι να τρέξει ο νούς μου στον  ευφυή Οδυσσέα που άλωσε την Τροία με τον Δούρειο Ίππο. Εδώ βέβαια ο καλός αρθρογράφος μιλάει για την κυρία Έλενα Ζέρβα που μετακόμισε στον Σύριζα Γαλατσίου. Ο δικός μου όμως ο συνειρμός έχει να κάνει με το αν η έν λόγω κυρία θα λειτουργήσει σαν άλλος Δούρειος Ίππος και έκ των έσω πλέον, θα διαλύσει ό,τι τέλος πάντων έχει μείνει από τον δυστυχή Σύριζα.

Όμως όχι, δεν διαθέτει την ευφυία ενός Οδυσσέα αφενός και αφετέρου ο Σύριζα διαλύεται μόνος του, δίχως δούρειες βοήθειες. Τότε, γιατί μετακόμισε σε άλλη πολιτική και παρακμιακή ταυτόχρονα στέγη η συμπαθής εννοείται κυρία Ζέρβα; Μήπως ως άλλη Ελένη Αυλωνίτου θελήσει να τεθεί επικεφαλής του ψηφοδελτίου Σύριζα στο Γαλάτσι και από εκεί ν’ ανοίξει ο δρόμος για τα πολυπόθητα έδρανα της ελληνικής βουλής; Μάλλον όχι, διότι δεν διαθέτει το πολιτικό εκτόπισμα της πάλαι ποτέ συμπολίτισσας μας και βουλευτού κυρίας Αυλωνίτου – που γνωστό στους πάντες είναι πόσο μόχθησε κι αυτή -σαν τον αρχηγό της κύριο Τσίπρα- και έν μία νυκτί έσκισαν με έναν Νόμο όλα τα Μνημόνια οι απανταχού συριζαίοι.

Με το φτωχό μυαλό μου, ψάχνω να βρω κάποια λογική σε όλο αυτό το μικρό-πολιτικό συνοικιακό αλισβερίσι, μα δεν καταλήγω κάπου. Μήπως να ζήλεψε τις τρείς (3) έδρες του ΚΚΕ ο Σύριζα στο Γαλάτσι και είπε να κάνει ντού να ισοσκελίσει την πληγείσα αριστεροσύνη του στη μικρή μας πόλη;

Μη γνωρίζοντας τα πραγματικά αίτια της μετακόμισης αυτής που τάραξε συθέμελα την βραχώδη πόλη μας, μόνο υποθέσεις μπορώ να κάνω. Οι υποθέσεις όμως δεν οδηγούν πουθενά, οπότε ας φύγω από αυτές και ας μιλήσω για πιο στέρεα πράγματα. Όπως για παράδειγμα για το γεγονός, που στήριξε η μετακομίζουσα το παράνομο κτίσμα της προκάτ εκκλησίας στο Άλσος. Δεκανίκι κι αυτή του δημάρχου μας; Γιατί, μήπως είναι το πρώτο δεκανίκι η το τελευταίο; Εδώ, ας κάνω μία μικρή παρένθεση και ας βγάλω το καπέλο μου στον κύριο Δήμαρχο, που, με μοναδικό τρόπο, δίχως κραυγές και φανφάρες, περνά από το δημοτικό συμβούλιο ό,τι θέλει, ανεμπόδιστα, είτε αυτό είναι νόμιμο είτε παράνομο. Κύριε Δήμαρχε, τα σέβη μου. Εδώ κλείνει η παρένθεση.

Δεν θέλω να συνεχίσω άλλο τις σκέψεις μου για την μετακόμιση αυτή, ταράζομαι, οπότε, ας ευχηθώ κι εγώ στην κυρία Έλενα Ζέρβα, να φανεί αντάξια των ψηφοφόρων της (που δεν τους ρώτησε) και από τα καινούργια ταμπούρια, σαν άλλη Μπουμπουλίνα, να δώσει αγώνες για το καλό του λαού της.

 

 "ΠΕΖΟΠΟΡΟΣ"

 

 

  

 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

 



- Το Γαλάτσι στην αρχαιότητα

- Η διανόηση του Γαλατσίου στην εξορία

- Τα ιερά της πόλης μας

Ίδιες ειδήσεις - ίδια προπαγάνδα - ίδιες μορφές

- Είδωλα ή άλλως αντανακλάσεις 

- Όλα είναι "Μήδεια"...

- Αφιέρωμα στον Έρωτα

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς - μέρος Β' 

 

 

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς 

 

-Πλατεία Ιάκωβου Καμπανέλη...στο Γαλάτσι

Διανόηση στο καφέ Ιντερνέτ ...

-Προς αφελείς ψηφοφόρους …

-Ο Διανοούμενος ...

-Λεωφόρος Βέϊκου

-Λεωφόρος Βέϊκου...συνέχεια

 

 

 

 

Συνέχεια Παναγιάς ξανθής, κόκκινης, ροζέ, πλε, περτικαλί και ό,τι τραβά η ψυχή του καθένα μας. Αρκεί να υπάρχει συγκίνηση, να πάλλονται τα συναισθήματα μας προς φύλαξη των ιερών και οσίων της φυλής μας. Αν απωλέσουμε το ιερό και όσιο, τι μας απομένει; Μήπως ένα Κενό;

Αφού λοιπόν δεν μας αρέσουν τα κενά, ας πάμε λίγο πίσω, όταν ο Δίας ο Βαρυβρόντης απαίτησε -θεός γάρ- να κτίσουν ένα ναό στον Αγχεσμό, να τον βλέπει η κόρη του από τον Παρθενώνα και να συγκινείται. Ο ναός όμως δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, γιατί ο εργολάβος έκλεβε στα υλικά με αποτέλεσμα να στερέψει το δημόσιο ταμείο από τάλαρα και να σταματήσει το έργο. Πρόλαβαν όμως κάποιοι πιστοί κι έστησαν ένα ξύλινο είδωλο ελλείψει μαρμάρου. Τα θεμέλια του ναού όμως, σώζονται και στις μέρες μας τις ταραγμένες στα σύνορα Γαλατσίου και Φιλοθέης για να θυμίζουν αφενός την παλιά δόξα και αφετέρου την αιώνια λαμογιά.

 

Και να ‘ταν μόνο αυτό; Πιο χαμηλά, στον ιστό της πόλης, ταφικά αγγεία του 450 π.Χ. πιστοποιούσαν ότι το Γαλάτσι την κλασική εποχή δήλωνε την παρουσία του. Πιο συγκεκριμένα, επί των οδών Δρυονίδος & Φερών 9, όπως μας πληροφορεί το αρχαιολογικό δελτίο[[1] : «εκσκαφή θεμελίων οικίας απεκάλυψε καλυβίτην τάφον έκ κεράμων, περιέχοντα τρείς ληκύθους φερούσας λευκόν επίχρισμα και άλλην αρυβαλλοειδή με ερυθρόμορφον παράστασιν γυναικός, κρατούσης κάτοπρον, και Έρωτος…»

Ο δήμαρχος λοιπόν, ερμηνεύοντας το χωρίο του αρχαιολογικού δελτίου: «με ερυθρόμορφον παράστασιν γυναικός, κρατούσης κάτοπρον», το εξέλαβε ως κόκκινη Παναγιά και θέλοντας να επαναφέρει την αρχαία τάξη των πραγμάτων, λάθρα, έστησε ένα κακέκτυπο ναό μέσα στο Άλσος. Τα λάθη που εμπεριέχουν οι λανθασμένες ερμηνείες, οφειλόμενες στην ιστορική άγνοια ή στην ανάγκη για την συνέχιση των ιερών και οσίων της φυλής, είναι προφανές ότι έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην απόφαση της εγκατάστασης ναού κάτω από τα πόδια του Βαρυβρόντη Δία

Ο Δίας, απαθής σαν θεός, απλώς παρατηρούσε την εξέλιξη της βέβηλης πράξης. Καρτερούσε δε, να πάρουν θέση όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι καταθέτοντας την δική τους γνώμη και όχι υιοθετώντας την γνώμη του δημάρχου. Από αφέλεια μάλλον, ο θεός, θέλει να πιστεύει ότι στην πόλη του υπάρχουν άνθρωποι ελεύθεροι, με δική τους άποψη και θέση και όχι για να δρουν ως δεκανίκια άλογων αποφάσεων της δημαρχίας. Τόσοι σύμβουλοι -αναρωτήθηκε ο Αγχέσμιος, ο Αλιτήριος, ο Αίθριος Δίας-, είναι όλοι τους τόσο υποκριτές;

Όχι, Αρχικέραυνε Δία, δεν είναι υποκριτές, αδύναμοι άνθρωποι είναι, φοβισμένοι που κρύβονται πίσω από μία ομάδα -ό,τι χρώμα και αν φέρει αυτή- κατ’ επέκταση δούλοι. Και σαν δούλοι, άπληστοι κι αυτοί όπως και οι μη δούλοι, δεν θέλουν ελευθερία, δεν γνωρίζουν κάν την Ιδέα αυτή, το μόνο ίσως που θέλουν λόγω της περιορισμένης σκέψης τους, είναι να συνεχίσουν να παραμένουν δούλοι έχοντας την ψευδαίσθηση ότι κάτι σοβαρό πράττουν στη ζωή τους. Συμπόνα τους Αστρηνέ Δία, έχουν πολύ δρόμο μπροστά τους για να φύγουν από το πλαστό: «δούλοι εστέ» και να πάνε στο πραγματικό: «θεοί εστέ».

Συγχώρα με Αρχιγένεθλε Δία, αλλά πάλι συγκινήθηκα και θέλω ν’ ακούσω το άσμα …  

 [1] Αρχαιολογικόν Δελτίον, 1964, Τόμος 19, Χρονικά/Μέρος Β’ 1, σελ. 65-79.

 

 

 

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ



- Το Γαλάτσι στην αρχαιότητα

- Η διανόηση του Γαλατσίου στην εξορία

- Τα ιερά της πόλης μας

Ίδιες ειδήσεις - ίδια προπαγάνδα - ίδιες μορφές

- Είδωλα ή άλλως αντανακλάσεις 

- Όλα είναι "Μήδεια"...

- Αφιέρωμα στον Έρωτα

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς - μέρος Β' 

 

 

Πανδημία και Φρόϋντ ή άλλως το καφενείον η Ελλάς 

 

-Πλατεία Ιάκωβου Καμπανέλη...στο Γαλάτσι

Διανόηση στο καφέ Ιντερνέτ ...

-Προς αφελείς ψηφοφόρους …

-Ο Διανοούμενος ...

-Λεωφόρος Βέϊκου

-Λεωφόρος Βέϊκου...συνέχεια